Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Оглядач / Інтерв'ю та коментарі

    “Першим пріоритетом є конкурентоспроможна та ефективна транспортна система”- Володимир Омелян

    2018-09-11

    Міністр інфраструктури Володимир Омелян розповів про пріоритети реалізації Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року.

    Про це він розповів на спільному брифінгу з головою Представництва ЄС в Україні Х’югом Мінгареллі після розширеної зустрічі з обговорення питань реалізації інфраструктурних проектів та координації іноземних донорів.

    “Першим пріоритетом є конкурентоспроможна та ефективна транспортна система. Це передбачає низку заходів з підсилення інституційної спроможності органів виконавчої влади в транспортній галузі, зокрема: прийняття базових законодавчих актів, передбачених Угодою про асоціацію, прийняття оновленої редакції Стратегії розвитку морських портів України на період до 2038 року; Авіаційної транспортної стратегії України на період до 2030 року, стратегії розвитку судноплавства внутрішніми водними шляхами”, – сказав Омелян.

    Також цей пріоритет передбачає заходи з реформування залізничної галузі: утворення Державної служби залізничного транспорту України; реформу ПАТ «Укрзалізниця» – організаційне та фінансове розділення діяльності з управління інфраструктурою, вантажними, пасажирськими перевезеннями; ліквідацію монополізму в секторі залізничних перевезень, стимулювання створення логістичних операторів, в тому числі – з іноземною участю.

    “Другий пріоритет – інноваційний розвиток транспортної галузі та глобальні інвестиційні проекти. Це означає суттєву модернізацію існуючих та будівництво нових об’єктів транспортно-логістичної інфраструктури. Зокрема, євроколії українського сегменту пан’європейських залізничних сполучень від польського до румунського кордону через Львів – Івано-Франківськ – Чернівці для поєднання основних TEN-T коридорів ЄС; підвищення швидкості руху та організацію швидкісного руху поїздів, у першу чергу, на напрямках міжнародних транспортних коридорів та магістралях, що з’єднують найбільші міста України”, – сказав Омелян.

    Цей пріоритет також передбачає лібералізацію авіаційних перевезень та розбудову транзитної інфраструктури аеропорту «Бориспіль» (будівництво нового вантажного терміналу, реконструкцію льотної зони №2); технічне удосконалення аеронавігаційної системи аеропортів.

    Щодо морської галузі, то у фокусі уваги Міністерства є формування та зміцнення оперативної спроможності Морської адміністрації, розвиток морського порту «Южний», розвиток Миколаївського морського порту та інших портів України.

    «Що стосується річкового транспорту, ми фокусуємо наші зусилля на безпеці експлуатації внутрішніх водних шляхів та судноплавних шлюзів України, включаючи проведення негайного ремонту шлюзів, а слідом за цим – встановлення засобів навігаційного обладнання для забезпечення гарантованої глибини води та безпеки судноплавства», – повідомив Омелян.

    За його словами, пріоритетними проектами в дорожньому секторі є: GO HIGHWAY (покращення транспортних зв’язків між Європою та Азією); М-09 будівництво північного об’їзду навколо м. Львів; M-09 капітальний ремонт Львів – Тернопіль; будівництво об’їзду навколо м. Тернопіль – нової дороги на М-09 та М-12; М-05 капітальний ремонт дороги між Уманню та Одесою; М-14 будівництво ділянки дороги Одеса-Южний зі східним об’їздом м. Одеса.

    Омелян відзначив, що розвиток міжнародної торгівлі дає можливість для України одержати в перспективі значні прибутки, перш за все слід звернути увагу на виконання транзитних перевезень з Азіатського регіону до країн центральної та східної Європи територією України.

    «Україна має стати потужним логістичним хабом на шляху товарних потоків між Європою та Азією та взяти активну участь в реалізації китайської ініціативи «Один пояс, один шлях», маршрути торговельних шляхів якого мають простягнутися через Центральну Азію, Білорусь та Україну і далі до країн Європи», – заявив  Омелян.

    Цифрові технології також серед пріоритетів діяльності міністерства.

    «Необхідною є розробка єдиної програми (стратегії) цифровізації всього українського транспортного сектору, освоєння нових цифрових бізнес-моделей та створення «дружніх» платформ взаємодії з клієнтами з метою підвищення результативності роботи та зміцнення конкурентних позицій на ринках. Забезпечення кібербезпеки транспортної інфраструктури передбачає створення галузевого центру із кіберзахисту, протидії кіберзагрозам та забезпечення кібербезпеки транспортної інфраструктури», – заявив міністр інфраструктури.

    Крім того, серед пріоритетів міністерства інфраструктури безпечний для суспільства, екологічно чистий та енергоефективний транспорт.

    “Транспорт стає все більш енергозберігаючим та «зеленим», безпечним для пасажирів, клієнтів та довкілля; збільшуються швидкості та зростає економічність транспортних засобів, створення національної мережі швидкісних авто зарядних станцій для електромобілів”– відзначив Омелян.

    Результатом реалізації стратегії повинно стати формування єдиного транспортного простору України, в якому буде ефективно інтегрована транспортна інфраструктура національного й регіонального рівнів, транспортна інфраструктура вантажовласників, створене єдине інформаційне середовище взаємодії різних видів транспорту.

    Голова Представництва ЄС в Україні Х’юг Мінгареллі зазначив, що  для  ЄС є великою честю бути залученим до обговорення плану заходів з реалізації Національної Транспортної стратегії 2030.

    “Однією із цілей Угоди про Асоціацію України з ЄС є розвиток економічних та торговельних зв’язків між Україною та ЄС. І для того, щоб здійснити це успішно, нам необхідно ліквідувати всі вузькі місця у транспортній галузі. Саме тому ми підтримуємо Володимира Омеляна та його команду у двох напрямках: перший – покращення регуляторного середовища, друге – модернізація інфраструктурної мережі. Нам необхідно зробити це у дорожній, залізничній, авіаційній, морській та річковій галузях”, – сказав він.

    Мінгареллі додав, що для модернізації інфраструктурної мережі, планує залучити необхідне фінансування від Євросоюзу.

    “Із боку ЄС ми повністю мобілізуємо ЄІБ, як наш фінансовий інструмент, а також всі можливості з інвестиційного плану ЄС. Окрім економічних причин, ми робимо це з багатьох інших. По-перше, підвищення дорожньої безпеки в Україні, де ще, на жаль, багато людей досі втрачають своє життя на дорогах. Також ми робимо це з екологічних причин. Завдяки модернізації та покращенню екологічності різних видів транспорту, ми разом можемо боротися із кліматичними змінами та забрудненням повітря», – наголосив голова представництва ЄС.

    Мінгареллі додав, що ЄС буде підтримувати міністра Володимира Омеляна та його команду в імплементації Національної транспортної стратегії, яка надзвичайно важлива для розвитку України.

    “Укрінформ”

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *