Пояснюючи деталі свого твердження фахівець зазначив передусім відсутність міжнародних комунікацій та просування продукції, інвестицій у маркетинг та імідж українського меду.
“Проблема №2 – ми живемо міфами, які не мають жодного значення для заробляння грошей на експорті меду. Якщо клієнт хоче рідкий мед, то не потрібно йому пояснювати, що кристалізований мед – це натурпродукт. Або, якщо хочеш це пояснити, підготуй бюджет в кілька десятків мільйонів доларів, та розкрути кристалізований мед”, – зазначив Ярмак, перераховуючи перепони на шляху налагодження сталого експорту українського меду.
Він також навів приклад того, що в країнах Близького Сходу імпортери навіть не хочуть чути про український мед. Основні причини тому: поширена думка турків, що українці купують поганий китайский мед, і потім намагаються продати його дорого як свій, натуральний. Ще одна причина – український мед кристалізується, продати такий продукт у країнах Близького Сходу неможливо. Серед іншх причин: український мед має нетиповий смак для місцевого споживача, тому його продати неможливо, також він надто дорогий і має низьку якість.
Андрій Ярмак відповідає по кожному з пунктів: турки говорять неправду, бо імпорт меду з Китаю в Україну відсутній. Його ніколи й не було. Турки самі постійно збільшують імпорт українського меду (в 2,5 раза за 5 років зросли закупки). Туреччина входить взагалі в 6 основних імпортерів меду з України – зрозуміло, що вони самі його міксують та продають на Близький Схід, і дуже бояться, щоб місцеві імпортери не вийшли напряму на постачальників.
“У нас є виробники, які можуть постачати мед декристалізований та пастерізований. Тому це надумана проблема… Український мед є надзвичайно зручним для міксів, як говорять нам імпортери з ЄС”, – зазначив експерт.
Він також зауважив, що український мед є найдешевшим у світі, на рівні з медом з Індії, яка, до речі, – головний конкурент України на ринку Близького Сходу. І це є наслідком проблеми №1 – інертності українських медових експортерів.
“Якість українського меду підтверджується географією експорту: лідери: Німеччина, Польща, США, Бельгія. Це найвибагливіші країни щодо якості меду, і вони купують 66% українського меду. А Близький Схід вже смакує наш мед через німецьких, турецьких та інших постачальників, не здогадуючись про це”, – акцентував Андрій Ярмак.
Як повідомлялося, наймасштабніша торгова місія до арабського світу Fruit&Sweet Trade Ukraine для виробників солодкої групи та плодоовочевої продукції відбудеться 28 березня в Дубаї. Попередньо на учасників делегації очікує тренінг з експорту продукції до арабських країн, який проходитиме 6 березня в KMBS ( у Києво-Могилянській бізнес-школі) за підтримки Укранської продовольчої долини Ukrainian Food Valley.
Напишіть відгук