Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • ОГЛЯДАЧ / АНАЛІТИКА

    Національна економіка КНР стабільно розпочала новий і позитивний імпульс розвитку за перші два місяці

    2025-03-17

     

    У перші два місяці під сильним керівництвом Центрального комітету Комуністичної партії Китаю (КПК) на чолі з товаришем Сі Цзіньпіном усі регіони та департаменти суворо виконували рішення та домовленості, прийняті ЦК КПК і Державною радою, дотримувались загального принципу досягнення прогресу при забезпеченні стабільності, повністю й сумлінно застосовували нову філософію розвитку на всіх фронтах, прискорили зусилля щодо створення нову модель розвитку та зробив серйозні кроки для просування високоякісного розвитку. У результаті пакет існуючих і поступових заходів продовжував діяти, промисловість і сектори послуг швидко зростали, споживання та інвестиції продовжували покращуватися, зайнятість була загалом стабільною, а нові якісні продуктивні сили росли та процвітали. Національна економіка почала стійкий старт із новим позитивним імпульсом розвитку.

     

    1. Промислове виробництво швидко зростало завдяки зростанню виробництва обладнання та прискоренню високотехнологічного виробництва.

     

    За перші два місяці загальна додана вартість промислових підприємств понад визначений розмір зросла на 5,9 відсотка в річному обчисленні, на 0,1 відсоткового пункту швидше, ніж у 2024 році. У розрізі галузей додана вартість видобувної промисловості зросла на 4,3 відсотка в річному вимірі, переробної промисловості – на 6,9 відсотка, а також у виробництві та постачанні електроенергії, тепла, газу та води – на 1,1 відсотка. Додана вартість у виробництві обладнання зросла на 10,6 відсотка в річному обчисленні, на 2,9 відсоткового пункту швидше, ніж у 2024 році. Додана вартість у високотехнологічному виробництві зросла на 9,1 відсотка, на 0,2 відсоткового пункту швидше. Аналіз за формами власності показав, що додана вартість державних холдингових підприємств у річному обчисленні зросла на 3,7 відсотка; акціонерних підприємств – на 6,6 відс.; підприємства, які фінансуються іноземними інвесторами або інвесторами з Гонконгу, Макао та Тайваню, зросли на 3,2 відсотка; приватних підприємств – на 6,7 відс. Що стосується продукції, то виробництво нових енергетичних транспортних засобів, пристроїв для 3D-друку та промислових роботів зросло на 47,7 відсотка, 30,2 відсотка та 27,0 відсотка в річному обчисленні відповідно. У лютому загальна додана вартість промислових підприємств понад визначений розмір зросла на 0,51 відсотка в порівнянні з попереднім місяцем. У лютому індекс менеджерів із закупівель у промисловості становив 50,2 відсотка, що на 1,1 відсоткового пункту вище, ніж у січні; індекс виробничо-операційних очікувань становив 54,5 відсотка.

     

    2. Сектор послуг мав гарний імпульс зростання, а сучасні послуги швидко зростали.

     

    За перші два місяці індекс виробництва послуг зріс на 5,6 відсотка в річному обчисленні, на 0,4 відсоткового пункту швидше, ніж у 2024 році. Зокрема, індекс виробництва послуг у сферах передачі інформації, програмного забезпечення та послуг інформаційних технологій, лізингових і бізнес-послуг, оптової та роздрібної торгівлі та фінансів зріс на 9,3 відсотка, 8,8 відсотка, 5,6 відсотка та 5,5 відсотка у річному обчисленні відповідно. У лютому індекс ділової активності сфери послуг становив 50,0 відсотка; індекс очікуваної ділової активності для сфери послуг становив 56,9 відсотка. Зокрема, індекс ділової активності для таких галузей, як повітряний транспорт, поштові послуги, телекомунікації, мовлення, телебачення та супутникові послуги, грошово-кредитні та фінансові послуги та послуги ринку капіталу залишався в межах високого діапазону зростання 55,0 відсотків і вище.

     

    3. Зростання ринкових продажів прискорилося, і товари трейд-ін показали хороші продажі.

     

    За перші два місяці загальний обсяг роздрібних продажів споживчих товарів досяг 8 373,1 млрд юанів, що на 4,0 відсотка більше, ніж у 2024 році. Проаналізувавши роздрібні продажі споживчих товарів у містах, роздрібні продажі споживчих товарів у містах досягли 7 246,2 млрд юанів, збільшившись на 3,8 відсотка; і в сільській місцевості досяг 1126,9 мільярда юанів, збільшившись на 4,6 відсотка. Згруповані за моделями споживання, роздрібні продажі товарів склали 7393,9 мільярдів юанів, збільшившись на 3,9 відсотка; дохід громадського харчування склав 979,2 мільярда юанів, збільшившись на 4,3 відсотка. Продажі основних життєвих товарів і деяких оновлених товарів відчули серйозне зростання. Роздрібні продажі зерна, олії та продовольчих товарів та товарів для спорту та відпочинку підприємствами понад встановлений розмір зросли відповідно на 11,5 та 25,0 відсотка. Продовжував проявлятися ефект торгівлі споживчими товарами: роздрібний продаж підприємствами понад встановленого розміру роздрібної торгівлі засобами зв’язку, культурно-офісними товарами, меблями, побутовою технікою та аудіовізуальною технікою зріс відповідно на 26,2%, 21,8%, 11,7% та 10,9% відповідно. Роздрібні онлайн-продажі досягли 2276,3 мільярдів юанів, що на 7,3 відсотка більше, ніж у минулому році. Зокрема, роздрібні онлайн-продажі фізичних товарів склали 1863,3 млрд юанів, збільшившись на 5,0 відсотка, що становить 22,3 відсотка від загального обсягу роздрібних продажів споживчих товарів. У лютому загальний обсяг роздрібних продажів споживчих товарів зріс на 0,35 відсотка порівняно з попереднім місяцем. За перші два місяці роздрібні продажі послуг зросли на 4,9% у річному обчисленні.

     

    4. Швидко зростали інвестиції в основні фонди та інвестиції у виробництво та високотехнологічні галузі.

     

    За перші два місяці інвестиції в основний капітал (за винятком сільських домогосподарств) досягли 5261,9 мільярда юанів, що на 4,1 відсотка більше, ніж у 2024 році; інвестиції в основний капітал зросли на 8,4 відсотка за вирахуванням інвестицій у розвиток нерухомості. Зокрема, інвестиції в інфраструктуру зросли на 5,6 відсотка в річному обчисленні, у виробництво зросли на 9,0 відсотка, а в розвиток нерухомості скоротилися на 9,8 відсотка. Продана площа новозбудованих комерційних будівель становила 107,46 мільйона квадратних метрів, що на 5,1 відсотка менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, скорочення на 7,8 відсоткових пунктів порівняно з 2024 роком; загальний обсяг продажів новозбудованих комерційних будівель склав 1025,9 мільярда юанів, зменшившись на 2,6 відсотка, зменшившись на 14,5 відсоткових пунктів. У галузевому розрізі інвестиції в первинну промисловість зросли на 12,2 відсотка в річному обчисленні, у вторинну промисловість – на 11,4 відсотка, а в третинну – на 0,7 відсотка. Приватні інвестиції залишилися на тому ж рівні в порівнянні з минулим роком або зросли на 6,0 відсотка за вирахуванням інвестицій у розвиток нерухомості. Інвестиції у високотехнологічні галузі зросли на 9,7 відсотка в річному обчисленні, з яких інвестиції в інформаційні послуги, послуги електронної комерції, виробництво комп’ютерів і офісних пристроїв, виробництво аерокосмічних транспортних засобів і обладнання зросли на 66,4 відсотка, 31,9 відсотка, 31,6 відсотка і 27,1 відсотка відповідно. Інвестиції в основний капітал (крім сільського господарства) у лютому зросли порівняно з попереднім місяцем на 0,49 відсотка.

     

    5. Імпорт та експорт товарів був загалом стабільним, а структура торгівлі продовжувала оптимізуватись.

     

    За перші два місяці загальна вартість імпорту та експорту товарів склала 6536,4 млрд юанів, що на 1,2 відсотка менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Зокрема, вартість експорту склала 3881,2 млрд юанів, збільшившись на 3,4 відсотка, а вартість імпорту склала 2655,1 млрд юанів, зменшившись на 7,3 відсотка. Імпорт та експорт приватних підприємств зріс на 2,0 відсотка і склав 56,4 відсотка від загальної вартості імпорту та експорту, що на 1,8 процентного пункту більше, ніж за відповідний період минулого року. Експорт машинотехнічної та електротехнічної продукції зріс на 5,4 відсотка і склав 60,0 відсотка від загальної вартості експорту.

     

    6. Зайнятість була загалом стабільною, а рівень безробіття в містах був стабільним.

     

    За перші два місяці середній рівень безробіття в містах становив 5,3 відсотка. У лютому рівень безробіття в містах склав 5,4 відсотка, що на 0,2 відсоткових пункти вище, ніж у попередньому місяці. Опитаний рівень безробіття населення з місцевою реєстрацією домогосподарств становив 5,6 відсотка, а населення з немісцевою реєстрацією домогосподарств становив 5,0 відсотка, серед яких рівень населення з немісцевою реєстрацією домогосподарств становив 5,1 відсотка. Опитаний рівень безробіття в 31 великому місті становив 5,2 відсотка. Працівники підприємств працювали в середньому 47,1 години на тиждень.

     

    7. Споживчі ціни впали з року в рік і скоротилися падіння цін виробників промислової продукції.

     

    За перші два місяці індекс споживчих цін (ІСЦ) у річному обчисленні знизився на 0,1 відсотка. Зокрема, у січні він зріс на 0,5 відсотка, а в лютому знизився на 0,7 відсотка. У розрізі товарних категорій за перші два місяці ціни на продукти харчування, тютюнові вироби та алкоголь знизилися на 0,7% у річному обчисленні; одяг подорожчав на 1,1 відсотка; житла – на 0,1%; товари та послуги щоденного вжитку – на 0,9 відсотка; транспорт і зв’язок – на 1,6 відсотка; освіта, культура та відпочинок – на 0,6 відсотка; медичні послуги та охорона здоров’я – на 0,4 відсотка; та інші статті та послуги на 5,9 відсотка. Серед цін на продукти харчування, тютюнові вироби та алкоголь свіжі овочі подешевшали на 5,5 відсотка, зерно — на 1,4 відсотка, свіжі фрукти — на 0,6 відсотка, свинина — на 8,8 відсотка. Базовий ІСЦ без урахування цін на продовольство та енергію зріс на 0,3 відсотка в річному вимірі. У січні та лютому індекс споживчих цін зріс на 0,7 відсотка та знизився на 0,2 відсотка у порівнянні з попереднім місяцем відповідно.

     

    За перші два місяці ціни виробників промислової продукції в річному обчисленні знизилися на 2,2 відсотка. Ціни виробників промислової продукції в січні в річному обчисленні знизилися на 2.3%, або на 0.2% у січні. У лютому він знизився на 2,2 відсотка в річному обчисленні, зменшившись на 0,1 відсоткового пункту порівняно з попереднім місяцем, або на 0,1 відсотка в порівнянні з місяцем. За перші два місяці закупівельні ціни промислових виробників у річному обчисленні знизилися на 2,3 відсотка.

     

    Загалом, у перші два місяці завдяки тривалим ефектам макрополітики національна економіка зберегла новий позитивний імпульс розвитку, а якість розвитку неухильно покращувалася. Однак ми повинні усвідомлювати, що зовнішнє середовище стає все складнішим і суворішим, внутрішній платоспроможний попит слабкий, деякі підприємства стикаються з труднощами у виробництві та роботі, а основа для стійкого економічного відновлення та зростання недостатньо міцна. На наступному етапі ми повинні дотримуватися вказівок Сі Цзіньпіна про соціалізм із китайськими особливостями для нової ери, повністю реалізувати дух Центральної економічної робочої конференції та «двох сесій» (Всекитайських зборів народних представників і Народної політичної консультативної конференції Китаю), дотримуватися загального принципу досягнення прогресу, забезпечуючи при цьому стабільність, повністю й сумлінно застосовувати нову філософію розвитку до всіх фронтах, рухатися швидше, щоб створити нову модель розвитку, і досягти значного прогресу у високоякісному розвитку. Ми повинні впроваджувати більш проактивну та ефективну макрополітику, стимулювати внутрішній попит у всіх сферах, далі поглиблювати реформи та відкритість, докладати всіх зусиль для зміцнення рушіїв зростання, підвищення життєздатності економіки та покращення очікувань, щоб сприяти стійкому економічному відновленню та зростанню.

     

    Примітки:

     

    1. Темпи зростання доданої вартості промислових підприємств понад визначеного розміру та його підстатей розраховуються у порівнянних цінах. Обидва є реальними темпами зростання. Темпи зростання інших показників є номінальним зростанням із використанням поточних цін, якщо не зазначено інше.

     

    2. Промислові підприємства, що перевищують визначений розмір, — це промислові підприємства з річним доходом від основної діяльності понад 20 мільйонів юанів.

     

    Оскільки промислові підприємства, які перевищують визначений розмір, змінюються щороку, щоб забезпечити порівнянність даних між роками, охоплення даних за той самий період минулого року, які використовуються для оцінки річних темпів зростання, як і випуск продукції, максимально узгоджуються з поточним періодом і відрізняються від охоплення даних, опублікованих минулого року. Основні причини такі: По-перше, змінюються статистичні одиниці. Щороку деякі підприємства включаються в опитування, оскільки вони досягають порогу, а деякі підприємства вилучаються з опитування через скорочення. Крім того, негативно впливають підприємства, які нещодавно розпочали роботу, збанкрутували, анулювали свою реєстрацію чи відкликали ліцензії на підприємницьку діяльність. По-друге, дубльовані результати в регіонах груп підприємств було видалено на основі спеціальних опитувань, оскільки дублювання було виявлено в продукції деяких груп підприємств.

     

    3. Індекс виробництва послуг – це зміна виробництва у звітному періоді порівняно з базовим періодом за вирахуванням цінових факторів.

     

    4. До обсягу загального обсягу роздрібного товарообороту споживчих товарів включаються всі юридичні особи, установи та ФОП, які здійснюють роздрібну торгівлю або надають послуги громадського харчування. Зокрема, підприємства, що перевищують визначений розмір, включають підприємства оптової торгівлі (підприємства, самозайняті одиниці), підприємства роздрібної торгівлі (підприємства, самозайняті одиниці) та підприємства з розміщення та харчування (підприємства, самозайняті одиниці) з річним доходом від основного бізнесу понад 20 мільйонів юанів, 5 мільйонів юанів і 2 мільйони юанів відповідно.

     

    Оскільки підприємства оптової торгівлі, роздрібної торгівлі, розміщення та громадського харчування (підприємства, самозайняті одиниці), що перевищують визначений розмір, змінюються щороку, для забезпечення порівнянності даних між роками охоплення даних за той самий період минулого року, що використовується для оцінки річних темпів зростання, як-от роздрібних продажів споживчих товарів підприємствами, що перевищують визначений розмір, відповідає поточному періоду та відрізняється від охоплення даних, опублікованих минулого року. Основними причинами є: деякі підприємства (підприємства, самозайняті одиниці) включені в опитування, оскільки вони досягають порогового значення, тоді як деякі підприємства (підприємства, самозайняті одиниці) вилучаються з опитування через щорічне скорочення. Крім того, вплив спричиняють підприємства (підприємства, ФОП), які нещодавно розпочали роботу, були збанкрутовані, анулювали свою реєстрацію чи відкликали ліцензію на підприємницьку діяльність.

     

    Роздрібні онлайн-продажі — це роздрібні продажі товарів і послуг, що реалізуються через торговельні інтернет-платформи (включно з власноруч створеними веб-сайтами та сторонніми платформами). Товари та послуги включають фізичні товари та нефізичні товари (наприклад, віртуальні товари та послуги).

     

    Загальний обсяг роздрібних продажів споживчих товарів включає роздрібні онлайн-продажі фізичних товарів, але не нефізичних товарів.

     

    Дані загальних роздрібних продажів споживчих товарів та роздрібних продажів в Інтернеті переглянуто за результатами П’ятого народногосподарського перепису населення. На основі порівняння розраховано місячні темпи приросту відповідних показників загального обсягу роздрібних продажів споживчих товарів та роздрібних продажів онлайн у 2025 році.

     

    5. Роздрібний продаж послуг — це загальна вартість послуг, які безпосередньо надаються підприємствами (установами, самозайнятими одиницями) окремим особам та іншим одиницям для невиробничих і неопераційних цілей у формі операцій. Він спрямований на відображення вартості послуг із характером споживання, які продаються постачальниками послуг у грошовому вираженні, включаючи роздрібний продаж послуг у сфері транспорту, розміщення, громадського харчування, освіти, охорони здоров’я, спорту, розваг та інших сферах.

     

    6. Дані про інвестиції в основний капітал за відповідний період минулого року переглянуто за результатами реформування методології інвестиційної статистики, П’ятого національного економічного перепису та статистичного законодавства. На порівняльній основі розраховуються темпи зростання інвестицій в основний капітал.

     

    7. Дані щодо імпорту та експорту надходять з Головного митного управління.

     

    8. Зайняті люди — це люди віком від 16 років, які мають здатність працювати та займатися оплачуваною роботою за винагороду або доходи від підприємницької діяльності.

     

    9. Через причини округлення підзаписи можуть не додаватися до загальних підсумків.

     

    Аналітика взята з офіційного сайту : Національне бюро статистики Китаю

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *