Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Оглядач / Інтерв'ю та коментарі

    «Україна має скористатися китайським досвідом “повернення мізків” з-за кордону» — Тимофій Милованов

    2021-06-01

    Під час форуму “Україна 30. Освіта і наука” президент Київської школи економіки, радник керівника Офісу Президента Тимофій Милованов висловив думку, як зупинити “відплив мізків” за кордон. В Україні треба створити належні умови для наукової, творчої та бізнесової реалізації випускників іноземних університетів. Про це повідомляє Укрінформ.

    За його словами, у втілені цих умов допоможе китайський досвід. Економіст нагадав, що ще на початку 2000-их Китай щороку відправляв на навчання до США 3-4 людини із розрахунку на кожен мільйон населення. Більшість з них залишалися працювати на Заході, додому поверталися лише 17% випускників закордонних університетів.

    «Зараз же завдяки сформованим у КНР умовам провадження наукової діяльності та ведення бізнесу на батьківщину повертаються понад 70% таких людей. При цьому кількість китайців, які навчаються за межами країни, зросла в 6-7 разів. Тобто, якщо раніше складалося враження, що Америка “витягує мізки” з Китаю, то тепер навпаки — КНР, вирішивши не будувати дуже дорогу систему науки й освіти, шляхом такого собі аутсорсингу “витягує” знання й використовує їх для розвитку своїх науки і економіки», — пояснив Тимофій Милованов.

    Такою ж, на його думку, має бути і стратегія України: створювати умови, щоб після здобуття якісної освіти світового рівня люди поверталися на Батьківщину. У цьому мають прислужитися спільні із зарубіжними університетами програми, проєкти зі студентського і наукового обміну, подвійні дипломи.

    Україна вже робить перші кроки у цьому напрямку, але він вважає що їх потрібно робити інтенсивнішими та більш ефективними.

    Довідково: 31 травня Президент Володимир Зеленський відкрив Всеукраїнський форум “Україна 30. Освіта і наука”, який триватиме до 2 червня. Учасники обговорюють стан і тенденції розвитку української освіти й науки у світовому вимірі, питання цифровізації та популяризації науки, облаштування комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу.

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published.