Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • ОГЛЯДАЧ / АНАЛІТИКА

    ДУМКА ДЕРЖАВНОЇ РАДИ КНР З ПИТАНЬ ПОГЛИБЛЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

    2025-10-08

    Аналітика від Державної Ради КНР, яка була опублікована в серпні 2025 року на тему штучного інтелекту.

    Народні уряди всіх провінцій, автономних районів та муніципалітетів, що безпосередньо підпорядковуються центральному уряду, а також усі міністерства, комісії та безпосередньо пов’язані з Державною радою установи:

    З метою глибокого впровадження дії «Штучний інтелект+», сприяння широкій та глибокій інтеграції штучного інтелекту з усіма галузями та сферами економіки та суспільства, зміни парадигми людського виробництва та життя, сприяння революційному стрибку в продуктивності та глибокій трансформації виробничих відносин, а також прискорення формування нової форми інтелектуальної економіки та інтелектуального суспільства з людсько-машинною співпрацею, транскордонною інтеграцією, спільним творенням та обміном, висуваються наступні думки.

    I. Загальні вимоги

    Керуючись ідеями Сі Цзіньпіна про соціалізм з китайською специфікою нової ери, ми будемо повністю та точно впроваджувати нову концепцію розвитку, дотримуватися філософії розвитку, орієнтованої на людину, повною мірою використовувати переваги моєї країни, такі як багаті ресурси даних, повноцінна промислова система та широкі сценарії застосування, зміцнювати перспективне планування, систематичне планування, галузеву політику, відкритий обмін, безпеку та контрольованість, зосереджуватися на науці і техніці, промисловості, споживанні, забезпеченні життя людей, управлінні, глобальній співпраці та інших сферах, а також глибоко впроваджувати дії «Штучний інтелект плюс». З’явиться низка нових інфраструктурних об’єктів, нових технологічних систем, нових промислових екосистем, нових робочих місць тощо, що прискорить культивування та розвиток нової якості продуктивності, дозволить усім людям розділити плоди розвитку штучного інтелекту та краще служитиме модернізаційному будівництву Китаю.

    До 2027 року Китай стане піонером у широкій та глибокій інтеграції штучного інтелекту з шістьма ключовими секторами, при цьому рівень проникнення таких застосувань, як інтелектуальні термінали нового покоління та інтелектуальні агенти, перевищить 70%. Основні галузі інтелектуальної економіки швидко розширюватимуться, роль штучного інтелекту в державному управлінні значно посилиться, а система відкритої співпраці для ШІ продовжуватиме вдосконалюватися. До 2030 року штучний інтелект моєї країни повністю сприятиме високоякісному розвитку, при цьому рівень проникнення таких застосувань, як інтелектуальні термінали нового покоління та інтелектуальні агенти, перевищить 90%. Інтелектуальна економіка стане ключовим двигуном зростання економічного розвитку моєї країни, сприяючи інклюзивності технологій та обміну їхніми досягненнями. До 2035 року моя країна повністю увійде на новий етап розвитку інтелектуальної економіки та інтелектуального суспільства, забезпечуючи рішучу підтримку базової реалізації соціалістичної модернізації.

    II. Прискорити реалізацію ключових заходів

    (1) «Штучний інтелект +» Наука і технології

    1. Прискорення наукових відкриттів. Прискорення дослідження нових парадигм досліджень на основі штучного інтелекту та прискорення процесу великих наукових відкриттів від «0 до 1». Прискорення розробки та застосування великих наукових моделей, сприяння інтелектуальному оновленню базових дослідницьких платформ та основної науково-технологічної інфраструктури, створення відкритих та спільних високоякісних наукових наборів даних, а також покращення обробки складних міжмодальних наукових даних. Посилення міждисциплінарної рушійної ролі штучного інтелекту та сприяння інтегрованому розвитку кількох дисциплін.

    2. Стимулювати інновації в моделях технологічних досліджень і розробок та підвищити ефективність. Сприяти інтегрованому та скоординованому розвитку технологічних досліджень і розробок на основі штучного інтелекту, впровадженню інженерії та запуску продуктів, прискорювати впровадження та ітеративні прориви технологій «від 1 до N», а також сприяти ефективній трансформації інноваційних досягнень. Підтримувати просування та застосування інтелектуальних інструментів та платформ досліджень і розробок, зміцнювати спільні технологічні інновації в таких галузях, як штучний інтелект та біовиробництво, квантові технології та мобільний зв’язок шостого покоління (6G). Використовувати нові результати наукових досліджень для підтримки впровадження сценарних застосувань та використовувати потреби нових застосувань для стимулювання проривів у технологічних інноваціях.

    3. Впроваджувати інновації в методи дослідження у філософії та соціальних науках. Сприяти переходу до методів дослідження у філософії та соціальних науках до моделі співпраці людини та машини, досліджувати та створювати нові організаційні форми для філософських та соціальних досліджень, адаптовані до ери штучного інтелекту, а також розширювати горизонти досліджень та спостережливі перспективи. Проводити поглиблені дослідження глибокого впливу та механізмів штучного інтелекту на людське пізнання, судження та етичні норми, досліджувати та розробляти теоретичну систему застосування інтелекту на благо, а також сприяти розвитку штучного інтелекту на благо людства.

    (2) Розвиток індустрії «Штучний інтелект +»

    1. Розвивати нові моделі та нові бізнес-формати для інтелектуальних нативних технологій. Заохочувати кваліфіковані підприємства до інтеграції штучного інтелекту в стратегічне планування, організаційні структури та бізнес-процеси, сприяти інтелектуальному розвитку всіх промислових елементів, допомагати в трансформації та модернізації традиційних галузей промисловості, а також відкривати нові шляхи для розвитку стратегічних галузей, що розвиваються, та майбутніх галузей промисловості. Енергійно розвивати інтелектуальні нативні технології, продукти та системи послуг, прискорювати формування групи інтелектуальних нативних підприємств, чия базова архітектура та операційна логіка базуються на штучному інтелекті, досліджувати нові бізнес-моделі та створювати нові інтелектуальні нативні бізнес-формати.

    2. Сприяти інтелектуальному розвитку всіх промислових факторів. Сприяти інтелектуальному зв’язку всіх промислових факторів та прискорювати впровадження штучного інтелекту в усіх аспектах проектування, пілотного тестування, виробництва, обслуговування та експлуатації. Зосередитися на підвищенні грамотності та навичок усіх працівників у сфері штучного інтелекту та сприяти розвитку більш багаторазових експертних знань у різних галузях. Прискорити прориви в інноваціях промислового програмного забезпечення та активно розвивати інтелектуальне виробниче обладнання. Сприяти інтелектуальній співпраці в усьому промисловому ланцюжку поставок та зміцнювати адаптивне узгодження попиту та пропозиції. Сприяти методам оптимізації виробничих процесів на основі штучного інтелекту. Поглибити інтегроване застосування штучного інтелекту та промислового Інтернету для покращення інтелектуального сприйняття, прийняття рішень та можливостей їх виконання в промислових системах.

    3. Прискорити цифрову трансформацію та модернізацію сільського господарства. Прискорити інновації в системах селекції на основі штучного інтелекту та підтримувати інтелектуальні програми в сільськогосподарських галузях, таких як посадка та селекція. Активно розвивати інтелектуальну сільськогосподарську техніку, сільськогосподарські дрони, сільськогосподарських роботів та інше інтелектуальне обладнання для покращення можливостей інтелектуального сприйняття, прийняття рішень, контролю та експлуатації сільськогосподарських виробничих та переробних інструментів, а також зміцнити платформне та інтелектуальне управління сільськогосподарською технікою та інструментами. Посилити застосування штучного інтелекту в управлінні сільськогосподарським виробництвом, запобіганні ризикам та інших сферах, щоб допомогти фермерам покращити свої виробничі та управлінські можливості та рівні.

    4. Впровадження нових моделей розвитку сфери послуг. Прискорення еволюції сфери послуг від цифрових інтернет-сервісів до нових моделей послуг, що базуються на інтелектуальних даних, розширення сфери бізнесу та сприяння інтелектуальному та інноваційному розвитку сучасних сфер послуг. Дослідження нових моделей, що поєднують безпілотні та людські послуги. Сприяння широкому застосуванню інтелектуальних терміналів та інтелектуальних об’єктів нового покоління в програмному забезпеченні, інформації, фінансах, бізнесі, праві, транспорті, логістиці, торгівлі та інших галузях.

    (3) Покращення якості споживання за допомогою «AI+»

    1. Розширити нові сценарії споживання послуг. Розвивати формати розумних послуг із ширшим охопленням та багатшим контентом, прискорити розробку власних розумних додатків, таких як ті, що підвищують ефективність та орієнтовані на спілкування, та підтримувати розробку нових сервісних порталів, таких як розумні помічники. Посилити побудову інфраструктури розумного споживання, покращити якість життя в таких послугах, як розваги, електронна комерція, ведення домашнього господарства, управління нерухомістю, подорожі, догляд за людьми похилого віку та догляд за дітьми, та розширити нові сценарії споживання послуг, такі як емпіричне споживання, персоналізоване споживання та когнітивно-емоційне споживання.

    2. Розвивати нові формати споживання продукції. Сприяти «інтелектуальному зв’язку всього» за допомогою інтелектуальних терміналів, сприяти розвитку екосистеми інтелектуальних продуктів та активно розвивати нове покоління інтелектуальних терміналів, включаючи інтелектуальні підключені транспортні засоби, телефони та комп’ютери на базі штучного інтелекту, інтелектуальних роботів, інтелектуальні будинки та інтелектуальні носимі пристрої, для створення інтегрованого, універсального інтелектуального інтерактивного середовища. Прискорити інтеграцію штучного інтелекту з такими технологіями, як метавсесвіт, польоти на низькій висоті, адитивне виробництво та інтерфейси «мозок-комп’ютер», а також з інноваціями продуктів для дослідження нових форм інтелектуальних продуктів.

    (4) «Штучний інтелект+»: засоби до існування та добробут людей

    1. Створювати розумніші способи роботи. Активно використовувати роль штучного інтелекту у створенні нових робочих місць та розширенні можливостей традиційних. Досліджувати нові організаційні структури та моделі управління, що сприяють співпраці людини та машини. Розвивати та розвивати інноваційні моделі роботи, такі як інтелектуальні агенти, та сприяти їх застосуванню на робочих місцях з дефіцитом робочої сили та в умовах високого ризику. Активно підтримувати навчання навичкам роботи зі штучним інтелектом для стимулювання інновацій, підприємництва та повторного працевлаштування у сфері штучного інтелекту. Посилювати оцінки ризиків зайнятості для застосувань штучного інтелекту, спрямовуючи інноваційні ресурси в сфери з високим потенціалом створення робочих місць, щоб мінімізувати вплив на зайнятість.

    2. Сприяти впровадженню ефективніших методів навчання. Інтегрувати штучний інтелект у всі елементи та процеси освіти та викладання, створюючи нові моделі спільної освіти та викладання «людина-машина», такі як інтелектуальні партнери в навчанні та інтелектуальні вчителі. Це сприятиме переходу в освіті від зосередження уваги на передачі знань до зосередження на підвищенні компетентності, прискорить впровадження індивідуального навчання для всіх учнів у великих масштабах, покращить якість освіти та сприятиме рівності в освіті. Створювати інтелектуальні, ситуативні, інтерактивні моделі навчання для сприяння більш гнучкому, багатому на ресурси та автономному навчанню. Заохочувати та підтримувати активне отримання громадськістю нових знань та технологій у сфері штучного інтелекту.

    3. Створити краще та якісніше життя. Дослідити та просувати висококваліфікованих помічників патронажного персоналу, доступних для кожного, систематично сприяти застосуванню штучного інтелекту в таких сценаріях, як допоміжна діагностика та лікування, управління охороною здоров’я та медичне страхування, а також значно покращити можливості та ефективність первинної медичної допомоги та медичних послуг. Сприяти тому, щоб штучний інтелект відігравав більшу роль у процвітанні культурного виробництва, посиленні поширення культурних знань та сприянні культурним обмінам. Використовувати штучний інтелект для сприяння створенню більшої кількості культурного контенту з китайськими культурними елементами та символами, а також зміцнювати культурну індустрію. Повною мірою використовувати важливу роль штучного інтелекту у зміцненні міжособистісних стосунків, духовному втішенні та спілкуванні, догляді за людьми похилого віку, догляді за дітьми та допомозі людям з інвалідністю, а також у сприянні національному здоров’ю. Розширити застосування штучного інтелекту протягом усього життєвого циклу «хороших будинків» та активно будувати більш турботливе розумне суспільство.

    (5) Можливості управління «AI+»

    1. Створити нове бачення симбіозу людини та машини в соціальному управлінні. Сприяти інтелектуальній трансформації та модернізації муніципальної інфраструктури впорядкованим чином, досліджувати міське планування, будівництво та управління, орієнтовані на розробку нового покоління інтелектуальних терміналів, та підвищувати рівень інтелектуальних міських операцій. Прискорити розширення продуктів та послуг штучного інтелекту в сільській місцевості, сприяючи інклюзивному розвитку інтелектуальних технологій як у міських, так і в сільських районах. Проводити поглиблені соціальні експерименти в галузі штучного інтелекту. Безпечно, стабільно та впорядковано сприяти застосуванню штучного інтелекту в державних справах, створюючи нову модель державних послуг, яка точно визначає потреби, проактивно планує послуги та інтелектуально обробляє їх протягом усього процесу. Прискорити застосування штучного інтелекту в різних видах торгів на державні ресурси та покращити інтелектуальні транзакційні послуги та нагляд.

    2. Створити нову багатогранну та спільно керовану систему управління безпекою. Сприяти створенню багатогранної та інтегрованої системи управління громадською безпекою для фізичних осіб, цифрових людей та інтелектуальних роботів. Посилити застосування штучного інтелекту в нагляді за безпекою виробництва, запобіганні стихійним лихам, пом’якшенні їх наслідків та ліквідації наслідків, ранньому попередженні громадської безпеки та управлінні соціальним забезпеченням. Покращити моніторинг та раннє попередження, нагляд та правоохоронну діяльність, командування та прийняття рішень, рятувальні операції на місці та соціальну мобілізацію, а також розширити можливості використання штучного інтелекту для підтримки та формування національної безпеки. Прискорити розвиток управління кіберпростором на основі штучного інтелекту, зміцнюючи такі можливості, як точна ідентифікація інформації, проактивний аналіз ситуації та управління ризиками в режимі реального часу.

    3. Спільно намалювати нову картину екологічного управління для прекрасного Китаю. Покращити комплексне динамічне сприйняття повітря, землі та моря, а також інтелектуальне планування національної території та простору, і посилити оптимальний розподіл ресурсів. Зосередитися на багатофакторних екологічних та екологічних системах, таких як атмосфера, вода, океан, ґрунт та організми, і розвивати національний ринок вуглецю, посилити можливості моніторингу, прогнозування, моделювання та вирішення проблем на основі штучного інтелекту, а також сприяти розвитку точної моделі управління, заснованої на інтелектуальній співпраці.

    (6) Глобальна співпраця щодо «ШІ+»

    1. Пропагувати універсальні та спільні переваги ШІ. Ставитися до ШІ як до міжнародного суспільного блага, що приносить користь людству, та сприяти відкритій екосистемі для нарощування потенціалу ШІ, яка сприяє рівності, взаємній довірі, різноманітності та взаємовигідним результатам. Поглиблювати відкритість високого рівня у сфері ШІ, сприяти доступу до технологій ШІ з відкритим вихідним кодом, зміцнювати міжнародну співпрацю в таких сферах, як обчислювальна потужність, дані та таланти, допомагати країнам Глобального Півдня у зміцненні їхнього потенціалу у сфері ШІ, надати всім країнам можливість рівноправно брати участь у процесі розвитку інтелектуальних технологій та подолати глобальний розрив у сфері інтелектуального інтелекту.

    2. Спільно створювати глобальну систему управління ШІ. Підтримувати Організацію Об’єднаних Націй у відіграванні провідної ролі в глобальному управлінні ШІ, досліджувати можливості формування системи управління за широкою участю всіх країн та спільно вирішувати глобальні проблеми. Поглиблювати обміни та співпрацю з міжнародними організаціями та професійними установами, а також зміцнювати координацію та інтеграцію правил управління та технічних стандартів. Спільно оцінювати та проактивно вирішувати ризики в застосуваннях ШІ для забезпечення безпечного, надійного та контрольованого розвитку ШІ.

    III. Зміцнення базових можливостей підтримки

    (1) Розширення базових можливостей моделей. Посилення досліджень фундаментальних теорій штучного інтелекту, підтримка дослідження багатопроменевих технологій та інновацій в інфраструктурі моделей. Прискорення досліджень більш ефективних методів навчання моделей та логічного висновку, а також активне сприяння скоординованому розвитку теоретичних, технологічних та інженерних інновацій. Дослідження нових форм застосування моделей, покращення можливостей обробки складних завдань та оптимізація інтерактивного досвіду. Створення та вдосконалення системи оцінки можливостей моделей для сприяння ефективному, ітеративному вдосконаленню можливостей моделей.

    (2) Посилювати інновації у постачанні даних. За допомогою прикладного підходу постійно посилювати розробку високоякісних наборів даних штучного інтелекту. Удосконалювати системи прав власності на дані та авторського права, адаптовані до розвитку штучного інтелекту, та сприяти легальному та відповідному відкритому доступу до контенту, захищеного авторським правом, що створюється в рамках проектів, що фінансуються з державного бюджету. Заохочувати дослідження компенсації вартості даних та розподілу доходів на основі ціннісного внеску для посилення стимулів для постачання даних. Підтримувати розвиток таких технологій, як анотування даних та синтез даних, а також розвивати та розширювати галузі обробки даних та надання послуг з обробки даних.

    (3) Посилити координацію інтелектуальних обчислювальних потужностей. Підтримати інновації в чіпах штучного інтелекту та розвиток сприятливої ​​програмної екосистеми, прискорити технологічні прориви та реалізацію проектів у надвеликомасштабних кластерах інтелектуальних обчислень. Оптимізувати розміщення національних інтелектуальних обчислювальних ресурсів, вдосконалити національну інтегровану обчислювальну мережу, повною мірою використовувати роль національного центру “Eastern Data West Computing” та посилити координацію даних, обчислювальних, електричних та мережевих ресурсів. Посилити взаємозв’язок та сумісність інтелектуальних обчислювальних потужностей та узгодження попиту та пропозиції, впровадити інновації в операційній моделі інфраструктури інтелектуальних обчислювальних потужностей, заохотити розвиток стандартизованих та масштабованих хмарних сервісів обчислювальної потужності, а також сприяти універсальному, простому у використанні, економічно ефективному, екологічному та безпечному постачанню інтелектуальних обчислювальних потужностей.

    (4) Оптимізувати середовище розробки додатків. Планувати та створювати низку національних пілотних баз додатків ШІ, створюючи спільні платформи для галузевих додатків. Сприяти інтелектуальній трансформації компаній, що займаються розробкою програмного забезпечення та інформаційних послуг, реструктуризувати форми продуктів та моделі послуг. Розвивати постачальників послуг додатків ШІ, розробляти «модель як послугу» та «агент як послугу», а також створювати ланцюжок послуг додатків ШІ. Покращувати керівництво щодо розробки сценаріїв додатків ШІ, оцінку відкритості та політику стимулювання, а також удосконалювати системи управління стійкістю до проб та помилок додатків. Посилювати захист інтелектуальної власності, передачу та спільне застосування. Прискорювати розробку стандартів ШІ в ключових сферах та сприяти міжгалузевій, міжсекторальній та міжнародній співпраці у сфері стандартизації.

    (5) Сприяти процвітанню екосистеми відкритого коду. Підтримувати розвиток спільнот відкритого коду для штучного інтелекту, сприяти конвергенції та відкритості моделей, інструментів та наборів даних, а також розвивати високоякісні проекти з відкритим кодом. Встановлювати та вдосконалювати механізми оцінки та стимулювання внеску у відкрите програмне забезпечення штучного інтелекту, а також заохочувати університети включати внески у відкрите програмне забезпечення до сертифікації студентських кредитів та визнання досягнень викладачів. Підтримувати підприємства, університети та дослідницькі установи у дослідженні нових моделей для інклюзивних та ефективних застосувань з відкритим кодом. Прискорювати створення глобально відкритої системи технологій відкритого коду та екосистеми спільноти, а також розробляти проекти з відкритим кодом та інструменти розробки з міжнародним впливом.

    (6) Посилення розвитку талантів. Сприяти розвитку освіти в галузі штучного інтелекту на всіх рівнях освіти та загальної освіти в суспільстві, покращити структуру дисциплін та спеціальностей, активізувати зусилля щодо розвитку висококваліфікованих талантів, створити нову модель для лідерства талантів поза межами норми, посилити розвиток викладацького складу та сприяти інтеграції між галуззю та освітою, міждисциплінарній підготовці та міжнародній співпраці. Удосконалити диверсифіковану систему оцінювання, яка відповідає професійним якостям та характеристикам роботи фахівців зі штучного інтелекту, краще використовувати роль лідерства талантів, забезпечити більше можливостей для молодих талантів демонструвати свої таланти та заохочувати активне дослідження «незвіданої території» штучного інтелекту. Підтримувати підприємства у стандартизованому використанні середньострокових та довгострокових стимулів, таких як справедливість та можливості залучення, утримання та використання талантів.

    (7) Посилити політичні та регуляторні запобіжні заходи. Удосконалити системи оцінки державних капіталовкладень у сфері штучного інтелекту, а також системи контролю за ризиками. Збільшити фінансову та фіскальну підтримку сектору штучного інтелекту, розвивати та зміцнювати довгостроковий, терплячий та стратегічний капітал, удосконалити механізми розподілу ризиків та виходу з інвестицій, а також повною мірою використовувати роль фіскального фінансування, державних закупівель та інших політик. Удосконалити закони, нормативні акти та етичні стандарти щодо штучного інтелекту, а також вдосконалити законодавство, пов’язане зі здоровим розвитком штучного інтелекту. Оптимізувати системи оцінки безпеки та управління документацією, пов’язаною зі штучним інтелектом.

    (8) Покращення можливостей безпеки. Сприяти розвитку можливостей безпеки в алгоритмах моделей, ресурсах даних, інфраструктурі та прикладних системах, захищати від таких ризиків, як моделі «чорних скриньок», галюцинації та алгоритмічна дискримінація, посилювати прогнозні оцінки, моніторинг та утилізацію, а також сприяти дотриманню вимог, прозорості та довірі в застосунках ШІ. Створювати та вдосконалювати системи моніторингу технологій ШІ, попередження про ризики та реагування на надзвичайні ситуації, посилювати державні рекомендації та галузеву самодисципліну, дотримуватися інклюзивної обачності, класифікації та градації, а також прискорювати формування динамічної, гнучкої та багатогранної системи управління ШІ.

    IV. Організація та впровадження

    Ми повинні підтримувати лідерство партії протягом усієї ініціативи «ШІ+». Національна комісія з розвитку та реформ повинна посилити загальну координацію та сприяти спільним зусиллям. Усі регіони та департаменти повинні тісно інтегрувати місцеві реалії та впроваджувати ініціативу відповідно до місцевих умов, щоб забезпечити ефективне впровадження. Ми повинні посилити демонстрацію та керівництво, узагальнюючи та просуваючи досвід і практики, де це доречно.Ми повинні посилити розголос та керівництво, створити широкий соціальний консенсус та сприяти позитивній атмосфері для участі всіх верств суспільства.

    Державна рада

    ДЖЕРЕЛО НОВИНИ: ЦЕНТРАЛЬНИЙ НАРОДНИЙ УРЯД КНР

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *