2019-08-13
У створення нового шовкового шляху Китай хоче вкласти 124 мільярди доларів США. А в межах масштабного інфраструктурного проєкту Піднебесна планує вкласти мільярди доларів у розвиток портів, автомагістралей і залізниць, телекомунікаційних мереж і аеропортів. У підсумку мають з’явитися нові економічні й торговельні шляхи, що ведуть із Китаю в ЄС. І нашій країні, що в самому центрі Європи, потрібно не втратити історичного шансу: потужно підняти економіку, вирватися із кризи і побудувати справді європейську незалежну державу. Посадовцям і депутатам треба щодня пам’ятати: на сьогодні вже 130 країн і понад 30 міжнародних організацій підписали угоди про співпрацю в межах цієї ініціативи. Святе місце порожнім не буває.
Важливість цього моменту для майбутнього української нації добре розуміють в українському уряді. Це переконливо показав виступ Степана Кубіва, першого віце-прем’єр-міністра — міністра економічного розвитку і торгівлі, на Другому форумі високого рівня з міжнародного співробітництва «Один пояс, один шлях» у Пекіні 25 квітня.
«Україна не може стояти осторонь цього глобального проекту — вона територіально та геоекономічно його невід’ємна частина. В ній сходяться і перехрещуються шляхи зі сходу на захід і з півночі на південь. Тому Україна — стратегічно важливий логістичний вузол між Азією та Європою. Ми готові запропонувати вигідні транспортні маршрути територією України для сполучення Китаю із країнами Європи, готові докласти зусиль для розвитку і модернізації своєї транспортної інфраструктури, налагодити кооперацію між підприємствами України і КНР з подальшою реалізацією продукції на ринках ЄС.
«Ми, — підкреслив Степан Кубів, — готові розвивати співпрацю з модернізації української промисловості та створювати спільні виробничі потужності. Фактично йдеться про створення підвалин для розбудови торговельного та промислового коридору Китай — Україна — ЄС».
Україна вже запропонувала китайським колегам спільний проектний портфель: із портової інфраструктури, об’єктів альтернативної енергетики, будівництва автомобільних доріг, мостів, розвитку об’єктів залізниці та аеропортів, високих технологій, співпраці в аерокосмічній галузі, переробки агропродукції.
З багатьох цих напрямів можливої співпраці вже тривають переговори. Зокрема з будівництва нового мосту в Кременчуці за кошти китайських інвесторів. Як зауважив Володимир Омелян, «реалізація цього проєкту просувається повільно, але іде. Китайські підприємці — непрості перемовники».
Станіслав Прокопчук. Київ–Пекін–Чжухай
* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Напишіть відгук