2024-10-04
Обидві фірми збільшили інвестиції в район, скасувавши плату за доставку деяких замовлень, і зробивши такі послуги, як повернення товарів місцевого виробництва, більш доступними.
Гонконг став новим полем битви для китайських гігантів електронної комерції Alibaba Group Holding і JD.com на фоні їх пошуку нових можливостей для зростання в умовах жорсткої конкуренції на материковому Китаї, передає South China Morning Post.
Минулого тижня обидві компанії оголосили про значні інвестиції на ринок Гонконгу, скасувавши плату за доставку певних замовлень і зробивши більш доступними такі послуги, як повернення товарів місцевого виробництва.
Наприклад, Alibaba заявила, що вони збираються інвестувати 1 мільярд юанів (142 мільйони доларів США) у розширення переліку послуг своєї онлайн-платформи роздрібної торгівлі Taobao у Гонконгу в рамках кампанії з безкоштовної доставки замовлень на суму понад 99 юанів в понад 800 власних станцій самовивозу в місті. Alibaba є власником видання «South China Morning Post».
Окремо JD.com оголосив, що витратить 1,5 мільярда юанів на розгортання нових послуг у Гонконзі, включаючи безкоштовну доставку від дверей до дверей для певних замовлень на суму понад 299 юанів.
Посилення конкуренції між двома компаніями в Гонконзі відбувається з огляду на розвиток ринку електронної комерції в Китаї, натомість спеціальний адміністративний район пропонує нові можливості для зростання.
«Близькість та зв’язок Гонконгу із материком у поєднанні з відносно низьким рівнем проникнення електронної комерції роблять його дуже привабливим ринком, що розвивається», — сказав Джейкоб Кук, генеральний директор WPIC Marketing + Technologies, консалтингової компанії з електронної комерції та технологій.
Мережа електронної комерції в Гонконзі є менш розвиненою, порівняно із багатьма іншими ринками, частково через зручність, яку пропонує компактна міська мережа звичайних роздрібних магазинів, а також через вищу заробітну плату працівників служби доставки та логістики.
У липні цього року онлайн-продажі становили лише 7,8 відсотка всіх роздрібних продажів у Гонконзі, повідомив у серпні Департамент перепису населення та статистики міста. Грошовий оборот роздрібних онлайн-продажів за перші сім місяців цього року навіть знизився на 0,1 відсотка порівняно з тим же періодом 2023 року, додається в звіті Департаменту.
Однак гонконгські покупці почали шукати вигідні цінові пропозиції за кордоном. Насправді останніми роками вони в таких великих кількостях стікалися до оптових магазинів в материковому Китаї, що компанія Sam’s Club, яка належить Walmart, планує запустити в місті онлайн-магазини та служби доставки.
«JD і Alibaba відзначають великий попит в Гонконзі на товари з хорошим співвідношенням ціни та якості, про що свідчать великі поїздки на північ у вихідні та святкові дні, а також популярність Sam’s Club», — сказала Челсі Там, старший аналітик Morningstar.
«Враховуючи, що розповсюдженість явища електронної комерції та конкуренція на цьому ринку в Китаї високі, вони бачать Гонконг як відносно легкий ринок для збільшення темпів зростання», — сказала вона, додавши, що деякі з найпопулярніших платформ роздрібної торгівлі в місті навіть не пропонують функцій, поширених на материкових платформах, як-от спілкування в чаті з продавцями.
Проте вища вартість робочої сили в Гонконзі стане проблемою для технологічних гігантів материкового Китаю, незважаючи на їхній великий досвід.
«Однією з найбільших проблем є висока ціна на землю, робочу силу та послуги із доставки кінцевому покупцю в Гонконзі, що завжди ускладнювало ефективне масштабування логістичної мережі», — сказав Кук.
Щоб вирішити цю проблему, JD і Alibaba інвестують значні кошти в розширення своєї інфраструктури, наприклад, додаючи більше пунктів самовивозу та оптимізуючи свої складські приміщення та послуги з доставки на кінцевому 2 кілометровому відрізці транспортного шляху, додав він.
Напишіть відгук