Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Оглядач / Інтерв'ю та коментарі

    Китайські виробники зіштовхуються з проблемами у роботі із-за різкої відмови від політики «нульового COVID-19»

    2022-12-23

    Швидкий відхід Китаю від політики «нульової терпимості» до COVID-19 і подальша безпрецедентна хвиля поширення Омікрон застали більшість виробників зненацька, багато підприємств виявилися неготовими до великої кількості хворих співробітників, але загальний прогноз «виглядає кращим», за словами інсайдерів, з якими спілкувалися кореспонденти South China Morning Post.

    Підприємства по всій країні зіштовхуються з різними перешкодами у роботі, багато з них виявилися не готові до раптової та радикальної зміни політики, що була оголошена на початку цього місяця.

    «Багато заводів було закрито на свята заздалегідь, і багато з них не можуть продовжувати виробництво», — каже Стів Се, що керує компанією з експорту текстилю в східній китайській провінції Чжецзян.

    Через велику кількість хворих працівників заводи, якими керує Се, не можуть працювати на повну потужність і дотримуватись термінів доставки.

    Менеджер одного з виробників електричного обладнання в провінції Гуансі сказав, що затримки на заводах призводять до того, що підприємства, які йдуть далі в ланцюжках постачання, закриваються через відсутність замовлень.

    Багато хто продовжує підтримувати напрямок, який Китай обрав для відновлення, але компанії повинні спочатку пережити збої у роботі, а також підготуватися до невизначеності, що поки затьмарює перспективи для бізнесу.

    «Відхід Китаю від «нульової політики» COVID-19 здивував ринок тим, наскільки швидко це відбулося», — каже Альфредо Монтуфар-Хелу, голова Китайського центру економіки та бізнесу.

    «Ми очікували більш поступового підходу, що був би спрямований на підсилення готовності системи охорони здоров’я Китаю до розповсюдження нових інфекцій, що було б викликано можливим зняттям обмежень. Але цього не сталося».

    Очікування, що відкриття Китаю призвело б до негайного вивільнення відкладеного попиту та перезавантаження економіки, є необґрунтованими, додав він.

    «Приклади інших економік свідчать про те, що буде серія спалахів, які будуть перешкоджати виробничій та споживацькій діяльності », — сказав Монтуфар-Хелу.

    Незважаючи на підтримку зняття обмежень Китаєм, мінливість ситуації ускладнила німецьким компаніям деякі існуючі виклики у плануванні, сказав Роберт Херцнер, гонконгський представник Germany Trade and Invest, агентства з питань зовнішньої торгівлі та інвестицій уряду Німеччини.

    «Одна з головних проблем, за нашою інформацією, полягає в тому, що компанії мають дуже обмежений час, для підготовки до збоїв у роботі», — сказав він.

    «Деякі компанії повідомляють, що половина їхніх працівників перебуває на лікарняному, лише 5 відсотків офісних працівників фізично присутні на робочих місцях. Здоров’я працівників є головним пріоритетом».

    За словами Камерона Джонсона, члена Ради директорів Американської торгової палати у Шанхаї, менші підприємства відчувають більш сильніший вплив через обмежену кількість персоналу, хоча багато з них закриваються раніше перед святкуванням китайського Нового Року наприкінці січня.

    «Невизначеність — це гасло дня», — сказав він. «Підприємства не впевнені, як буде розвиватися ситуація протягом наступних кількох місяців».

    Йорг Вуттке, президент Торгової палати Європейського Союзу в Китаї, сказав, що з широким поширенням інфекції більше не можна боротися шляхом розміщення фабрик у замкнутих системах, але, як додав експерт, робота, можливо, повернеться до нормального режиму за два-три тижні.

    «Раптово, за іронією долі, у нас є передбачуваний часовий проміжок для роботи з тим, чого ми ніколи не мали в умовах карантину», — сказав він.

    Але різка зміна політики також підігріла занепокоєння стосовно відсутності передбачуваності та надійності, що, на думку іноземних інвесторів, наносить шкоду привабливості китайського ринку, додав Вуттке.

    «Загальний прогноз зараз виглядає кращим, ніж будь-коли за останні місяці, тому що компанії стають більш креативними у реакції на пандемію, вони відчувають, що труднощі незабаром завершаться», — сказав президент AmCham South China, д-р Харлі Сейдін.

    «Деякі заходи включають в себе заохочення працювати вдома, щоб максимально підтримувати нормальну роботу.

    «Деякі досліджують нові бізнес-моделі, в яких наголошується на застосуванні інформаційних і цифрових технологій».

    Китайські виробники зіштовхуються з проблемами у роботі із-за різкої відмови від політики «нульового COVID-19»

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *