Китайська нафтохімічна компанія Sinopec побудує найбільшу у світі мережу водневих заправних станцій. Проєкт, в який інвестують 30 млрд юанів ($4,7 млрд), передбачає будівництво 1000 водневих АЗС і великої кількості газосховищ у Сіньцзян-Уйгурському автономному районі, повідомляє агентство “Сіньхуа”.
У компанії впевнені, що водневий транспорт стане економічно привабливим до 2025-2030 року. На водень насамперед переводитимуть важкі далекобійні вантажівки. Економісти впевнені, що до 2031 року ці транспортні засоби буде дешевше заправляти воднем, ніж дизелем.
Переведення важкого автотранспорту на чисте паливо, яке на вихлопі дає лише водяну пару, зробить великий внесок у вирішення проблеми забруднення повітря у містах. Відомо, що сьогодні важкі дизельні фури є одним з основних емітентів забруднюючих речовин у китайських мегаполісах. Так, пекінський муніципалітет підрахував, що хоч дизельні вантажівки становлять лише 4% від столичного автопарку, на них припадає 90% автомобільних вихлопів.
На водень також планується поступово переводити залізничний транспорт. Цього літа Китай розпочав виробництво гібридних залізничних локомотивів на водневих паливних елементах. На нових локомотивах встановлені дизель-електричні двигуни та водневі силові установки, які можуть забезпечувати третину енергоспоживання машини.
За прогнозами Китайської асоціації водневого палива, до 2050 року КНР щорічно споживатиме до 60 млн тонн паливного водню, що дозволить значно знизити емісії парникових газів та інших забруднюючих речовин на транспорті. Нагадаємо, що КНР має намір досягти вуглецевої нейтральності до 2060-го.
Напишіть відгук