Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Оглядач / Інтерв'ю та коментарі

    ПЛАНУЄМО ЦЬОГО РОКУ ЗАЛУЧИТИ В УКРАЇНУ ІНВЕСТИЦІЙ НЕ МЕНШЕ $7,5 МЛРД – ВЛАДИСЛАВ КАСЬКІВ

    2011-10-26

    Джерело: УКРІНФОРМ
    Автор: Ліна Клепач

    Нинішнього року Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами планує залучити в Україну прямі іноземні інвестиції на суму не менше 7,5 млрд доларів США, а вже наступного року, за умови збереження економічних та політичних тенденцій, довести цей обсяг до 10 млрд доларів. Про це в ексклюзивному інтерв’ю для УКРІНФОРМу повідомив голова Держінвестпроекту Владислав Каськів.

    Завдяки зусиллям агентства Україна до кінця року представить свої інвестиційні можливості в 16-ти найбільших фінансових центрах світу. Масштабне роуд-шоу (турне) містами США, Європи, Азії та Близького Сходу стартує вже наприкінці жовтня. Владислав Каськів погодився відповісти на запитання щодо змісту та мети цього масштабного заходу, а також щодо інвестиційних можливостей держави.

    – Одним із основних завдань Держінвестпроекту є активне залучення прямих іноземних інвестицій в економіку України. Яким, за Вашою оцінкою, є сучасний інвестиційний клімат в Україні та як це відображується на її інвестиційній привабливості на міжнародній арені?

    – Треба розуміти, що інвестиційний клімат не може створюватися одним агентством. Це системна робота не лише всього уряду, а й суспільства. Такий клімат формує бізнес, державні органи влади, але він залежить від багатьох умов і поза площиною держави. Це й геополітичне розташування, характер відносин із сусідами тощо.

    Не треба бути великим фахівцем, щоб зрозуміти – Україна не використовує дуже багато власних інвестиційних можливостей. Багато факторів, які могли би покращити наші позиції у сфері залучення інвестицій, не працюють. Про Україну ніхто й нічого не знає. Це проста й банальна істина: якщо у вас є хороший товар, а про нього ніхто не знає – його не куплять.

    Крупні міжнародні компанії до третини власного бюджету витрачають на маркетингові та рекламні заходи, щоб заявити про себе на ринку. Україна тим часом витрачає на подібні цілі лише 0,013% свого бюджету.

    Існують також інші аспекти системного характеру. Україна тільки торік, фактично, визначилася зі своїми стратегічними пріоритетами, без яких нашим партнерам було б важко виробити довгострокову стратегію співробітництва. Нині такі пріоритети зрозумілі, Президент визначив їх у межах реалізації національних проектів. Це питання диверсифікації енергопостачання, енергозбереження, поліпшення якості життя та розвитку інфраструктури. Ми можемо працювати в межах 11-ти таких національних проектів, а всі наші партнери розуміють, що це – державний пріоритет. Наша роль зводиться до того, аби максимально ефективно використати всі можливості, які має сьогодні Україна.

    – Держінвестпроект анонсував започаткування щорічного Інвестиційного форуму високого рівня. Що нового і корисного може дати Україні ця ініціатива?

    – Потрібно систематизувати те, чим займаємося, аби остаточно визначити роль окремо взятого форуму чи іншого інструменту. Наше агентство проаналізувало весь спектр можливих засобів для того, щоб покращити не лише інвестиційний імідж, а й обсяг залучення інвестицій в Україну.

    Фактично, на сьогодні наша робота розділена на чотири основних блоки. Перший полягає в реалізації національних проектів як прямого засобу залучення інвестицій та стратегічного позиціонування України. Другий блок – створення системи персонального супроводу особливо важливих стратегічних інвесторів на українському ринку. Третій – біржа інвестиційних проектів. Він покликаний створити з наявних активів та можливостей систему якісних, підготовлених за міжнародними стандартами інвестиційних пропозицій, які можуть бути презентовані на зовнішніх ринках. Четвертий блок – це інвестиційний маркетинг України.

    Тобто ми маємо цілу систему рішень і заходів, які допомагають максимально якісно представити нашу державу на зовнішньому ринку. Передусім, це можливість презентувати створені проекти в ключових світових фінансових центрах, де сконцентрована найбільша активність інвесторів.

    Інвестиційний форум високого рівня з ініціативи Президента України відбуватиметься на рівні керівників держав та урядів, за участю провідних світових інвесторів, щоб показати інвестиційні можливості України. Нічого подібного за останні 20 років в Україні, на жаль, ще не було. Хоча сусідні країни мають таку практику. Особливість цього форуму полягатиме в тому, що тут обговорюватимуться абсолютно конкретні питання і проекти у сферах, де Україна є “глобальним” гравцем. Це, наприклад, продовольча безпека, енергетичний сектор, енергетичні транзитні можливості, а також конкретні проекти у сфері розробки нових видів палива, енергозбереження тощо. Це абсолютно нові колосальні інвестиційні можливості. Крім того, через Україну проходять основні торговельні потоки. Розвиток цього сектору також є стратегічним напрямом України.

    – Невдовзі під егідою Вашої установи відбудеться масштабне роуд-шоу – серія зустрічей із потенційними інвесторами в провідних фінансових центрах Америки, Європи, Азії та Близького Сходу. Яких результатів Ви очікуєте?

    – Цього року ми плануємо відвідати 16 міст, які можна вважати світовими фінансовими центрами. Там будуть представлені не просто абстрактні ідеї, а п’ять конкретних національних інвестиційних проектів, розроблених нашим агентством.

    Водночас ми презентуємо загальний інвестиційний портрет України, її геоекономічне положення, податкові можливості та інші преференції. Ми маємо недорогу кваліфіковану робочу силу, природні ресурси, відносно низькі для Європи податкові ставки, й будемо активно пропонувати вже розроблені послуги, зокрема, “єдине інвестиційне вікно” та “біржу інвестиційних проектів”.

    Кожен діловий центр має свою специфіку, що характеризується наявністю власних фінансових секторів, сконцентрованих енергетичних компаній, регіональних особливостей. Ми враховували це і для кожного міста робили окремі змістовні акценти в наших презентаціях.

    Роуд-шоу – це багатоцільовий захід, у чому й полягає його ефективність. Завдання таких роуд-шоу – “продати” наші проекти, залучити до них інвесторів. Важливою є також можливість поінформувати місцеву спільноту про Україну, її інвестиційні спроможності. Наша задача – виконати 11 національних проектів упродовж трьох календарних років, і щороку отримувати певний обсяг інвестицій. Нинішнього року перед нами стоїть завдання залучити 7,5 млрд доларів США. Якщо наступного року ситуація в політиці й економіці не зміниться, думаю, ми вийдемо на рівень 10 млрд доларів.

    – Провідні рейтингові агентства констатують суттєве зниження інвестиційної привабливості України. Наскільки обгрунтованими, на Вашу думку, є такі висновки?

    – Я не згоден із твердженням, що інвестиційна привабливість України знизилась. Торік ми отримали підвищення рейтингів з багатьох позицій. Україна, на жаль, має певні проблеми. Головним чином, вони стосуються практики використання законодавства. Крім того, очевидним є факт, що в Україні дуже гострим залишається питання корупції, бюрократії, а також існують дуже серйозні проблеми у сфері конкуренції.

    Водночас, важливо й те, що Україна стала на шлях реформ, і такі системні реформи здійснюються в багатьох сферах. У межах національних проектів наше агентство забезпечує абсолютно чіткі та зрозумілі умови для роботи інвесторів. Для нас конкретний результат – не обсяг зіпсованого паперу і не кількість проведених зустрічей, а обсяги залучених інвестицій та реалізація конкретних проектів. Вірю, що результати наших спільних зусиль на цьому напрямі будуть позитивними.

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *