Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • ОГЛЯДАЧ / АНАЛІТИКА

    Історія розвитку компанії Xiaomi

    2020-11-17

    Сьогодні Xiaomi – провідна світова компанія з виробництва побутової техніки, яка через смартфони у змозі за кілька секунд попередити про землетрус. Як компанія стала надпопулярною з річним виторгом у 29 мільярдів доларів можна дізнатися у програмі “Корпорації” на 24tv.

    Україна – перша в Європі за кількістю проданих китайських смартфонів. Лідером в Україні Xiaomi стала 2 роки тому, випередивши Samsung і зайнявши майже 27% вітчизняного ринку. За даними Canalys, до 2020 року цифра зросла до 37%. Тобто кожен третій смартфон, офіційно проданий в Україні – створений Xiaomi. Зараз в Україні працюють 30 брендових магазинів Мі Store.

    Заслуга таких високих показників, китайського бізнесмена Лей Дзюнь, який був відомий в Китаї ще задовго до створення Xiaomi. Працював у багатьох компаніях з іменем, які розробляли програмне забезпечення, серед них – Kingsoft – розробник Kingsoft Office, аналог офісного пакета від Microsoft.

    Та справжній успіх приніс 2004 рік, коли Amazon за 75 мільйонів доларів викупив його інтернет-платформу Joyo. На вилучені кошти майбутній медіамагнат створив декілька стартапів, серед яких і Xiaomi. У 2010 році інтернет-компанія стартувала: із розробки програмного забезпечення для смартфонів під назвою Mі. Тепер у цього софта – понад 300 мільйонів активних користувачів щомісяця.

    “Спершу, потрібно зрозуміти, що таке інтернет-компанія. Інтернет надає нам широкий спектр можливостей. А компанія, в якої вони є, має величезну конкурентну перевагу над іншими. Саме це дозволяє нам бути на перших місцях в Китаї. Адже ми розробляємо власне програмне забезпечення Mі і продаємо його на власних інтернет-платформах. Софт є найважливішим елементом, адже смартфон без нього – порожній контейнер”, – каже Лей Дзюнь.

    Вже через рік у компанії вирішили: краще розробити власний смартфон, ніж продавати софт на чужі. Так на світ з’явився Мі-1, який став тогочасним проривом. Forbes назвав його першим величним китайським смартфоном. Оснащення – як у топових смартфонів інших компаній, а ціна – лише 300 доларів. Справжньою легендою став старший брат – Мі-2, який просто підірвав ринок. Першу партію у 50 тисяч смартфонів розкупили всього за 3 хвилини.

    Старший віцепрезидент Xiaomi Сіянг Вонг запевнив: “Ми пропонуємо покупцям максимально потужні і сучасні смартфони за максимально доступною ціною. До нашої появи на ринку такі девайси від інших компаній вартували дуже дорого. А в нас інша модель бізнесу: найкраще за найнижчою ціною”.

    Щодо назви компанії, то довго не могли вигадати, було запропоновано багато варіантів, серед них була навіть назва “Червона зірка”. Але усе відкинули і обрали Xiaomi, що буквально означає “маленьке рисове зернятко”. Адже зерно рису має стільки сили, скільки ж і гора, воно може навіть заспокоїти бурхливу річку. Так сказано в буддизмі – пояснює очільник компанії.

    Стрімкий розвиток Xiaomi розпочався у 2013 році, коли на посаді віцепрезидента з’явився Х’юго Барра, який до цього працював в Google. Звідти пішов через особисті причини – співзасновник гугла Сергій Брін відбив у нього дівчину. Свою злість Барра спрямував у робоче русло і почав відкривати для Xiaomi нові ринки за межами Китаю. Ті, на яких можна було б скласти конкуренцію технічним гігантам: Samsung або ж Apple.

    Віцепрезидент Xiaomi 2013 – 2017 років наголосив: “Ми витратили значну частину року, щоб сфокусуватися на індійському ринку. Це дуже великий, цілісний і конкурентний ринок. А індійці – дуже вимогливі покупці, якщо ви цього не знали. А ще ми приділяємо більше уваги ринкам Індонезії та Бразилії. Ці країни – наші основні цілі, допоки ми не візьмемося за інші”.

    Сьогодні Xiaomi займає 4 місце на світовому ринку смартфонів, має офіційні представництва у 90 країнах, а у половині з них – серед лідерів з проданої техніки. Цей бренд зараз не менш впізнаваний ніж Samsung або Apple, за минулий рік було продано 125 мільйонів смартфонів. На таку ж цифру очікують і цьогоріч, навіть попри пандемію і локдаун.

    У першому півріччі 2020 року найпопулярнішим смартфоном Xiaomi став Redmi Note 8. У світі продали аж 11 мільйонів девайсів, випередив його лише iPhone 11 – 37 мільйонів девайсів.

    Всю партію Xiaomi Мі-10 у майже 40 тисяч одиниць розкупили за одну хвилину. На цьому Xiaomi заробила 30 мільйонів доларів.

    “Ми розробляємо прототип смартфону, тестимо його, коректуємо дизайн абощо. І коли він готовий – одразу відправляємо на масове виробництво, щоб якомога швидше почати продавати його. Ми не хочемо, як інші компанії, чекати по 2 – 3 місяці, щоб наробити достатньо смартфонів для продажу. Це не те, як ми хочемо працювати”, – наголосив Барра.

    Така тактика дозволила Xiaomi стати справжнім технічним гігантом. За минулий рік компанія заробила рекордні 29 мільярдів доларів. Прибутки – постійно ростуть.

    Лише за другий квартал 2020 року Xiaomi заробила 7,7 мільярда доларів, в той час як корейський гігант Samsung – 10,5. Проте за цей же ж період:

    • Samsung продав 54,7 мільйона смартфонів;
    • Huawei – 54 мільйони;
    • Apple – 38 мільйонів;
    • Xiaomi – 28 мільйонів девайсів.

    Та не смартфонами єдиними. Xiaomi скупили десятки різних стартапів, тож тепер під їхнім брендом випускають екшн-камери, роутери, навушники, світильники, гіроскутери, павербанки, фітнес-браслети і навіть одяг. Створювати геть усе – такою була мрія Лей Цзюня.

    “Колись люди почали їхати з Китаю в Японію спеціально, щоб купити рисоварки та кришки для унітазів. Коли я дізнався, то був спантеличений. Але одразу прийняв рішення: ми створимо дочірню компанію, яка вироблятиме найкращі рисоварки. За 1,5 роки ми представили рисоварку. А рис, приготований в ній, експерти назвали смачнішим, ніж в тих японських”, – розповів Лей Дзюнь.

    За даними Ради з розвитку торгівлі в Гонконзі, виробництвом як окремих компонентів, так і повністю готової продукції під брендом Xiaomi займаються понад 40 компаній. Наприклад, на заводах Samsung виготовляють модулі пам’яті для Xiaomi. Lg – створює екрани для цієї компанії, а Sony – камери. Збирають бюджетні версії смартфонів Xiaomi воєдино на тайванському заводі Inventec. Його клієнтами, крім Xiaomi, ще є Toshiba, Acer і Siemens. На підприємстві працюють понад 20 тисяч людей, з яких 3 – інженери. Використовують інші підприємства для створення своєї техніки і Apple.

     

    “24tv”

     

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *