Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Оглядач / Інтерв'ю та коментарі

    КИТАЙСЬКИЙ РИНОК Є ВИГІДНИМ ДЛЯ УКРАЇНСЬКОГО АГРАРІЯ – ІГОР ЯКУБОВИЧ

    2013-10-04

    Джерело: УКРІНФОРМ
    Автор: Ольга Танасійчук

    Агропромисловий сектор став флагманом співробітництва між Україною і Китаєм. Про особливості та масштаби такої співпраці Укрінформу розповів голова правління Державної продовольчо-зернової корпорації Ігор Якубович. Нагадаємо, саме на ДПЗКУ покладено виконання зобов’язань по 3-мільярдному кредиту Експортно-імпортного банку Китаю та по пов’язаному з ним 15-річному контракту на постачання зернових.

    – Ігорю Валентиновичу, без малого рік як китайська сторона надала Україні кредитні гроші. Закупівлі зерна вже здійснюються, але, наскільки мені відомо, друга частина кредиту на придбання в Китаї техніки і товарів поки не відкрита. З чим це пов’язано?

    – Так, гроші надійшли 28 грудня 2012 року. Китайська сторона хотіла переконатися, що ми почнемо активно купувати і продавати зерно. І вона переконалася в цьому. На сьогодні ми вже відправили за цим контрактом 500 тис. тонн зерна. Це була пшениця, яка пішла в 16 країн світу. Це зерно, закуплене в Україні на китайські гроші, через нашого китайського партнера ССЕС було продано в треті країни. Це передбачено рамками нашого контракту .

    – Коли Китай почне отримувати українську кукурудзу? Власне, для цього й надавався кредит…

    – Перші поставки кукурудзи призначені на жовтень-листопад. Один корабель на 60 тисяч тонн у жовтні і ще один такий самий – у листопаді. Кукурудза цьогорічного врожаю. Всього за форвардними контрактами ми вже закупили 700 тис. т кукурудзи. Наскільки я знаю, китайці дуже чекають на перший корабель, хочуть подивитися на якість зерна.

    – Чому не відкрита друга, «технічна» частина кредиту ?

    – Другу частину кредиту ми й обговорювали в ході поточного візиту. Хочемо купувати кораблі в Китаї. Україна – велика, потужна зернова країна, і при цьому не має жодного спеціалізованого корабля. Цей флот потужністю близько 40 кораблів-зерновозів «Панамакс» і суден, які довантажуватимуть великі кораблі на рейді, дуже потрібен нашій країні. Ми прагнемо збирати 80 і більше млн тонн зерна, тож експорт буде тільки зростати.

    Для цих же цілей – перевезення зерна – ми хочемо закупити сучасні вагони. Серед іншого – засоби для захисту рослин, обладнання для будівництва біоетанольних заводів. Таких заводів поки що немає в Україні, це сучасне виробництво 4-го покоління.

    – Ви вже визначили контрагентів з китайської сторони?

    – Це будуть виключно найкращі заводи-виробники. Вони визначені, ми знаходимося в активній фазі підписання угод, обговорюємо ціну, торгуємося. Думаю, що вже у жовтні здійснимо перші поставки засобів захисту рослин. Можливо, до Нового року зробимо відповідні замовлення на виготовлення кораблів. На сьогодні ми активно працюємо над цим, оглянули близько 20 верфей.

    – Було оголошено, що у вагонах-зерновозах будуть українські комплектуючі …

    – Так. За нашими попередніми підрахунками, до 20-30% вартості вагонів будуть складати запчастини українського виробництва, зокрема, колеса. Вагони ці дуже якісні і технологічні, з великим терміном експлуатації і вантажопідйомністю в 70 т. Таких вагонів буде 2,5 тис. штук, і це означає крок уперед. Вагони, які зараз експлуатуються в Україні, мають вантажопідйомність в 65-68 т і вдвічі менший термін експлуатації.

    Ще один напрямок модернізації – елеватори. Ми хочемо залучити найкращі китайські технології, щоб модернізувати 42 елеватори нашої компанії, оснастити їх сучасним обладнанням.

    – Чому, на Ваш погляд, китайці настільки активно цікавляться українським зерном? Вони ж закуповують цю продукцію і в інших країнах – у США, Латинській Америці… Чим приваблюємо їх ми? Ціною?

    – Ми в жодному разі не занижуємо ціну і продаємо українське зерно виключно за ринковими розцінками. Китайці диверсифікують ринки, створюють своєрідну конкуренцію. А коли є конкуренція, завжди є й кращі пропозиції за ціною та за якістю.

    – Що ще Україна може запропонувати Китаю?

    – Якщо ми проявимо себе як надійні партнери, у нас велике майбутнє, оскільки ринок Китаю зростає. У рамках візиту ми вже парафували протокол з постачань до Китаю сої та ячменю. Наступне завдання – відкрити китайський ринок для українських ріпаку та шроти, потім – і для пшениці, ми обов’язково відкриємо цей напрямок.

    Зацікавленість у китайців є. Їх ринок дуже великий, він є цікавим і вигідним для українських аграріїв. Це особливо важливо, коли закриваються традиційні для України ринки з причин, що від нас не залежать, наприклад, через військові дії в Єгипті або Сирії. Тому рішення уряду (про постачання зерна в КНР. – Ред.) було дуже правильним.

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *