Компанія Lenovo вже може похизуватися своїми успіхами на українському ринку. Виробник впроваджує та активно пропагує нові технології, а його продукція продовжує завоювувати своїх шанувальників в Україні.
Вже кілька кварталів поспіль Lenovo займає провідну позицію на ринку портативних комп’ютерів в Україні. Техно 24 вдалося розпитати у генерального директора Lenovo в Україні Тараса Джамалова про те, як виробнику вдалося досягнути таких успіхів та чим особливий український ринок ПК. Окрім того, очільник українського представництва виробника розповів, які плани у компанії на найбличий час.
У листопаді Lenovo утримує лідерство на українському ринку в сфері продажів ПК. Як вам вдалося досягти такого результату?
Залежить від того, яку точку відліку ми беремо. Якщо ми беремо зовсім давні часи, це 8 років тому, наприклад, то це був один шлях. За останні кілька років ми лише зміцнюємо свої лідерські позиції.
Якщо говорити про останні два або півтора роки, що ми зробили принципово нового, того що не роблять конкуренти? Ми дуже сильно зосередилися на процесі так званого Customer Centricity, коли ми на чолі всіх процесів ставимо нашого клієнта. І за останні півтора року ми повністю поміняли сервісну політику, повністю оновили веб-сайт і створили в Україні саме український контакт-центр для клієнтів. Ми реалізували такий проект, в який ніхто не вірив – ремонт протягом 5 днів для бізнес-серій ноутбуків і десктопів. Цього немає в жодного з конкурентів.
Все це в цілому дає впевненість нашим клієнтам в нас, як у партнері і, на мій погляд, саме це дає змогу нам утримуватися в лідерах ринку.
Нещодавно в Пекіні відкрили повністю автоматизований магазин Lenovo Lecoo. Чи запрацює такий магазин в Україні і якщо так, то коли цього чекати?
Якщо говорити саме про магазин відкритий для всіх, то в Україні у нас на сьогодні немає наших монобрендових магазинів. Ми в пошуку формату цікавого для споживачів, для наших клієнтів. Поки цей формат не фіналізовано. Ми не хочемо відкривати, як всі, тому що монобрендовий магазин часто нудний і в нього зазвичай йдуть через спеціальні цінові пропозиції або через якісь акції.
Ми хочемо відкрити цікавий формат і зараз з колегами і, з незалежними консультантами шукаємо формат, який би був дійсно цікавий для українських споживачів. Тому поки у нас немає магазину і навіть фіналізованого формату. Коли він буде, я не виключаю, що ми будемо застосовувати там ці технології, хоча не можу цього обіцяти і навіть давати оцінку вірогідності.
Але технології в будь-якому випадку цікаві і їх в будь-якому випадку треба впроваджувати. Ми як інноваційна компанія повинні використовувати будь-який шанс щоб їх випробовувати і пропагувати.
І ми найближчим часом плануємо робити оновлення нашого Київського офісу і всіх систем розмежування доступу безпосередньо у нас в офісі. Ми сподіваємося, що домовимося і з офісним центром і доступ до паркінгу та інші функції, будуть повністю на face recognition technology і car-place recognition technology. Тобто, фактично планую зробити систему, яка буде розпізнавати всіх співробітників, всіх наших гостей офісу і не ускладнювати їх додатковими системами аутентифікації, такими як, наприклад, proxy card.
Це не настільки круто, як магазин, який працює без людей, але вже якийсь крок і, сподіваюся, ми задамо тренд в індустрії або хоча б покажемо нашим сусідам по офісному центру що ось так можна, не бійтеся, пробуйте, це круто.
Яка специфіка українського ринку, чим він відрізняється від світових ринків?
Відмінностей дуже багато, деякі з них нейтральні відмінності, деякі позитивні, деякі все таки негативні.
З тих, які я б виділив як нейтральні відмінності: для тих, хто працює на ринку України, слово, яке найбільше характеризує роботу на нашому ринку і його поведінку – це “нестабільність”. Тобто, у нас постійні зміни в будь-яку сторону і це вже даність, яка супроводжує нас кілька років. Це і коливання споживчих настроїв від “все добре, купимо за все і побільше” до “давайте збирати на консерви”. Це і девальвація національної валюти. Це і нестабільна ситуація з споживчими кредитами. Тобто, у нас найбільша відмінність від інших ринків світу, а Європи так точно, це те що у нас занадто часті макроекономічні зміни.
З не дуже хороших відмінностей від розвинених європейських ринків, це те, що все таки об’єктивно наш споживач в Україні не настільки забезпечений фінансово, як забезпечені люди в Британії або в Німеччині. З цього випливає те, що середня вартість пристроїв нижче, ніж в розвинених країнах Західної Європи. Це така відмінність, яка, я сподіваюся, з часом зійде нанівець.
Але є і позитивна відмінність. Це те, що на ринок України ми як виробники комп’ютерної техніки дивимося з великим оптимізмом. Тому що за показником насиченості ринку комп’ютерною технікою, ми все ще можемо показати велике зростання. Наприклад, в тій же Західній Європі, ми не знайдемо сім’ю або людину в якої не було б ноутбука. Це майже нонсенс. У нас все ще величезна кількість людей, які не мали досвіду користування цими пристроями, і ми розуміємо, що це лише питання часу, коли у них з’явиться усвідомлення необхідності купівлі таких пристроїв, як ноутбуки, планшети або десктопи.
Відповідно позитивна відмінність від ринків Західної Європи те, що ринок ще не наситився. І як тільки у нас будуть зміни на краще в макроекономічних показниках, наш ринок може різко збільшитися в обсязі.
Типовий користувач Lenovo. Який він? Можете його описати?
Для нас, як для бренду в цілому, його або на щастя, або, на жаль, немає. Є продукти, для яких можна створити портрет користувача. У нас занадто велике портфоліо – і для кожного з наших продуктів є портрет клієнта, але немає якогось узагальненого.
Як приклад, ми зустрічалися на презентації принципово нового продукту YOGA Book, який призначений для творчих людей. Тобто, портрет користувача цього пристрою – це творча людина, яка близька до графічної культури, культури малювання, до художньої або фотокультури.
Окремо у нас є цілий модельний ряд ThinkPad. Там портрет користувача – це компанії, або бізнесмени, або бізнесвумен, які цінують надійність, стійкість, які часто подорожують і їм потрібний такий пристрій, який ніколи не підведе.
Є пристрої YOGA, які в якійсь мірі призначені для людей, які близькі до фешн-індустрії. Тому, що цей пристрій дуже красивий, він з незвичайними для ноутбуків шарнірами.
У нас як у компанії широка цільова аудиторія, але для кожного окремого продукту є досить вузький сегмент, на який ми орієнтуємося і саме з урахуванням потреб цих користувачів ми створюємо пристрої. Згруба кажучи, пристрої, які ми створюємо для геймера, навряд чи підійдуть творчій людині, яка подорожує. Але будь-яка людина з будь-якого сегменту знайде той продукт, який буде їй максимально цікавий і максимально корисний.
На кого ми традиційно не орієнтуємось – це діти молодші 12 років, а верхньої межі і немає.
27 жовтня 2025 року у приміщенні Генерального консульства України в Гуанчжоу відбулася зустріч Генерального консула України Сергія Капузо з власниками ТОВ «Комп… читати далі…
21 жовтня 2025 року спільними зусиллями Генерального консульства України в Гуанчжоу та Асоціації сприяння економіці та інвестицій провінції Гуандун проведено бі… читати далі…
22 вересня 2025 року Посол Китаю в Україні Ма Шенкунь зустрівся з заступником Міністра фінансів України Юрієм Драганчуком. У зустрічі також взяли участь предста… читати далі…
Дипломати Генерального консульства України в Гуанчжоу взяли участь в урочистому заході з нагоди 76-ї річниці створення Китайської Народної Республіки, яка щоріч… читати далі…
30 вересня 2025 року Генеральний консул України в Гуанчжоу Сергій Капузо на запрошення Народного уряду провінції Гуандун взяв участь у церемонії відкриття та р… читати далі…
29 та 31 серпня на сайтах агентства «Інтерфакс-Україна» та видання «EconomistUA» була опублікована стаття за авторством Посла Китаю в Україні Ма Шенкуня під наз… читати далі…
29 серпня 2025 року Посольство Китаю в Україні організувало урочисте прийняття і виставку фотографій, присвячені 80-й річниці Перемоги у Війні опору китайського… читати далі…
26 серпня в Києві відбулися Осінні спортивні змагання китайських студентів в Україні – 2025, організовані Посольством КНР в Україні спільно з Союзом китайських … читати далі…
12 серпня 2025 року Посол Ма Шенкунь провів зустріч з Міністром соціальної політики, сім’ї та єдності України Денисом Улютіним. Сторони обговорили питання двост… читати далі…
Дипломати Генерального консульства України в Гуанчжоу взяли участь в урочистому заході з нагоди 76-ї річниці створення Китайської Народної Республіки, яка щоріч… читати далі…
30 вересня 2025 року Генеральний консул України в Гуанчжоу Сергій Капузо на запрошення Народного уряду провінції Гуандун взяв участь у церемонії відкриття та р… читати далі…
Китай за товарною структурою зовнішньої торгівлі України за сiчень-липень 2025 року Експорт Iмпорт вартiсть, тис. дол. США у % до вiдп. перiоду попер. ро читати далі...
1 жовтня в Китайській Народній Республіці відзначається головне державне свято – День утворення КНР. Ця дата знаменує історичну подію – проголоше читати далі...
Асоціація українсько-китайського співробітництва допомагає українським підприємствам отримувати доступ до необхідних комплектуючих і матеріал читати далі...
Асоціація українсько-китайського співробітництва виступає платформою для налагодження сталих економічних зв’язків між підприємствами обох кра читати далі...
Асоціація українсько-китайського співробітництва надає інформаційно-організаційну підтримку підприємствам, які здійснюють імпорт високотехнол читати далі...
Напишіть відгук