Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • ОГЛЯДАЧ / АНАЛІТИКА

    Звіт Національної служби статистики Китаю

    2023-05-30

    Національна економіка підніметься на нові висоти всупереч тиску у 2022 році

    (17 січня 2023 року)

    Державна служба статистики

    «У 2022 році, в умовах нестабільного міжнародного середовища та труднощів у реалізації стабільних реформ, під керівництвом Центрального комітету партії на чолі з Сі Цзіньпіном усі регіони та відомства сумлінно виконували  плани Центрального комітету партії та Державної ради, дотримувались загального гасла пошуку прогресу при збереженні стабільності, ефективно запобігали та боролися з епідемією, сприяли економічному та соціальному розвитку, ефективно протистояли внутрішнім та зовнішнім викликам. Як результат, національна економіка продовжувала розвиватися, незважаючи на тиск, економічне виробництво досягло нового рівня, зайнятість і ціни в цілому були стабільними, життя людей постійно покращувалося», повідомляє Національне бюро статистики КНР.

    За попередніми підрахунками, річний валовий внутрішній продукт (ВВП) склав 1 120,07 млрд юанів, що на 3,0% більше порівняно з попереднім роком. У галузевому розрізі додана вартість первинної промисловості склала 8 834,5 млрд юанів, що на 4,1% більше, ніж у попередньому році; вартість вторинної промисловості склала 4 831,64 млрд юанів, що на 3,8% більше; і вартість третинної промисловості склала 6 386,98 млрд юанів, що на 2,3% більше. Поквартально ВВП зріс на 4,8% у річному вимірі в першому кварталі, на 0,4% у другому кварталі, на 3,9% у третьому кварталі та на 2,9% у четвертому кварталі. На послідовній основі ВВП у четвертому кварталі був таким самим, як і в третьому кварталі.

    1. Стабільно зростало виробництво та збір зернових, а також продукція тваринництва.

    Загальний обсяг виробництва зерна у 2022 році склав 686,53 млн тонн, що на 3,68 млн тонн більше, ніж у попередньому році, або на 0,5%. З них виробництво ярих зернових склало 147,40 млн тонн, що на 1,0% більше, а раннього рису – 28,12 млн тонн, що на 0,4% більше. Виробництво осінніх зернових досягло 511,00 млн тонн, що на 0,4% більше. У розрізі культур виробництво рису склало 208,49 млн тонн, що на 2,0% менше; пшениці – 137,72 млн тонн, що на 0,6% більше; кукурудзи – 277,20 млн тонн, що на 1,7% більше; сої – 20,28 млн тонн, що на 23,7% більше. Виробництво олійних культур склало 36,53 млн тонн, що на 1,1% більше. Загальний обсяг виробництва свинини, яловичини, баранини та м’яса птиці у 2022 році склав 92,27 млн тонн, що на 3,8% більше, ніж у попередньому році. З них виробництво свинини склало 55,41 млн тонн, що на 4,6% більше; яловичини – 7,18 млн тонн, що на 3,0% більше; баранини – 5,25 млн тонн, що на 2,0% більше; м’яса птиці – 24,43 млн тонн, що на 2,6% більше. Виробництво молока досягло 39,32 млн тонн, що на 6,8% більше, а яєць – 34,56 млн тонн, що на 1,4% більше. На кінець 2022 року було зареєстровано 452,56 млн свиней, що на 0,7% більше, а 699,95 млн свиней було забито у 2022 році, що на 4,3% більше.

    1. Промислове виробництво демонструвало стійкий розвиток, а високотехнологічне виробництво та виробництво обладнання зростало швидкими темпами.

    Загальна додана вартість промислових підприємств, що перевищують визначений розмір, зросла на 3,6% порівняно з попереднім роком. У розрізі секторів додана вартість у добувній промисловості зросла на 7,3%, у переробній промисловості – на 3,0%, у виробництві та постачанні електроенергії, газу, тепла та води – на 5,0%. Додана вартість у високотехнологічному виробництві та виробництві устаткування зросла на 7,4% та 5,6% відповідно, або на 3,8 відсоткових пункти та 2,0 відсоткових пункти швидше, ніж на промислових підприємствах, що перевищують визначений розмір. За формою власності додана вартість державних підприємств зросла на 3,3%, акціонерних підприємств – на 4,8%, підприємств, що фінансуються іноземними інвесторами та інвесторами з Гонконгу, Макао і Тайваню, – на 1,0%, а приватних підприємств – на 2,9%. Що стосується продукції, то виробництво нових енергетичних транспортних засобів, базових станцій мобільного зв’язку та промислових комп’ютерів і систем управління зросло на 97,5%, 16,3% і 15,0% відповідно. У грудні загальна додана вартість промислових підприємств, що перевищують визначений розмір, зросла на 1,3 відсотка в річному вимірі та на 0,06 відсотка в місячному вимірі. За перші одинадцять місяців загальний прибуток, отриманий промисловими підприємствами понад встановлений розмір, склав 7 718,0 млрд юанів, що на 3,6 відсотка менше, ніж у річному обчисленні.

    1. Стійке відновлення сектору послуг: сучасні галузі послуг демонструють стійкі темпи зростання.

    У 2022 році додана вартість послуг зросла на 2,3% у річному вимірі. Додана вартість послуг з передачі інформації, програмного забезпечення та інформаційних технологій та фінансових послуг зросла на 9,1% та 5,6% відповідно. У грудні індекс виробництва послуг знизився на 0,8% у річному вимірі, скоротившись на 1,1% порівняно з попереднім місяцем. За перші одинадцять місяців дохід від реалізації продукції підприємств сфери послуг, що перевищують встановлений розмір, зріс на 3,9% у річному вимірі, з них дохід від реалізації послуг з програмного забезпечення та інформаційних технологій, послуг у сфері наукових досліджень та технологій, а також послуг у сфері охорони здоров’я та надання соціальної допомоги зріс на 8,3%, 8,3% та 8,1%, відповідно.

    1. Масштаби ринкових продажів були в основному стабільними, а продажі основних товарів повсякденного вжитку та роздрібні продажі в Інтернеті зростали швидкими темпами.

    У 2022 році загальний обсяг роздрібних продажів споживчих товарів досяг 43 973,3 млрд юанів, що на 0,2 відсотка менше, ніж у попередньому році. Аналізуючи різні регіони, роздрібні продажі в містах досягли 38 044,8 млрд юанів, що на 0,3 відсотка менше; а роздрібні продажі в сільській місцевості склали 5 928,5 млрд юанів, що відповідає показнику попереднього року. Згруповані за структурою споживання, роздрібні продажі товарів склали 39 579,2 млрд юанів, збільшившись на 0,5%; а доходи громадського харчування склали 4 394,1 млрд юанів, зменшившись на 6,3%. Базове споживання неухильно зростало: роздрібні продажі зерна, олії та продуктів харчування, а також напоїв підприємствами, що перевищують встановлений розмір, зросли на 8,7 відсотка та 5,3 відсотка відповідно порівняно з попереднім роком. У 2022 році національні роздрібні продажі в Інтернеті досягли 13 785,3 мільярда юанів, що на 4,0 відсотка більше, ніж у попередньому році. Зокрема, роздрібні продажі фізичних товарів в Інтернеті склали 11 964,2 млрд юанів, збільшившись на 6,2%, що становить 27,2% від загального обсягу роздрібних продажів споживчих товарів. У грудні загальний обсяг роздрібних продажів споживчих товарів знизився на 1,8 відсотка в річному обчисленні, що на 4,1 відсоткових пункти менше, ніж у попередньому місяці, або на 0,14 відсотка в місячному обчисленні.

    1. Інвестиції в основний капітал стабільно зростали, а інвестиції у високотехнологічні галузі зберігали позитивну динаміку зростання.

    У 2022 році інвестиції в основний капітал (за винятком сільських домогосподарств) досягли 57 213,8 млрд юанів, що на 5,1% більше, ніж у попередньому році. Зокрема, інвестиції в інфраструктуру зросли на 9,4%, у виробництво – на 9,1%, а в девелопмент нерухомості – на 10,0%. Загальна площа проданих комерційних будівель досягла 1 358,37 млн кв. м, що на 24,3% менше. Загальний обсяг продажів комерційних будівель склав 13 330,8 млрд юанів, що на 26,7% менше. За галузями промисловості інвестиції в первинну промисловість зросли на 0,2%, у вторинну промисловість – на 10,3%, а в третинну промисловість – на 3,0%. Приватні інвестиції зросли на 0,9%. Інвестиції у високотехнологічні галузі зросли на 18,9%, що на 13,8 відсоткових пунктів швидше, ніж загальний обсяг інвестицій. Зокрема, інвестиції у високотехнологічне виробництво та високотехнологічні послуги зросли на 22,2% та 12,1% відповідно. У високотехнологічному виробництві інвестиції у виробництво медичного обладнання, вимірювальних приладів та лічильників, а також у виробництво електроніки та комунікаційного обладнання зросли на 27,6% та 27,2% відповідно. У сфері високотехнологічних послуг інвестиції у послуги з трансформації науково-технічних досягнень та послуги у сфері досліджень, розробок та проектування зросли на 26,4% та 19,8% відповідно. Інвестиції в соціальну сферу зросли на 10,9%. Зокрема, інвестиції в охорону здоров’я та освіту зросли на 27,3% та 5,4% відповідно. У грудні інвестиції в основний капітал (за виключенням сільських домогосподарств) зросли на 0,49% у місячному вимірі.

    1. Імпорт та експорт товарів швидко зростав, а структура торгівлі продовжувала оптимізуватися.

    У 2022 році загальна вартість імпорту та експорту товарів склала 42 067,8 млрд юанів, що на 7,7 відсотка більше, ніж минулого року. Загальна вартість експорту склала 23 965,4 млрд юанів, збільшившись на 10,5%; загальна вартість імпорту склала 18 102,4 млрд юанів, збільшившись на 4,3%. Торговельний баланс склав 5 863,0 млрд юанів з профіцитом. Імпорт та експорт загальної торгівлі збільшився на 11,5%, склавши 63,7% від загальної вартості імпорту та експорту, що на 2,2 відсоткових пункти більше порівняно з минулим роком. Імпорт та експорт приватних підприємств зріс на 12,9%, склавши 50,9% від загальної вартості імпорту та експорту, що на 2,3 відсоткових пункти більше, ніж минулого року. Імпорт та експорт механічної та електричної продукції зріс на 2,5%, склавши 49,1% від загальної вартості імпорту та експорту. У грудні загальна вартість імпорту та експорту товарів склала 3 771,3 млрд юанів, що на 0,6 відсотка більше, ніж у минулому році. Зокрема, загальна вартість експорту склала 2 160,7 млрд юанів, що на 0,5% менше, а загальна вартість імпорту – 1 610,6 млрд юанів, що на 2,2% більше.

    1. Споживчі ціни зростали помірно, а зростання цін виробників промислової продукції сповільнилося.

    У 2022 році споживчі ціни зросли на 2,0 відсотка порівняно з минулим роком. За товарними категоріями ціни на продукти харчування, тютюнові вироби та алкоголь зросли на 2,4%, одяг – на 0,5%, житло – на 0,7%, предмети та послуги повсякденного вжитку – на 1,2%, транспорт та зв’язок – на 5,2%, освіту, культуру та відпочинок – на 1,8%, медичні послуги та охорону здоров’я – на 0,6%, інші товари та послуги – на 1,6%. Що стосується цін на продукти харчування, тютюнові вироби та алкоголь, то ціни на свинину знизилися на 6,8%, зернові – на 2,8%, свіжі овочі – на 2,8% та свіжі фрукти – на 12,9%. Базовий ІСЦ без урахування цін на продукти харчування та енергоносії зріс на 0,9%. У грудні споживчі ціни зросли на 1,8 відсотка в річному вимірі та зберегли такий самий рівень зростання в місячному вимірі. У 2022 році ціни виробників промислової продукції зросли на 4,1% порівняно з минулим роком, а в грудні знизилися на 0,7% у річному вимірі та на 0,5% у місячному вимірі. Закупівельні ціни виробників промислової продукції зросли на 6,1% порівняно з минулим роком, а в грудні зросли на 0,3% у річному вимірі та знизилися на 0,4% у місячному вимірі.

    1. Зайнятість була загалом стабільною, а рівень безробіття в містах дещо знизився.

    У 2022 році кількість нових зайнятих у містах становила 12,06 мільйона осіб, що перевищило очікуваний річний показник у 11,00 мільйона осіб. У грудні рівень зареєстрованого безробіття в містах становив 5,5%, що на 0,2 відсоткового пункту нижче, ніж у попередньому місяці. Рівень зареєстрованого безробіття серед населення з місцевою реєстрацією домогосподарств становив 5,4%, а серед населення з немісцевою реєстрацією домогосподарств – 5,7%, з яких рівень безробіття серед населення з немісцевою реєстрацією сільськогосподарських домогосподарств становив 5,4%. Зокрема, рівень зареєстрованого безробіття серед населення віком від 16 до 24 років становив 16,7%, що на 0,4 відсоткового пункту нижче, ніж у попередньому місяці; серед населення віком від 25 до 59 років – 4,8%, що на 0,2 відсоткового пункту нижче, ніж у попередньому місяці. Рівень безробіття серед міського населення у 31 великому місті становив 6,1%, що на 0,6 відсоткового пункту нижче, ніж у попередньому місяці. Працівники підприємств працювали в середньому 47,9 години на тиждень. У 2022 році кількість сільських трудових мігрантів становила 295,62 мільйона, що на 3,11 мільйона більше, ніж торік, або на 1,1 відсотка більше. Зокрема, місцеві трудові мігранти становили 123,72 мільйона, що на 2,4% більше; зовнішні трудові мігранти становили 171,90 мільйона, що на 0,1% більше. Середньомісячний дохід трудових мігрантів становив 4,615 юанів, що на 4,1% більше, ніж минулого року.

    1. Доходи населення зростали в цілому тими ж темпами, що й економічне зростання, а доходи сільських жителів зростали швидше, ніж міських.

    У 2022 році загальнонаціональний наявний дохід резидентів на душу населення становив 36 883 юанів, що на 5,0% більше, ніж торік, і на 2,9% більше після вирахування цінових факторів, що загалом відповідало темпам зростання економіки. З точки зору постійного місця проживання, наявний дохід на душу населення міських домогосподарств становив 49 283 юанів, що є номінальним зростанням на 3,9% і реальним зростанням на 1,9% після вирахування цінових чинників. Наявний дохід сільських домогосподарств у розрахунку на одну особу становив 20 133 юанів, що свідчить про номінальне зростання на 6,3% та реальне зростання на 4,2% після вирахування цінових факторів. Медіана загальнонаціонального наявного доходу на душу населення становила 31 370 юанів, що на 4,7 відсотка більше, ніж минулого року. Якщо взяти дохід на душу населення за дохідною квінтиллю, то дохід на душу населення в домогосподарствах з низьким рівнем доходу досяг 8 601 юанів, з доходом нижче середнього – 19 303 юанів, з середнім – 30 598 юанів, з доходом вище середнього – 47 397 юанів та з високим – 90 116 юанів. У 2022 році загальнонаціональні споживчі витрати на душу населення становили 24 538 юанів, що є номінальним зростанням на 1,8 відсотка або реальним зниженням на 0,2 відсотка після вирахування цінових факторів.

    1. Загальна чисельність населення скоротилася, а рівень урбанізації продовжував зростати.

    На кінець 2022 року населення країни становило 1 411,75 млн осіб (включаючи населення 31 провінції, автономних районів і міст центрального підпорядкування та військовослужбовців, але без урахування жителів Гонконгу, Макао і Тайваню та іноземців, які проживають у 31 провінції, автономних районах і містах центрального підпорядкування), що на 0,85 млн осіб менше, ніж на кінець 2021 року. У 2022 році кількість народжених становила 9,56 мільйона осіб з коефіцієнтом народжуваності 6,77 на тисячу; кількість померлих – 10,41 мільйона осіб з коефіцієнтом смертності 7,37 на тисячу; природний приріст населення становив мінус 0,60 на тисячу. За статевою ознакою чоловіче населення становило 722,06 млн осіб, а жіноче – 689,69 млн осіб; статеве співвідношення всього населення – 104,69 (жіноче – 100). За віковою структурою населення у працездатному віці від 16 до 59 років становило 875,56 млн осіб, або 62,0% від загальної кількості населення; населення у віці 60 років і старше становило 280,04 млн осіб, або 19,8% від загальної кількості населення; населення у віці 65 років і старше становило 209,78 млн осіб, або 14,9% від загальної кількості населення. У розрізі міських та сільських поселень кількість постійного населення становила 920,71 млн осіб, що на 6,46 млн осіб більше, ніж на кінець попереднього року; кількість постійного населення у сільській місцевості становила 491,04 млн осіб, що на 7,31 млн осіб менше. Частка міського населення в загальній чисельності населення (рівень урбанізації) становила 65,22%, що на 0,50 відсоткового пункту вище, ніж на кінець попереднього року.

    Загалом було досягнуто позитивних результатів в ефективній координації запобігання та боротьби з COVID-19 та економічного та соціального розвитку у 2022 році, зі стабілізацією макроекономічних показників, постійним розширенням економічного виробництва та неухильним покращенням якості розвитку. Однак фундамент внутрішнього економічного відновлення не є міцним, оскільки міжнародна ситуація все ще залишається складною та важкою, а внутрішній потрійний тиск скорочення попиту, шоку пропозиції та послаблення очікувань все ще зберігається. На наступному етапі ми повинні взяти за орієнтир “Думки Сі Цзіньпіна про соціалізм з китайською специфікою в нову епоху”, повністю реалізувати керівні принципи 20-го Національного з’їзду Комуністичної партії Китаю, а також рішення і домовленості, прийняті Центральною економічною робочою конференцією, зробити економічну стабільність нашим головним пріоритетом і домагатися прогресу, забезпечуючи при цьому стабільність, краще координувати профілактику і контроль епідемій з економічним і соціальним розвитком, забезпечити кращу координацію в досягненні розвитку і підтримці безпеки, поглиблювати реформи і відкритість в усіх відношеннях, підвищувати довіру ринку і стабілізувати зростання, зайнятість і ціни, щоб сприяти загальному поліпшенню економічних показників, досягаючи ефективного підвищення якості і розумного зростання кількості.

    Примітки:

    1. Темпи зростання ВВП та його складових розраховано в постійних цінах. Темпи зростання доданої вартості промислових підприємств понад визначений розмір та його підпунктів розраховані у порівнянних цінах. Обидва показники є реальними темпами зростання. Темпи зростання інших показників є номінальним зростанням у поточних цінах, якщо не вказано інше.
    2. Відповідно до функції авторевізії моделі сезонного коригування переглядаються квартальні темпи зростання ВВП та зміни доданої вартості промислових підприємств понад визначений розмір, інвестицій в основний капітал (крім сільських домогосподарств) та загального обсягу роздрібного продажу споживчих товарів у порівнянні з попереднім місяцем. Уточнені дані, зростання ВВП у квартальному вимірі за четвертий квартал 2022 року та зміни інших показників у місячному вимірі за грудень 2022 року виглядають таким чином:

    Зростання ВВП у 2021 та 2022 роках у квартальному вимірі становить 0,9%, 1,6%, 0,3%, 1,5%, 1,3%, -2,4%, 3,9% та 0,0% відповідно.

    1. Промислові підприємства вище визначеного розміру – це промислові підприємства з річним доходом від основної діяльності понад 20 млн. юанів.

    Оскільки кількість промислових підприємств вище визначеного розміру змінюється щороку, для забезпечення порівнянності даних між роками, охоплення даних за аналогічний період минулого року, що використовуються для оцінки темпів зростання, наприклад, випуску продукції, максимально відповідає поточному періоду і відрізняється від охоплення даних, опублікованих минулого року. Основні причини полягають у наступному: По-перше, змінюються статистичні одиниці. Щороку деякі підприємства включаються до опитування, оскільки вони досягають порогового значення, в той час як деякі підприємства вилучаються з опитування через скорочення штату. Крім того, підприємства, які щойно розпочали свою діяльність, були збанкрутіли, скасували свою реєстрацію або їм було анульовано ліцензію на ведення бізнесу, також впливають на результати обстеження. По-друге, на основі спеціальних обстежень було вилучено дубльований випуск продукції по регіонах груп підприємств, оскільки дублювання було виявлено у випуску продукції деяких груп підприємств.

    1. Індекс виробництва послуг – це зміна обсягу виробництва у звітному періоді порівняно з базовим періодом за вирахуванням цінових факторів.
    2. Обсяг роздрібного товарообороту споживчих товарів включає всі юридичні особи, підприємства та фізичних осіб-підприємців, які здійснюють роздрібну торгівлю або надають послуги ресторанного господарства. Зокрема, до підприємств, що перевищують зазначений розмір, належать підприємства оптової торгівлі (юридичні особи, самозайняті особи), підприємства роздрібної торгівлі (юридичні особи, самозайняті особи) та підприємства розміщення та харчування (юридичні особи, самозайняті особи) з річним доходом від основної діяльності понад 20 млн. юанів, 5 млн. юанів та 2 млн. юанів відповідно.

    Оскільки кількість підприємств оптової та роздрібної торгівлі, а також підприємств розміщення та організації харчування (юридичних осіб, самозайнятих осіб), що перевищують визначений розмір, щороку змінюється, для забезпечення порівнянності даних між роками, охоплення даних за аналогічний період минулого року, що використовуються для оцінки темпів зростання в річному обчисленні, як і для роздрібного продажу споживчих товарів підприємствами, що перевищують визначений розмір, відповідає поточному періоду і відрізняється від охоплення даних, опублікованих у минулому році. Основними причинами цього є те, що частина підприємств (бізнесу, самозайнятих осіб) включається до обстеження, оскільки вони досягають порогового значення, тоді як частина підприємств (бізнесу, самозайнятих осіб) щороку вилучається з обстеження через скорочення чисельності працівників. Крім того, вплив мають підприємства (бізнес, ФОП), які щойно розпочали свою діяльність, були збанкрутіли, скасували свою реєстрацію або їм анулювали ліцензію на здійснення господарської діяльності.

    Роздрібна торгівля в Інтернеті – це роздрібна торгівля товарами та послугами, що здійснюється через торгові інтернет-платформи (включаючи самостійно створені веб-сайти та платформи третіх сторін). Товари та послуги включають фізичні товари та нефізичні товари (наприклад, віртуальні товари та послуги).

    Загальний обсяг роздрібного продажу споживчих товарів включає роздрібний продаж фізичних товарів через Інтернет, але не включає нефізичні товари.

    1. Дані щодо імпорту та експорту отримані від Головного митного управління; дані щодо збільшення кількості зайнятих у міській місцевості отримані від Міністерства праці та соціального захисту населення.
    2. Зайняте населення – це люди у віці 16 років і старше, які здатні працювати і займаються оплачуваною діяльністю за винагороду або підприємницьким доходом.
    3. Сільські трудові мігранти – особи, які працюють у містах або в несільськогосподарському секторі місцевої чи іншої місцевості протягом 6 місяців і більше, при цьому їхня постійна реєстрація домогосподарства знаходиться в сільській місцевості. Місцеві трудові мігранти – це ті, хто працює в адміністративно-територіальній одиниці, де вони мають постійну реєстрацію своїх домогосподарств. До зовнішніх трудових мігрантів відносяться ті, хто працює за межами адміністративного району, де вони постійно реєструють свої домогосподарства.
    4. Медіана загальнодержавного показника середньодушових наявних доходів населення – це середньодушові наявні доходи домогосподарств, які знаходяться посередині серед усіх обстежених домогосподарств, ранжованих від низького до високого за рівнем середньодушових наявних доходів.

    Середньодушовий наявний дохід домогосподарств країни за квінтильними доходами відноситься до п’яти рівних частин усіх опитаних домогосподарств, які ранжуються від низького до високого рівня доходу на душу населення. Перші 20 відсотків домогосподарств з найвищими доходами відносяться до групи з високими доходами, а інші чотири рівні – до групи з доходами вище середнього, групи з середніми доходами, групи з доходами нижче середнього та групи з низькими доходами.

    1. У зв’язку з округленням дані в підпунктах можуть не збігатися з загальними підсумковими даними.Звіт Національної служби статистики Китаю Звіт Національної служби статистики Китаю Звіт Національної служби статистики Китаю Звіт Національної служби статистики Китаю Звіт Національної служби статистики Китаю Звіт Національної служби статистики Китаю Звіт Національної служби статистики Китаю Звіт Національної служби статистики Китаю Звіт Національної служби статистики Китаю

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *