2025-01-22
В цілому «харчові продукти» вже є товарами з високою доданою вартістю. «Українські товари та послуги вже відомі на ринку ЄС, однак існує ще безліч ніш для зростання, особливо серед груп товарів з високою доданою вартістю», говориться в статті «Економічної правди».
Асоціація АУКС продовжила ведення діяльності в напрямку активізації торгівлі харчовою продукцією між Україною та КНР та запрошує всіх зацікавлених представників бізнесу приєднатися до цієї ініціативи.
Загальновідомо те, що Україна вже стала надійним постачальником для Китаю різноманітної сільськогосподарської та харчової продукції. За даними Державної митної служби України, станом на серпень 2024 року Китай входить до трійки основних імпортерів українських товарів, серед яких: кукурудза (540,1 млн дол.), макуха та тверді відходи від рослинних жирів і олій (256,0 млн дол.), ячмінь (198,4 млн дол.), заморожене м’ясо великої рогатої худоби (13,1 млн дол.), мед, соя тощо.
На жаль, здебільшого ми експортуємо харчову сировину, втрачаючи можливості для створення доданої вартості, нових робочих місць та надходжень податків. Готова харчова продукція представлена на ринку значно менше за сільськогосподарську: молочна сироватка (2,3 млн дол.), пиво з солоду (1,96 млн дол.) та бутильована соняшникова олія, а також цукрові та борошняні кондитерські вироби.
Серед популярних торгових марок бутильованої соняшникової олії — Vday, Tilhmanor та Onlyadi від Приватного підприємства “ВІКТОР І К”, а також LuckLine від ТОВ “Р Б ІНТЕРПРАЙС УКРАЇНА”. Провідні позиції у виробництві цукрових виробів займає Кондитерська корпорація «Рошен» під власною маркою ROSHEN, а борошняні кондитерські вироби представлені брендами Gravity Alfa та Grona від ТОВ “Грона”, а також Senior Batonio від Корпорації «Бісквіт-Шоколад». У сегменті солодового пива китайський ринок представляють Doms від ПРАТ «Карлсберг Україна», а також Belisarius, Anklam, Zibert, Zlata Brama, «Оболонь» та «Київське» від ПРАТ «Оболонь».
Згідно з прийнятою в 2021 році стратегією з експорту фасованих та бутильованих продуктів харчування, команда АУКС займалася підготовкою міжнародної конференції на відповідну тематику, де мали б брати участь представники бізнесу, обласні та міські адміністрації, спеціалізовані органи центральної виконавчої влади. Проведення конференції було заплановано на 2022 рік, але на жаль ці зусилля були зведені нанівець із початком повномасштабного вторгнення.
АУКС відновлює роботу в цьому напрямку, що обумовлено потребами економіки України, а експорт товарів із високою доданою вартістю забезпечить збільшення доходів держави, створення нових робочих місць, зниження залежності від сировинних ресурсів та підвищення інвестиційної привабливості нашої країни.
Наразі Асоціація проводить аналіз переліку продуктів, що дозволені для ввезення до Китаю. Окрім того, проводиться підготовка до створення компанії для здійснення дистрибуції на території КНР та планується візит до Китаю для вирішення питань для підготовки дозвільних документів та митного оформлення.
Запрошуємо українських виробників, які бажають налагодити торгівлю, до обговорення ключових питань співпраці для того, щоб разом відкривати нові горизонти для бізнесу.
Напишіть відгук