Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Оглядач / Інтерв'ю та коментарі

    Владислава Рутицька:Новий “Шовковий шлях”: про що Україна домовилася в Китаї

    2016-09-08

    Радник міністра агрополітики Владислава Рутицька повідомила з Китаю, що в переговорах про розвиток нового “Шовкового шляху” беруть участь понад 50 країн. За її словами, до кінця року вдасться знизити і вартість перевезень, і термін перебування товарів в дорозі.

    Україна планує знизити вартість логістики по новому Шовковому шляху на 15% до кінця року. Домогтися цього Київ розраховує на переговорах з країнами – учасницями Транскаспійського транспортного коридору, так званого нового Шовкового шляху. Делегація України побувала на дводенному діловому саміті Шовкового шляху в Китаї.

    – Як пройшли переговори і про що вже вдалося домовитися?

    – Саміт проходить в Китаї, тут зібралися представники понад 52 країн, щоб обговорити концепцію Шовкового шляху, і що можна зробити для того, щоб його активно використовувати.

    У нас велика делегація, вона представлена ​​і аграрним сектором, і інфраструктурою. І по суті, те, що ми обговорювали ці два дні, у нас буде йти до того, що ми зменшимо вартість поставок контейнерних, які відбуваються якраз по Шовковому шляху, і будемо намагатися максимально знизити тривалість, яка потрібна для того, щоб прийшов поїзд до Китаю.

    По суті, ми плануємо до кінця року, щоб вартість знизилася приблизно на 15%, і щоб тривалість перебування поїзда в дорозі знизилася приблизно на 10%.

    – Вартість логістики. Наскільки реально і за рахунок чого знизити тарифи на перевезення?

    – Справа в тому, що на сьогоднішній день до складу цих логістичних витрат, які існують, входять витрати на логістику – це залізна дорога і це паромні перевезення. Крім цього, це стосується участі і, скажімо так, лояльності до цього питання тих країн, які входять в новий Шовковий шлях, тобто, що знаходяться на шляху від України до Китаю. А саме: Грузія, Казахстан, Азербайджан. І ми зараз якраз проводили переговори, щоб залізничний тариф, який є на перевезення в цих країнах, було зменшено.

    Крім того, чекаємо вже продовження підписання цих домовленостей. Це буде якраз жовтень і початок листопада. А також ми працюємо над вартістю паромних перевезень, тобто з паромними компаніями, які виконують трансфер цих товарів через Чорне море і через Каспій.

    Була інформація, що Китай пропонує сформувати єдиний майданчик для фінансування та розвитку цього проекту.

    – Так, вони пропонують саме сформувати єдиний фінансовий майданчик, на якому були б залучені ті країни, які беруть участь в новому Шовковому шляху. Це, по суті, фінансування тих потрібних інфраструктурних доробок, які необхідні для того, щоб концепція Шовкового шляху була втілена.

    Тобто, це інвестування в інфраструктуру, перевезення, які стосуються не тільки паромів, а ще й стосуються інших морських і океанських перевезень. Крім того, фінансова платформа передбачає ще й участь приватного капіталу, тобто можливість для інвестиційних фондів, венчурних фондів приймати також в цьому участь.

    – Тобто, будь-який інвестор зможе зайти на цю платформу, внести свій вклад і сподіватися на отримання прибутку?

    – Там буде встановлена ​​черговість, але так, це передбачається.

    – Були гострі питання, по яким не вдалося досягти згоди, і потрібні будуть ще неодноразові переговори. Що це за питання?

    – Так, виникають певні геополітичні питання, що стосуються взаємин різних країн. Але, в принципі, всі Україну розуміють, що концепція “Шовкового шляху” буде втілена, і потрібно прийняти в цьому участь, тому що, як то кажуть, з вами або без вас, але концепція все одно буде зроблена. Це стосується і України.

    Для України дуже важливо, щоб не тільки зменшився тариф, і щоб ми могли бути конкурентоспроможними, а для нас дуже важливо, наприклад, для агроекспорту, щоб тривалість того, скільки поїзд знаходиться в дорозі від України до Китаю, була приблизно 10-12 днів. Це те, що вигідно для нашого агроекспорту.

    З іншого боку, нам також потрібно сформувати ті продукти, які будуть наповнювати цей поїзд, коли він буде йти з Китаю. Тобто, коли він повертається з Китаю, щоб він йшов навантажений тими продуктами, які ми можемо імпортувати до нас.

    Плюс, він може завантажуватися також в Казахстані, Азербайджані, Грузії, поки не дійде до України. Тобто потрібно побудувати такий взаємний ефективний товарообіг або трейдинг між нашими країнами.

    Слід також додати, що, наприклад, за перші вісім місяців 2016 ми поставляли агропродукцію в Китай приблизно на суму 735 млн. доларів. Це трохи менше, ніж за аналогічний період попереднього року. Але по суті це, знову-таки, зернові та олійні.

    Якраз використовуючи новий “Шовковий шлях”, за умови зменшення вартості логістики і тривалості, ми могли б постачати ще й інші типи агропродукції, з обмеженим терміном зберігання.

    Нагадаємо, раніше тестовий потяг, який був відправлений по новому торговому “Шовковому шляху”, дістався до кінцевого пункту. Тоді ще заступник міністра інфраструктури України Володимир Омелян в ефірі радіостанції Голос Столиці поділився планами на розвиток нових транзитних маршрутів.

    “РІА Новини України”

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *