Несподівано для одеситів світовий технологічний лідер Xiaomі сам знайшов їх і замовив інтер’єри для реклами свого першого у світі прозорого телевізора. Про це детальніше повідомляє Укрінформ.
Невелика одеська студія дизайну інтер’єрів, у червні 2020-го, отримала лист від всесвітньо відомого гіганта у сфері технологій — китайського концерну Xiaomі. «Спочатку не повірили, вирішили, що якесь шахрайство, – розповідає засновник студії Дмитро Сівак. – Бо навіщо величезній знаменитій компанії звертатися до невеличкої української студії?». Лише порівнявши домен компанії з адресою електронної пошти, з якої надійшов лист, одесити припустили, що то не жарт. Лист виявився офіційним, в якому йшлося про замовлення розробки фонових інтер’єрів (сцени в різних ракурсах) для реклами моделі першого у світі прозорого телевізора. «Все як у фільмах про майбутнє. Пишаюся, що саме ми цим займалися», – говорить засновник студії Sivak+Partners. Усе завдяки можливостям, які створюють для роботи сучасні технології, цілодобовий онлайн з усім світом, каже він.
Як відбувався процес втілення замовлення
Одеські дизайнери все ще сумнівалися в правдивості листа декілька днів. Після того як зв’язалися з клієнтом, справа пішла значно швидше. Навіть мовних перепон не виникало. «Спілкувалися переважно поштою, причому далеко не ідеальною англійською, – розповідає дизайнер Максим Юрійчук, автор тієї самої розробки для Xiaomі. – Зараз у роботі часто користуюся Google Перекладачем. Я й сам, хоч англійську знаю, коли лінуюся перекладати, закидаю в нього текст, а потім просто перевіряю, чи не переклав він якоїсь нісенітниці». Так що працювати з китайцями чи з кенійцями – для онлайну різниці немає.
Виявилося, що Xiaomі – давній прихильник одеського дизайну. Попередні роботи студії Сівака китайці добре знали і вимагали створити для їхнього продукту щось схоже, але незвичайне. Привели кілька прикладів з портфоліо Sivak+Partners, а далі – справа техніки. «Для презентації телевізора потрібно було кілька ракурсів, нам замовили 4 інтер’єри. Домовлялися виконати все за 3 тижні, китайці накинули часу до кінця серпня, в результаті ми віддали замовлення на півтора тижні раніше», – розповідає Юрійчук. Каже, було дуже цікаво: зазвичай студія таким не займається, придумати інтер’єри під чужий продукт – виняткове завдання. «І це ж, як не як – Xiaomі. Хто б не хотів попрацювати з китайським гігантом, який виробляє все від зубних щіток до роботів?», – пояснює Максим. Команда трудилася плідно і натхненно, тому що як ніколи – розуміли, що успіх означатиме інвестицію в майбутнє. «Не хочеться працювати просто за гроші. Хочеться ще задоволення, фідбеку і щоб робота принесла наступні подібні замовлення», – зізнається дизайнер. Схоже, ця інвестиція студії в майбутнє сталася ще раніше, бо майже водночас з китайською компанією, команді Сівака надіслали кілька важливих звернень інші клієнти. «Поки не афішуємо, хто вони – все процесі обговорення», – ділиться Дмитро Сівак. А результати співпраці з китайським брендом він публікує у себе на сторінці у Facebook – вже дозволено.
В чому секрет одеського успіху
Дмитро з партнером створили свою студію 6 років тому. В непростий час – почалась криза, війна… «Не можу сказати, що вести бізнес було хоч колись так легко, як у фільмі «Вовк з Уоллстріт» (американська історія запаморочливого успіху і падіння. – Ред), – говорить Дмитро. – Але в нашій команді архітектура для кожного – частина нього самого, і навіть в найважчі моменти ніхто не замислювався над тим, щоб кинути все і легко заробляти іншим шляхом». І хоч на старті команда Сівака складалася лише з 2 засновників, вже через рік штат розрісся вп’ятеро.
Серед проєктів студії відтоді були такі, що потрапляли в short list європейських конкурсів і згадувалися SNN (ресурс звернув увагу на дизайн кафе Breadway, створений Sivak+Partners). Та Дмитро не менш пишається й роботами, які не отримали такої ж популярності, але, за його виразом, «мали в собі великий емоційний заряд і художню цінність».
Зараз третина проєктів студії виконується на «закордон», і в цьому, за словами Дмитра, нічого надскладного немає. Замовники бачать у мережі роботи, не знаючи країни походження, і сприймають їх неупереджено, оцінюючи якість, пояснює Сівак. Якщо дизайн хороший, він часто «злітає» у виданнях різних країн світу. «І тоді замовники знаходять виконавця за зображенням, – розповідає він. – Нас добре презентував проєкт готелю, завершений нещодавно. Він широко розійшовся мережею, мабуть, за ним нас знайшли китайці». Потрапити на профільні ресурси, на веб-сторінки авторитетних видань дуже непросто, каже Дмитро. Коли твої роботи відібрали редактори знаних видань – це за щастя. Це означає мільйонні перегляди і широку популярність. «Далі видання запрошують тебе одне за одним, і йде лавина популярності якоїсь певної роботи», –
пояснює Сівак. За його словами, український дизайн, за останні 2-3 роки частенько публікувався на закордонних ресурсах: іноді наші роботи подаються цілими добірками – мовляв, зверніть увагу, Україна подає надії. При цьому часто не потрібно докладати надзвичайних зусиль. «Наша команда – майже всі одесити, освіту отримували в Україні – Одесі, Києві та Дніпрі. Наші виші – дуже потужні архітектурні школи, – розповідає Дмитро Сівак. – Просто з архітектурою у нас поки біда (тон задають інвестори), і часто архітектори реалізуються в дизайні інтер’єрів». А потім успішно продають свої послуги на міжнародному ринку.
Вдома роботи теж вистачає
Проєкти для закордонних замовників засновник студії насправді не вважає абсолютним мірилом успіху. Каже, вони можуть прийти до будь-якого дизайнера незалежно від досвіду – головне, аби в його місті був широкосмуговий інтернет. «Хоч я не думаю, що проєктувати треба тільки там, куди звуть. В Україні теж величезна потреба в хорошому дизайні, – впевнений він. – Досить вийти на вулицю і подивитися на хаос вивісок магазинів». Та є одна проблема – виявляється, успіх буває комерційний і професійний, і українських студій, які досягли їх обох, надзвичайно мало. «В нашій країні можна створювати посередній дизайн і добре заробляти, а можна бути дуже авторитетним у середовищі поціновувачів дизайну, але не запитаним українськими клієнтами», – пояснює Сівак. І шлях до кожного з цих успіхів свій. Наприклад, хороший непафосний мінімалістичний європейський дизайн далеко не завжди буде оцінений українським споживачем і принесе гарний заробіток. А ось десь на іншому кінці світу тільки такого й чекають.
Нещодавно перший у світі китайський серійний прозорий телевізор офіційно почали продавати. Такий «телек» коштує понад $7000, а в Одесі його 3D модель отримали, навіть коли анонсу ще не було (під $1 млн штрафу у разі витоку інформації). «Ми не називали китайцям суперцін, з точки зору комерції для нас це був цілком рядовий проєкт. Але дуже старалися не підвести – приємно, що нас оцінили і звернулись. Все-таки китайський Apple!», – розповідає Дмитро Сівак. Каже, це гарний приклад дизайнерам-новачкам – для українців перешкод немає, головне – робити хороший продукт. «Багато кому здається, що треба кудись їхати, де є більші можливості. А насправді завдяки інтернету вже неважливо, де живеш, головне – якісну роботу пропонувати, – говорить власник студії. – Це вони, замовники, нехай їдуть сюди і везуть нам гроші».
У межах реалізації договору про співпрацю між Державним закладом «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинсько читати далі...
5 червня 2025 року посол Ма Шенкунь відвідав Український інститут майбутнього та провів дискусію з директором інституту Амеліном та деякими експерт читати далі...
29 травня 2025 року дипломати Генерального консульства України в Гуанчжоу здійснили робочий візит до міста Шеньчжень, де відвідали головний офіс «Guang читати далі...
26 травня посол Ма Шенкунь зустрівся із заступником міністра освіти і науки України Вінницьким. Сторони обмінялися думками щодо співпраці Китаю та читати далі...
20 травня 2025 року посол Ма Шенкунь зустрівся із заступником міністра закордонних справ України Олександром Міщенком на його прохання. Сторони обмі читати далі...
14 травня 2025 року Генеральний консул України в Гуанчжоу Сергій Капузо взяв участь в урочистій церемонії відкриття та роботі панельних дискусій у ра читати далі...
28 квітня 2025 року посол Ма Шенкунь зустрівся з Тарасом Качкою, заступником Міністра економіки та торговельним представником України. Сторони обмін читати далі...
22 квітня 2025 року посол Ма Шенкунь зустрівся із заступником керівника Адміністрації Президента України Іриною Верещук. Сторони обмінялися думками читати далі...
22 квітня 2025 року Генеральний консул України в Гуанчжоу Сергій Капузо на запрошення Народного уряду міста Гуанчжоу взяв участь в урочистому відкри читати далі...
26 березня 2025 року посол Ма Шенкунь зустрівся з губернатором Київської області Миколою Калашником. Сторони обмінялися думками щодо китайсько-украї читати далі...
18 березня 2025 року Генеральний консул України в Гуанчжоу Сергій Капузо прийняв делегацію Guangdong Small Commodity Association на чолі з виконавчим віце-президенто читати далі...
26 травня посол Ма Шенкунь зустрівся із заступником міністра освіти і науки України Вінницьким. Сторони обмінялися думками щодо співпраці Китаю та читати далі...
20 травня 2025 року посол Ма Шенкунь зустрівся із заступником міністра закордонних справ України Олександром Міщенком на його прохання. Сторони обмі читати далі...
Після святкування Китайського Нового року асоціація успішно здійснила доставку понад 3 тисяч комплектуючих для техніки, які є критично важливими читати далі...
Шановні партнери та друзі! Асоціація “Українсько-Китайського співробітництва” щиро вітає вас з Китайським Новим роком, роком Зеленої Дерев читати далі...
В цілому «харчові продукти» вже є товарами з високою доданою вартістю. «Українські товари та послуги вже відомі на ринку ЄС, однак існує ще безліч н читати далі...
Асоціація «Українсько-Китайського Співробітництва» надає допомогу партнерам в організації покупки та доставки комплектуючих для техніки і облад читати далі...
Шановні партнери! Асоціація «Українсько-китайського співробітництва» з радістю вітає вас з 2025 роком! 2025 рік обіцяє бути роком стабільності та відн читати далі...
Напишіть відгук