Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Оглядач / Інтерв'ю та коментарі

    Китай хоче наростити поставки української агропродукції контейнерними поїздами

    2021-04-29

    Україна і Китай в рамках роботи Міжурядової комісії обговорюють можливість розвитку системних поставок української сільгосппродукції в КНР контейнерним поїздами, розповів Тарас Голуб, радник Віцепрем’єрки України з питань європейської і євроатлантичної інтеграції Ольги Стефанішиної.

    В останні роки активно розвиваються мультимодальні перевезення вантажів між КНР і країнами Європи, а Китай демонструє зацікавленість в доставці вантажів залізницею. Тарас Голуб вважає, що Україна повинна враховувати цю тенденцію і проводити переговори із залучення товаропотоку на територію нашої країни.

    «Для цього є багато можливостей. З одного боку, зростає вартість транспортування морем. З іншого боку, в китайсько-європейській торгівлі існує проблема накопичення контейнерів. З Китаю в ЄС вирушає багато вантажів, але з ЄС до Китаю (залізницею – ред.) постачається не так багато продукції. Є проблема обороту контейнерів. Тому виникла така ідея, яку обговорювали на 4-у засіданні Міжурядової комісії, — знайти можливості відвантажувати залізницею українську сільгосппродукцію контейнерами», — заявив радник Віцепрем’єрки в ефірі Agro FM.

    Він зазначив, що доставка вантажів в Китай поїздами займає в середньому 15 діб, тоді як морські перевезення займають 45-60 днів. Крім того, в певних випадках експорт залізницею дозволяє уникнути додаткових операцій по доставці вантажу в український порт, а від китайського порту — клієнтові.

    На сьогодні китайські компанії імпортують і доставляють в поїздах з України кукурудзу і шрот, а також проявляють інтерес до сої та гороху.

    Поки Україна тільки налагоджує системні вантажоперевезення контейнерними поїздами. «Я вважаю, що цей процес можна відпрацювати на традиційних вантажах, наприклад, на кукурудзі, а потім на основі цієї системності можна вести діалог в поставках інших вантажів», — зазначив Тарас Голуб.

    Зокрема, з часом в Україні можуть з’явитися компанії, які знайдуть можливості для просування своєї продукції в Китаї: «І саме для них відкриється нагода поставляти більш маржинальну продукцію з України (в тому числі поїздами – ред.)».

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *