Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • ОГЛЯДАЧ / АНАЛІТИКА

    Про Україну в Давосі — інвестиції в інфраструктуру, зелений тариф і проблеми з держуправлінням

    2020-01-21

    • Брак «функціонуючого, налагодженого державного управління» затримує видачу вже затверджених кредитів Європейського інвестиційного банку Україні на суму €4 млрд, — повідомив Українському дому в Давосі Жан-Крістоф Лалу, генеральний директор банку. Зазначивши, що тільки €2 млрд з $6 млрд затверджених кредитів було виділено. Він також сказав, що Україні необхідно інвестувати в державне управління. «Людям потрібно платити достатньо, щоб вони робили кар’єру, а не йшли через кілька років».
    • Тім Еш з Лондона пише про дебати щодо зарплат державним службовцям: «Зеленський може наймати міністрів, яким виплачують гідну зарплату — як у Національному банку України, — і сформувати уряд найкращих талантів. Або міністрів — другосортних працівників, тоді Україна отримає міністерську лаву другого сорту».
    • Інфраструктура стане основною метою для інвесторів протягом п’ятирічного президентства Зеленського, прогнозували кілька спікерів з Давоса.
    • Посилаючись на оголошення концесійного тендеру для Херсонського порту, Ольга Магалецька, голова офісу Національної інвестиційної ради, сказала: «Ми говорили про концесії протягом 20 років — і нарешті це сталося». У вівторок прем’єр-міністр Гончарук офіційно оголосив, що швейцарсько-грузинський консорціум «Рісо-Херсон» виграв тендер. Магалецька сказала, що порти, регіональні аеропорти і приватні вантажні поїзди цьогоріч будуть пріоритетними галузями для іноземних інвестицій. Платні дороги потребують нового законодавства.
    • Україна більше не може дозволити собі розкіш обговорювати партнерські відносини між державним і приватним секторами, сказав Михайло Юркович, генеральний директор TIU Canada. «90% інфраструктури України вийде з ладу через 10 років», — сказав він, пославшись на нещодавнє дослідження, проведене Українським інститутом майбутнього. «Україні потрібно $80 млрд, щоб зберегти країну в такому стані, у якому вона була в 2005 році».
    • Перемикання на зелені тарифи без досягнення загального консенсусу може стати перешкодою для нових іноземних інвестицій, попередив Ален Піллу, віце-президент ЄБРР з банківських питань. «На карту поставлено інвестиційний клімат України, ефект доміно може вплинути на концесійні торги і приватизацію».
    • Головний зелений інвестор в аудиторії — Джоар Вікен, генеральний директор групи NBT у Норвегії, попередив, що зміни тарифу заднім числом призведуть до того, що інвестори «втратять довіру» до України. У NBT є проект з вітроенергетики для півдня України на €1,1 млрд. Цієї осені компанія планує відкрити Syvash Wind Farm, проект вартістю €376 млн, 250 МВт ву Херсоні. Крім того, NBT збирається виділити фінансування для Zophia, вітрової електростанції за €700 млн у Запоріжжі, на північному березі Азовського моря.
    • За словами кількох доповідачів, сильна макроекономічна позиція України 4% інфляція і 4% прогнозоване зростання ВВП — привертають увагу іноземних інвесторів.
    • «Щотижня я отримую дзвінки від інвесторів з ЄС, США, Азії та Близького Сходу, які шукають можливості для інвестування в Україні», — сказала Олена Кошарна, генеральний директор Horizon Capital. «У найближчі 3−5 років я бачу у Horizon Capital нові угоди на суму $1 млрд, які фінансуватиме Horizon разом з нашими співінвесторами і борговими партнерами». Зазначаючи, що уряд поставив мету залучити $50 млрд іноземних прямих інвестицій протягом п’яти років, вона сказала: «Цієї суми буде досягнуто тільки через інфраструктуру».
    • Андрій Горохов, генеральний директор UMG Investments, сказав, що Україні потрібно працювати швидше, щоб залучити більше прямих іноземних інвестицій. Він прогнозує, що його київська група вкладе $150−200 млн в українські проекти в найближчі 3−5 років.
    • Що стосується інфраструктури, Володимир Осадчук, генеральний директор COFCO Agri Resources Ukraine, заявив, що його компанія веде переговори про отримання дозволу на завантаження контейнерних поїздів у Китай пшеницею, кукурудзою та соєю. Нині поїзди повертаються до Китаю з Європи здебільшого порожніми. Китайська компанія COFCO прогнозує, що 35 контейнерних поїздів на тиждень можуть перетинати Україну, із завантаженням продовольства для Західного Китаю, регіону-імпортера. Урумчі, найбільше місто, приблизно рівновіддалене від Шанхая і Києва.
    • Сьогодні німецькі Deutsche Bahn і Укрзалізниця мають підписати меморандум про співпрацю в Давосі. Олександр Січко, член транспортного комітету Верховної Ради, пише: «Готується великомасштабний проект співпраці між Укрзалізницею і найбільшим німецьким залізничним оператором Deutsche Bahn… Йдеться про залучення німецьких експертів, досвіду, управлінських і технологічних рішень».
    • Пасажирські перевезення залізницею між ЄС і Україною зросли на 15% у порівнянні з минулим роком до 947 000 пасажирів. Приблизно половина пасажирів, 482 000 осіб, сіли на поїзд, який курсує між Києвом і польським Перемишлем.
    • У сфері інформаційних технологій уряд створює український стартап-фонд на суму $100 млн, заявив Олександр Борняков, заступник міністра цифрової трансформації України. Міністерство фінансів повідомляє, що ці єї суботи дев’ять фіналістів з 300 претендентів презентують свої проекти конкурсній комісії Українського стартап-фонду.
    • За словами Борнякова, у вівторок уряд оприлюднив національний проект «Дія. Цифрова освіта» з навчання цифрових навичок 6 мільйонів осіб. Ця програма переслідує і більшу мету — закрити «білі плями» в інтернеті або розширити використання інтернету на 10 мільйонів українців. Крім того, в межах збільшення кількості ІТ-фахівців у країні від 200 000 сьогодні до 500 000 у 2024 році уряд хоче підготувати людей для ключових супутніх ролей, особливо менеджерів з ІТ-маркетингу.
    • Вітаючи українців у Давосі, аналітики Credit Suisse прогнозують зростання ВВП країни на 4% і вище у цьому і наступному році. «Наше головне очікування від української економіки полягає в тому, що в найближчі роки вона зросте на 4% або вище», — йдеться у звіті. У разі більщого зростання додасться вищий коефіцієнт виплат за національними зобов’язаннями на 2015 рік, пов’язаних з ВВП. Аналітики також прогнозували, що центральний банк України буде активніше діяти цьогоріч, щоб запобігти зміцненню гривні.
    • Радикальне очищення трьох великих державних банків країни за часів президенства Зеленського передбачено в стратегічному документі, розміщеному на вебсайті Національного банку України. Обсяг необслуговуваних кредитів знизиться з 53% сьогодні до 10% у 2024 році. Частка державних банків у банківських активах знизиться з 60% сьогодні до 25%. Рівень довіри населення до фінансової системи збільшиться з 10% сьогодні до 60% у 2024 році.
    • Щоб розширити банківські послуги на всі населені пункти України, Рада зареєструвала законопроект, що дозволяє Укрпошті пропонувати види фінансових послуг, які можна побачити в європейських поштових банках — відкривати поштові рахунки і виплачувати зарплату, пенсії та соціальну допомогу. «Відкриття поштових рахунків — це можливість для 37% населення, що не має доступу до банківських послуг, отримувати сучасні фінансові послуги через Укрпошту», — заявив генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський.
    • За даними дослідження Юрія Харазішвілі, головного наукового співробітника Інституту економіки промисловості Національної академії наук України, українська тіньова економіка становить близько $83 млрд. Якщо бути точним, то ВВП України в розмірі $150 млрд — це насправді $233 млрд. З урахуванням цього ВВП на душу населення зростає до $5 833.

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published.