Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • ОГЛЯДАЧ / АНАЛІТИКА

    Іноземний бізнес йде з Китаю?

    2017-02-03

    У січні цього року компанія США Seagate – провідний світовий виробник жорстких дисків для комп’ютерів закрила своє підприємство в китайському місті Сучжоу, залишивши без роботи 2 тисячі китайських робітників, повідомляє гонконгська газета South China Morning Post.

    З приводу відходу іноземних компаній з Китаю глава КНР Сі Цзіньпін виголосив промову на Всесвітньому економічному форумі в Давосі на початку січня. Він спробував переконати іноземних інвесторів у відкритості Китаю для них і пообіцяв поліпшити їм доступ на китайський ринок.

    Проте іноземний бізнес йде з Китаю. Фірма Bain & Company спільно з Американо-китайською торговою палатою провела опитування, що показало, що чверть з 532 членів палати закрили свій бізнес в Китаї або збираються це зробити найближчим часом.

    З Китаю пішли такі відомі фірми, як Metro AG, L’Oreal, Microsoft, Sharp, Revlon і інші. Після 37 років роботи в країні в 2015 році закрила свої підприємства з виробництва телевізорів японська корпорація Panasonic. У листопаді 2016 року компанія Sony продала свою частку в підприємстві з виробництва електронної побутової техніки в місті Гуанчжоу. В цей же час покинула Китай відома британська фірма по виробництву масового одягу Marks & Spencer.

    Офіційний представник міністерства торгівлі КНР Шень Даньян звинуватив західні компанії в їх прагненні «робити швидкі гроші» і заявив, що вони стали «відчувати незручність від роботи в непростій діловій обстановці».

    Чому зникає бізнес?

    Іноземні інвестори назвали причини свого відходу з Китаю: зростання податків на бізнес іноземних компаній, підвищення вартості робочої сили і зростання конкуренції з боку місцевих виробників.

    «Китай сьогодні вже не має такої гострої потреби, як раніше, в іноземних компаніях, щоб отримати доступ до передових технологій і капіталів», говорить професор гонконгського Китайського університету Чун Тайлюн. Саме тому уряд поступово скасовує податкові пільги, які раніше надавалися іноземним фірмам.

    За даними видання, до 2007 року іноземні компанії обкладалися в Китаї зниженим 15-відсотковим прибутковим податком. Для місцевих компаній ця цифра становила 33% від доходу. З 2008 року Китай прийняв єдину ставку оподаткування у 25% для всіх підприємств.

    Іноземні підприємці також зазначають жорстку конкуренцію з боку місцевих виробників. «Ми бачимо все більше китайських компаній, які прагнуть захопити першість в інших країнах, і, звичайно ж, це посилює тиск на іноземних корпоративних клієнтів», – повідомив виданню Кіт Погсон, старший партнер компанії Ernst & Young, який курує фінансові послуги в Азії. На його думку, поступове згортання пільгової політики для іноземних фірм вигідно Китаю.

    У минулому році китайські телевізійні бренди вперше обігнали своїх південнокорейських конкурентів, займаючи перше місце в глобальних продажах.

    Вимоги до високих технологій

    Іноземні підприємці також відзначили посилення вимог китайської влади до високотехнологічних іноземних підприємств. У листопаді 2016 року китайська влада прийняли новий закон про кібербезпеку, який посилює контроль над іноземними компаніями і громадянами в китайському Інтернеті. Документ набуде чинності в червні 2017 року.

    Побоювання у правозахисників і бізнесменів викликала вимога обов’язкового тестування і сертифікації комп’ютерного обладнання технологічних компаній. Іноземні компанії припускають, що для доведення безпечності та надійності роботи їх обладнання китайська влада зажадає дати їм вихідні коди, алгоритми кодування і іншу важливу інформацію. Все це може привести до закриття діяльності ряду іноземних технологічних компаній в Китаї.

    Більше 40 груп бізнесменів з США, Європи та Азії підписали петицію прем’єр-міністру Китаю Лі Кецянь про те, що закон може відрізати Китай від зовнішнього світу. Вони попросили внести в документ поправки, проте їхні вимоги проігнорували і документ залишився без змін. Дії китайського уряду ускладнюють роботу іноземних інвесторів, які все частіше приймають рішення перевести бізнес в інші азіатські країни.

    “epochtimes.ru”

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *