› Аналітика › Сфера Інтернет-банкінгу вже давно з’явилася в західних країнах, але в її розвитку немає тенденції до поліпшення, проте в Китаї, Інтернет-банкінг бурхливо розвивається, випереджаючи розвинені західні країни. Чому китайський Інтернет-банкінг є передовим у світі? ОГЛЯДАЧ / АНАЛІТИКА
Сфера Інтернет-банкінгу вже давно з’явилася в західних країнах, але в її розвитку немає тенденції до поліпшення, проте в Китаї, Інтернет-банкінг бурхливо розвивається, випереджаючи розвинені західні країни. Чому китайський Інтернет-банкінг є передовим у світі?
2014-10-29
Ретельне дослідження показало, що витоки китайського Інтернет-банкінгу беруть початок в Інтернет-магазинах. У Китаї, 80 відсотків товарів, придбаних у результаті торгової угоди онлайн, повинні бути доставлені в своєму предметному значенні. Такий швидкий розвиток електронної комерції в Китаї, а також фактор високої щільності населення в країні створюють хороші передумови для логістики. У цьому і є відмінність від західних країн, де проживаає малочисленне населення, а також немає можливості створити масштабну ефективність, що призводить до високої собівартості логістики. Ось у чому криється основна причина того, чому в Китаї спостерігається бурхливий розвиток електронної комерції.
Коли розвиток електронної комерції досягнув певного ступеня, це неминуче призвело до зосередження великої кількості малих і мікро-підприємств, а також підприємців, що в свою чергу супроводжується величезними фінансовими потребами. Саме існування і розширення цих потреб сприяло народженню китайської сфери Інтернет-банкінгу. Спочатку з’явилася компанія фінансових послуг Аліпей (Alipay), а пізніше відбулося залучення вільних соціальних фондів “Юйебао”. Згодом з’явилися оператори електронних грошових коштів як Пейпел (Paypal), P2P та інші, всього шість великих моделей Інтернет-банкінгу, які надали існуючим на платформі електронної комерції малим та мікро підприємствам, індивідуальним підприємцям позики під замовлення і незабезпечені позики, та інші послуги.
Причина, по якій китайський Інтернет-банкінг розвивається так швидко, на додаток до технічного фактору у вигляді Мережі, також має соціально-економічний характер, це слабкий розвиток фінансового сектора Китаю, канали акумуляції фінансових коштів поодинокі, а складна ситуація, пов’язана з труднощами фінансування малих і мікро підприємств, не знаходить свого вирішення. Інтернет-банкінг в деякій мірі змінив це положення, з яким стикаються малі та мікро підприємства, проявляючи при цьому три основні тенденції. Перша основна тенденція полягає в тому, що мобільні платежі Інтернет-банкінгу замінили традиційні форми оплати, друга тенденція-це пирингові системи мікрофінансування Інтернет-банкінгу, які замінять традиційні депозити і позики, і третя тенденція полягає в тому, що краудфандінг (народне фінансування, від англійського сrowdfunding) Інтернет-банкінгу замінить традиційні послуги з цінних паперів.
У майбутньому, насамперед великі дані, хмарні обчислення, створення платформ, розвиток нового покоління мобільних технологій Інтернету стануть факторами, що визначатимуть ці три основні тенденції. По-друге, це задоволення існуючих колосальних потреб у фінансових послугах в економіці, і особливо в приватних, малих і мікро підприємствах. Між тим, існує величезна маса приватного капіталу, який відчуває гостру необхідність у більш ефективні методи і каналах інвестування, плюс маркетизація процентної ставки і запуск інших перетворень будуть сприяти розвитку Інтернет-банкінгу. Звичайно, це поступовий процес, у сфері платежів, фінансування, банківської справи, інвестицій, страхування і так далі поступово будуть якісь зміни, що в кінцевому підсумку призведе систему Інтернет-банкінгу до зрілості.
У майбутньому, фінансова сфера буде орієнтуватися на Інтернет, а Інтернет-банкінг-на Китай.
(Вень Сяньтан, член Китайської асоціації соціальної психології, один з кращих десяти прес-секретарів підприємств Китаю)
Вэнь Сяньтан
Напишіть відгук