Звіт охоплює частку ринку електромобілів Китаю за компаніями та сегментований за типом транспортного засобу (легкові автомобілі та комерційні транспортні засоби) та типом трансмісії (акумуляторні електромобілі та гібридні електромобілі з підзарядкою від мережі). Звіт пропонує розмір ринку та прогнози для китайського ринку електромобілів у вартісному вираженні (млрд доларів США) для всіх вищезазначених сегментів.
Аналіз ринку електромобілів у Китаї
Розмір ринку електромобілів Китаю оцінюється в 357,98 млрд доларів США у 2025 році та, як очікується, досягне 789,89 млрд доларів США до 2030 року зі середньорічним темпом зростання 17,15% протягом прогнозованого періоду (2025-2030).
У першій половині 2020 року ринок зазнав негативного впливу через COVID-19. Зростання ринку було порушено через локдауни та зниження доходів населення в Китаї. Виробнича та збутова діяльність сповільнилася, а ланцюг поставок був порушений у першій половині 2020 року. Автомобільна промисловість Китаю минулого року зазнала значного зростання виробництва електромобілів, і очікується, що воно продовжиться протягом прогнозованого періоду.
У середньостроковій перспективі, зі зростанням викидів вихлопних газів та зростанням екологічної стурбованості, країна зосередилася на розвитку сталого транспорту та працювала над цим. Це, у свою чергу, призвело до електрифікації транспортного сектору.
Протягом прогнозованого періоду країна може спостерігати зростання впровадження електричних автобусів, оскільки понад 30 китайських міст, включаючи Гуанчжоу, Чжухай, Дунгуань, Фошань, Чжуншань у дельті річки Перлин, а також Нанкін, Ханчжоу, Шеньсі та Шаньдун, планують найближчим часом досягти 100% електрифікованого громадського транспорту. Продажі електромобілів становлять близько 60% міст без обмеження кількості автомобілів. Це свідчить про те, що в Китаї все ще є потенціал для збільшення продажів електромобілів у найближчі роки.
Тенденції ринку електромобілів у Китаї
Надзвичайно високий рівень впровадження гібридних та електричних транспортних засобів завдяки урядовим нормам
Зі зростанням продажів автомобілів та швидкою урбанізацією Китай рішуче налаштований скоротити викиди вихлопних газів від транспортних засобів. Тим часом країна планує зменшити свою залежність від імпорту нафти, що збільшить попит на електромобілі та їхній продаж. Крім того, багато ключових міст і провінцій запроваджують суворіші обмеження. Наприклад, Пекін видає лише 10 000 дозволів на реєстрацію транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння на місяць, щоб стимулювати своїх мешканців переходити на електромобілі.
Очікується, що зростаюче урядове регулювання, що покращує впровадження електромобілів, та активне розширення, прийняте виробниками оригінального обладнання (OEM) та постачальниками в регіоні для задоволення зростаючого попиту з боку автомобільної промисловості Китаю, створять позитивні перспективи зростання ринку протягом прогнозованого періоду. Наприклад, уряд Китаю заохочує людей переходити на електромобілі. Країна вже розробила плани щодо поступової відмови від дизельного палива, яке є основою для сучасного покоління тракторів та будівельної техніки. Країна планує заборонити всі дизельні та бензинові автомобілі до 2040 року. Також у січні 2021 року компанія BYD оголосила про отримання сукупного замовлення на постачання 1002 повністю електричних автобусів до Боготи, Колумбія. Поставка цих автобусів запланована на 2021 рік і продовжиться у першій половині 2022 року. Вони будуть введені в експлуатацію на 34 автобусних маршрутах у п’яти районах міста.
Китайський уряд інвестував у будівництво зарядних станцій по всій країні для стимулювання продажу електромобілів. Наприклад, у січні 2022 року уряд Китаю оголосив про плани побудувати достатню кількість зарядних станцій для 20 мільйонів електромобілів до 2025 року.
Для електромобілів уряд Китаю надав податкові пільги або знизив податки. Ці ініціативи уряду залучили багатьох покупців до придбання електромобілів у цій країні. Наприклад, у вересні 2022 року Міністерство фінансів Китаю (MOF), Державна податкова адміністрація (STA) та Міністерство промисловості та інформаційних технологій (MIIT) оголосили, що придбання транспортних засобів на нових джерелах енергії (NEV), які відбуваються в період з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року, будуть постійно звільнятися від податку на придбання транспортних засобів. Крім того, Міністерство транспорту Китаю пропонує субсидії та інші пільги для розвитку автобусних парків з низьким рівнем викидів, тим самим позитивно впливаючи на ринок. Наприклад, у 2020 році китайські виробники автобусів продали на 61 000 додаткових автобусів на нових джерелах енергії, незважаючи на пандемію. Такі події допомагають Китаю сформулювати рішучу та оптимістичну перспективу розвитку електромобілів у країні, що, як очікується, сприятиме розвитку ринку.
Таблиця 1. Продажі електромобілів у Китаї, у мільйонах одиниць, 2019-2026 рр.
Очікується, що сегмент легкових автомобілів домінуватиме на ринку
Наразі сегмент легкових автомобілів має більший попит, ніж комерційні транспортні засоби, і очікується, що він продовжить своє домінування протягом прогнозованого періоду. Зростання зумовлене зростанням населення, що сприяє зростанню популярності електромобілів. Очікується, що суворі урядові норми викидів стимулюватимуть продажі електромобілів. Наприклад, уряд Китаю запровадив норми China 6 щодо контролю забруднення в регіоні, засновані на нормах EUR 6, у липні 2020 року, що призвело до зростання попиту на гібридні автомобілі в цьому регіоні.
Кілька конкурентів рухають ринок електромобілів на акумуляторах у Китаї, поряд із щедрою державною підтримкою. Китай продовжив стимули, пов’язані з купівлею транспортних засобів на нових джерелах енергії (NEV), до 2022 року.
Деякі неавтомобільні компанії, такі як Alibaba, виходять на швидкозростаючий ринок електромобілів у країні. Наприклад
У січні 2021 року Alibaba Group анонсувала в країні дві електричні моделі під брендом IM (Intelligence in Motion) у партнерстві з SAIC Motor. Акумуляторні елементи для цих автомобілів постачає CATL. З двох випущених моделей одна – електричний седан, а інша – електричний позашляховик. Очікується, що седан буде запущено першим, попередній продаж розпочнеться на Auto China 2021 у квітні, а позашляховик може вийти на ринок у 2022 році. Компанія повідомила, що автомобілі можуть пропонувати акумулятор ємністю 93 кВт·год, тоді як акумулятор ємністю 115 кВт·год буде доступний як опція. Відтепер седан може забезпечити запас ходу до 874 км за циклом NEDC.
У грудні 2020 року Hyundai Motor Group оголосила про свої плани представити у 2021 році виключно електричну платформу, використовуючи свою технологію акумуляторів для скорочення виробничих витрат і часу.
У вересні 2020 року компанія Tesla Inc. оголосила, що працює над зниженням вартості акумуляторів для своїх електромобілів та збільшенням виробництва. Найдешевший автомобіль Tesla у 2021 році коштував 36 500 доларів США.
Завдяки великій кількості місцевих електричних компонентів та транспортних засобів, а також ключовим національним стратегіям і планам уряду, очікується, що ринок країни досягне надзвичайного зростання в найближчі роки.
Таблиця 2. Продажі нових акумуляторних автомобілів (BEV) у Китаї (тис. одиниць), 2018-2021 рр.
Огляд галузі електромобілів Китаю
На китайському ринку електромобілів домінують кілька гравців, таких як BAIC Motors, SAIC Motors, Honda Motor Company, Geely Motors та BYD Co. BYD є провідним гравцем на китайському ринку електромобілів завдяки зростанню замовлень на свої легкові автомобілі та електробуси на внутрішньому та міжнародному ринках. Очікується, що SAIC буде другою за величиною компанією, за нею йдуть Geely Motors та BAIC Motors. Для розробки передових продуктів і технологій компанії інвестують значні кошти в дослідження та розробки.
У червні 2022 року BMW AG відкрила свій новий завод у Шеньяні, Китай. Компанія інвестувала 15 мільярдів юанів (2,2 мільярда доларів США), щоб зосередитися на електромобілях.
У лютому 2022 року компанія Danfoss оголосила, що її підрозділ Editron успішно розпочав масове виробництво двигуна EM-PMI240-T180, спеціально розробленого для електричних та гібридних трансмісій автобусів, на заводі в Нанкіні, розташованому у східній провінції Цзянсу.
У червні 2021 року компанія China Yuchai International Limited оголосила про партнерство з Guangxi Shenlong Automobile Manufacturing (Sunlong) для розробки чотирьох нових систем силових агрегатів, включаючи гібридний силовий агрегат з роздільною трансмісією e-CVT («YC e-CVT») та інтегрований силовий агрегат з електричним приводом («YC e-Axel») для виробництва нових енергетичних автобусів на півдні Китаю.
У лютому 2020 року компанія Honda Motor Company Ltd оголосила про початок продажів абсолютно нових автомобілів Honda Fit Hybrid. Вони оснащені двомоторною гібридною системою Honda, яка приводить у рух автомобіль за допомогою електродвигуна, що забезпечує плавність руху та кращу паливну економічність.
Таблиця 3. Лідери ринку автомобілів Китаю
Новини ринку електромобілів у Китаї
Жовтень 2022 року: Toyota Motor Corporation випустила невеликий електричний седан, який працюватиме на акумуляторах BYD Co. та вироблятиметься та продаватиметься в Китаї.
Вересень 2022 року: Chery Automobile інвестувала 100 мільярдів юанів (14,2 мільярда доларів США) у Китаї протягом наступних п’яти років для зміцнення потужностей для виробництва розумних електромобілів (EV) у рамках своєї програми Yaoguang 2025.
Листопад 2021 року: Китайський виробник електромобілів Xpeng оголосив про презентацію нового розумного електромобіля (позашляховика), щоб конкурувати з такими компаніями, як Tesla, на китайському ринку електромобілів.
Квітень 2021 року: Xpeng Motors випустила седан P5, який є електричним транспортним засобом на акумуляторних батареях. P5 оснащений лідаром, або технологією виявлення та визначення відстані світла. Він також має нові функції автономного водіння.
Березень 2021 року: Geely випустила преміальний електромобіль Zeekr. Очікується, що компанія випустить новий преміальний пікап до другої половини 2022 року, щоб конкурувати з Rivian R1T.
У березні 2021 року Zhejiang Geely Holding Group, один з найбільших автовиробників у Китаї та власник Volvo, оголосив про запуск бренду електромобілів Zeek. Zeek має конкурувати в преміальному сегменті електромобілів у Китаї, зокрема з Tesla.
Звіт про китайську електромобільну промисловість
Ринок електромобілів у Китаї демонструє значне зростання, що зумовлене збільшенням виробництва та продажів електромобілів, присутністю ключових виробників та загостренням екологічних проблем, які зміщують акцент у бік сталого розвитку транспорту. Це зростання також поширюється на ринок легких комерційних електричних автомобілів, який переживає сплеск завдяки впровадженню нових комерційних електричних автомобілів виробниками оригінального обладнання (OEM). Незважаючи на потенційні перешкоди, такі як високі виробничі витрати та низький запас ходу акумулятора, країна відчуває зростання попиту на електромобілі для комерційного застосування. Запускаються різні ініціативи для збільшення продажів електромобілів та скорочення викидів автомобілів, з особливим акцентом на розробку акумуляторних електромобілів та підвищення ефективності всіх систем транспортних засобів. Однак висока вартість електромобілів порівняно з автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння та обмежений запас ходу електромобілів через меншу щільність акумуляторів можуть створювати проблеми для зростання ринку.
Частка ринку, перспективи галузі, тенденції галузі, прогноз ринку, зростання ринку, розмір ринку, аналіз галузі, прогноз продажів, зростання галузі, звіти про ринок, світовий ринок, темпи зростання, звіт про ринок, тенденції ринку, ринкова вартість, звіти про ринок, ринкові дані, огляд ринку, сегментація ринку, статистика ринку, лідери ринку, дослідження галузі, прогнози ринку, звіт у форматі PDF, приклад звіту, продажі в галузі, дослідницькі компанії, огляд ринку, інформація про галузь та цільовий ринок – все це критично важливі аспекти, які слід враховувати в сучасному стані китайського ринку електромобілів.
Китайський ринок електромобілів готовий до значного зростання, що підтверджується комплексним аналізом ринку та надійною статистикою галузі. Перспективи ринку залишаються позитивними, а тенденції галузі вказують на перехід до більш екологічних варіантів транспорту. Лідери ринку значно інвестують у дослідження та розробки для підвищення ефективності та доступності електромобілів. Звіти галузі та дані ринку свідчать про те, що ринкова вартість електромобілів у Китаї продовжуватиме зростати завдяки зростаючому споживчому попиту та сприятливій державній політиці.
На завершення, сегментація ринку та перспективи галузі для китайського ринку електромобілів підкреслюють значний потенціал для зростання та інновацій у цьому секторі. Прогноз ринку та аналіз галузі дають чітке уявлення про можливості та виклики, які чекають на нас попереду. Завдяки постійним інвестиціям у технології та інфраструктуру, китайський ринок електромобілів має стати головним гравцем на світовому ринку.
30 вересня 2025 року Генеральний консул України в Гуанчжоу Сергій Капузо на запрошення Народного уряду провінції Гуандун взяв участь у церемонії відкриття та р… читати далі…
29 та 31 серпня на сайтах агентства «Інтерфакс-Україна» та видання «EconomistUA» була опублікована стаття за авторством Посла Китаю в Україні Ма Шенкуня під наз… читати далі…
29 серпня 2025 року Посольство Китаю в Україні організувало урочисте прийняття і виставку фотографій, присвячені 80-й річниці Перемоги у Війні опору китайського… читати далі…
26 серпня в Києві відбулися Осінні спортивні змагання китайських студентів в Україні – 2025, організовані Посольством КНР в Україні спільно з Союзом китайських … читати далі…
12 серпня 2025 року Посол Ма Шенкунь провів зустріч з Міністром соціальної політики, сім’ї та єдності України Денисом Улютіним. Сторони обговорили питання двост… читати далі…
6 серпня 2025 року Посол Ма Шенкунь провів зустріч з Головою Офісу Управління ООН з наркотиків і злочинності (УНЗ ООН) в Україні Харшет Вірк. Сторони обмінялися… читати далі…
4 серпня 2025 року Посол Ма Шенкунь зустрівся з заступниками Голови Національного банку України Сергієм Ніколайчуком та Юрієм Гелетієм. Сторони обговорили питан… читати далі…
1 серпня, з нагоди 98-ї річниці заснування Народно-визвольної армії Китаю, Посол Ма Шенкунь разом з дипломатами Посольства відвідав Національний музей-заповідни… читати далі…
Надзвичайний і повноважний посол України в Китайській Народній Республіці Олександр Нечитайло вручив вірчі грамоти голові КНР Сі Цзіньпіну. Як повідомляється на… читати далі…
26 серпня в Києві відбулися Осінні спортивні змагання китайських студентів в Україні – 2025, організовані Посольством КНР в Україні спільно з Союзом китайських … читати далі…
12 серпня 2025 року Посол Ма Шенкунь провів зустріч з Міністром соціальної політики, сім’ї та єдності України Денисом Улютіним. Сторони обговорили питання двост… читати далі…
1 жовтня в Китайській Народній Республіці відзначається головне державне свято – День утворення КНР. Ця дата знаменує історичну подію – проголоше читати далі...
Китай за товарною структурою зовнішньої торгівлі України за сiчень-липень 2025 року Експорт Iмпорт вартiсть, тис. дол. США у % до вiдп. перiоду попер. ро читати далі...
Асоціація українсько-китайського співробітництва допомагає українським підприємствам отримувати доступ до необхідних комплектуючих і матеріал читати далі...
Асоціація українсько-китайського співробітництва виступає платформою для налагодження сталих економічних зв’язків між підприємствами обох кра читати далі...
Асоціація українсько-китайського співробітництва надає інформаційно-організаційну підтримку підприємствам, які здійснюють імпорт високотехнол читати далі...
Напишіть відгук