Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Оглядач / Інтерв'ю та коментарі

    Як завести китайські інвестиції в транспортну інфраструктуру України?

    2021-01-12

    Віктор Довгань, Заступник Міністра інфраструктури з європейської інтеграції (2016 – 2019) висловив думку щодо заведення китайських інвестицій в транспортну інфраструктуру України.

    Декілька років ми обговорюємо перспективи співробітництва з Китаєм та проекти ініціативи «Один пояс — один шлях», але жодного юаня так і не було проінвестовано через різницю в законодавстві. Саме тому було розроблено Рамкову угоду про зв’язані кредити, яка була затверджена Кабінетом міністрів України 25 листопада 2020 року, погоджена на Міжурядовій комісії з КНР 23 грудня 2020 року, та запланована до підписання в січні 2021 року.

    Метою укладання Угоди між Кабінетом міністрів України та Урядом Китайської Народної Республіки щодо поглиблення співробітництва в галузі будівництва інфраструктури є забезпечення розвитку пріоритетних галузей економіки, реалізації інфраструктурних проєктів, зокрема з розбудови дорожньої інфраструктури, будівництва мостових переходів, залізничної інфраструктури, аеропортів, портів.

    Укладання Угоди забезпечить залучення фінансування для реалізації інфраструктурних проєктів, з яких першим пілотним є Проєкт будівництва дороги М-22 Полтава-Олександрія на ділянці обходу м. Кременчук із будівництвом мосту через р. Дніпро та перша черга Великої кільцевої дороги навколо Києва (М05 – М06 – з’єднання одеської та житомирської трас).

    Перелік проєктів співпраці може бути затверджений під час Китайсько-української міжурядової двосторонньої комісії з питань співробітництва або шляхом дружніх переговорів через посольства обох країн.

    Метою укладення Угоди є створення організаційно-правових засад українсько-китайського інвестиційного співробітництва та реалізації інфраструктурних проєктів. КНР вітає діяльність, яка надає пріоритет із закупівлі обладнання, матеріалів та технічних послуг з Китаю, і заохочує китайські підприємства наймати місцеві компанії та персонал для участі в реалізації проєкту відповідно до актуальних потреб.

    Для співпраці щодо реалізації проєктів та подання заявки на пільгові кредити, що надаються Китаєм, для подальшої участі в конкретних проєктах співпраці відбір генерального підрядника проводиться серед рекомендованих китайських кваліфікованих підрядників/постачальників на основі переговорної процедури закупівель відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”.

    Перелік рекомендованих кваліфікованих підрядників/постачальників щодо кожного проєкту співпраці повинен надаватися Посольством КНР в Україні відповідно до рекомендацій відповідних спеціалізованих асоціацій у Китаї. Сторони повинні погодити генерального підрядника та за вимогою генерального підрядника залучати на субпідрядні роботи юридичних осіб України на конкурсній основі, але не менше 50% від загальної вартості договору. Україна відповідно до свого законодавства надає сприяння заходам з в’їзду та виїзду в Україну китайського інженерно-технічного персоналу, необхідного для реалізації проєктів співпраці.

    Укладення Угоди передбачає можливість залучення урядом України пільгового кредиту від Уряду КНР та пільгового кредиту покупцю для реалізації проєктів у галузі інжинірингу, закупівель, будівництва та послуг. Умови залучення зазначених кредитів будуть опрацьовуватись сторонами додатково.

    Після визначення проєкту український позичальник надасть Експортно-імпортному банку Китайської Народної Республіки лист-заяву про позику, лист про наміри щодо надання державної гарантії, договір генерального підряду, експертний звіт про техніко-економічне обґрунтування та звіт про оцінку впливу на довкілля. Якщо надані українським позичальником вищезазначені документи будуть схвалені Експортно-імпортним банком КНР та урядом Китаю, можна розпочати процедури щодо проведення переговорів та підписання Угоди про фінансування.

    Дана Угода відкриє двері для китайських компаній та кредитів в інфраструктуру України, що сприятиме конкуренції на міжнародних ринках капіталу та розбудові нашої транспортної інфраструктури.

     

    “ЦТС”

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published.