2025-01-06
Китайський імпорт залізної руди досягне нового максимуму у 2025 році, оскільки трейдери накопичують дешеву руду для найбільшого світового споживача, попри затяжну кризу в секторі нерухомості, яка продовжує чинити тиск на китайський попит на сталь. Про це в опитуванні Reuters заявили трейдери й аналітики, передає Мінфін.
Так, цьогоріч імпорт залізної руди в країну, як очікується, зросте на 10-40 млн тонн до 1,27 млрд т.
Зростання імпорту у 2025 році буде переважно зумовлене збільшенням пропозиції з боку великих виробників, зокрема Австралії та Бразилії, оскільки шахтарі прагнуть продати руду до того, як гігантський залізорудний проєкт Simandou почне видобуток наприкінці року і наповнить ринок новою пропозицією.
Очікується, що ціни на залізну руду впадуть до $75-120 за тонну у 2025 році, як показало опитування, порівняно з $88-144 за тонну у 2024 році, згідно з даними консалтингової компанії Steelhome.
«Наш базовий сценарій передбачає помірний профіцит у 2025 році й ціни на рівні $95-100/т», – сказав Майлз Олсоп, голова гірничодобувного департаменту UBS в регіоні EMEA.
Слабкість сталеливарного сектора, який споживає основну частину залізної руди, означає, що імпорт, швидше за все, призведе до зростання портових запасів у Китаї до 170 млн тонн у 2025 році, кажуть аналітики. Станом на 27 грудня запаси вже зросли на 28,3% в річному обчисленні до 146,85 мільйона тонн.
Китай імпортував 1,124 млрд тонн залізної руди за перші 11 місяців 2024 року, що на 4,3% більше порівняно з аналогічним періодом минулого року, навіть попри те, що виробництво сталі в країні скоротилося на 2,7% за той самий період.
Напишіть відгук