Китайська зернова корпорація COFCO Corporation – один з найбільшіх аграрних виробників, переробників и трейдерів сільськогосподарської продукції.
Наприкінці 2015 року компанія придбала міжнародну аграрну корпорацію з активами в Україні Noble Agri.
Після завершення угоди утворилася COFCO Agri Ukraine, з генеральним директором якої, Володимиром Осадчуком, журналісти поговорили про Китай, проблеми із залізничним транспортом і інвестиціях в Україну.
– Ви працювали головою Noble Agri і після покупки компанії очолили COFCO Agri Ukraine. Наскільки складним було таке масштабування?
– У компанії COFCO International в Україні не було складнощів в період трансформації бізнес-процесів, так як вона не змінювала видів діяльності.
Також було встановлено певний період для трансформації компаній Nidera і Noble Agri в єдину організацію – COFCO International.
В Україні на момент злиття бізнес-діяльність вела тільки Noble Agri. Офіс компанії Nidera був на етапі закриття бізнесу в Україні. Таким чином, вся українська команда Noble Agri залишилася в компанії COFCO International.
– Що змінилося після цього?
– Основним для нашої компанії став ринок Китаю. Крім того, компанія продовжує експортувати сільськогосподарську продукцію в країни Азії, Близького Сходу, Африки та ЄС.
Менеджмент компанії COFCO International зацікавлений у розвитку співробітництва в Чорноморському регіоні та Україні – один із пріоритетів у розвитку корпорації.
Останнім часом проводяться переговори щодо участі України в програмі “Один пояс, один шлях”. Китай зацікавлений у розвитку не тільки морського транспортного коридору, але і наземного. Для участі в розвитку нового Шовкового шляху необхідні зацікавленість українського уряду і план дій.
– Ви говорите “Один пояс, один шлях”. Чому Україна стратегічно важлива? Що вже зроблено?
– Україна знаходиться на перехресті торговельних шляхів між Європою, Близьким Сходом та Азією, що створює позитивний статус країни як транзитної гравця.
Формування транзитного хабу в Україні створить попит на робочі місця, автомобільну, залізничну і річкову інфраструктуру, інвестиції в виробничі потужності з її обслуговування, навчальну та науково-дослідну діяльність, ІТ-технології.
– Чи відчувається дефіцит робочої сили?
– Так, в регіонах України існує проблема з технічними та інженерними спеціальностями, тому наша компанія запустила програму по підготовці фахівців для власних потреб.
Випускники вузів запрошуються на роботу в якості стажистів і проходять повний курс навчання, знайомляться з виробничими вимогами до співробітників і отримують чудову можливість кар’єрного росту.
– З якими ще проблемами доводиться стикатися?
– Якщо говорити про операційну діяльність, то це внутрішня логістика, особливо залізнична.
Державні служби та інспекції намагаються повернути стару нормативно-правову базу, яка була лібералізована в 2014 році, з метою ускладнення сертифікації продукції та перевірок судів.
Крім того, судова реформа в Україні здійснюється надто повільно, що створює можливості для процвітання рейдерства і затягування розгляду справ судами.
– Яким ви бачите вихід із ситуації з УЗ і вагонами?
– Потрібно вводити використання приватної тяги на шляхах загального користування, так як УЗ не має чіткого плану дій.
Керівництво УЗ намагається постійно піднімати вартість перевезень, але ніхто в суспільстві не знає, скільки доходів УЗ йде на покриття поточних витрат і утримання інфраструктури, а скільки інвестується в розвиток тяги, рухомого складу та електрифікації.
Також парламент відкладає голосування щодо законопроектів “Про залізничний транспорт” та “Про внутрішній водний транспорт”, які забезпечили б приватні інвестиції в розвиток залізничного і водного транспорту.
Крім того, автомобілі продовжують їздити з перевантаженням. Держава повинна це контролювати, а не декларувати такий контроль.
У разі інтересу до провезення вантажів понад допустимих норм у перевізників і вантажовідправників повинна бути можливість оплатити проїзд такого транспорту по певному маршруту в будь-який час і будь-якому місці.
– Чому ви інвестуєте в Україну? Наприклад, побудували перевалочний термінал.
– Перший момент – компанія повинна контролювати якість продукції, а це можна здійснити тільки за допомогою договорів окремого зберігання або через власні активи.
Другий момент – складності логістики і потреба прямого доступу до товаровиробників, який можна отримати тільки через власні активи.
Третій момент – потенціал країни в збільшенні виробництва і постійно зростаючий попит в світі.
– Як працює МЕЗ в Миколаївському порту? Наскільки завантажені його потужності? Чи є дефіцит сировини?
– У Миколаївському порту у нас є тільки зерновий термінал, через який перевантажуються зернові та олійні культури. Термінал завантажений на повну потужність. Ми постійно шукаємо шляхи оптимізації логістики з метою підвищення ефективності його роботи.
Завод з переробки насіння соняшнику знаходиться в Маріуполі, Донецька область. У цьому сезоні потужності заводу завантажені на 93%, що дозволяє підприємству ритмічно працювати.
– Чи окупаються інвестиції?
– Окупність проекту – в рамках затвердженого бюджету капітальних інвестицій, погодженого з Радою директорів корпорації.
– Наскільки цікава Україна для китайських інвесторів?
– Український ринок має великий потенціал, і не тільки в аграрному напрямку. Китайські інвестори постійно вивчають можливості інвестування в Україну, адже Україна знаходиться на “Шовковому шляху” з Азії в Європу.
Українська сторона повинна створювати умови для залучення іноземних інвесторів.
Для цього необхідно спростити отримання дозволів при інвестуванні в будівництво виробничих потужностей, спростити приєднання до мереж, створити прозору судову систему.
– Чи будуть тривати інвестиції в зернові термінали і зернову логістику в Україні?
– Українська логістика потребує значної модернізації, так як за останні десятиліття на її підтримку і оновлення не було залучено достатньо коштів.
Інвестування в нові зернові термінали і зернову логістику буде залежати від державного підходу до створення умов для інвестування в галузь.
Приватний інвестор повинен створити конкурентні умови для розвитку інфраструктури, так як державні підприємства доводять свою неефективність.
– Чи плануєте збільшувати потужності в Україні, будувати переробні підприємства?
– Компанія постійно вивчає можливості розвитку бізнесу в Україні. Про нові проекти будемо інформувати.
– Як оцінюєте реформу ДФС?
– Позитивно.
– Наскільки спростилася або ускладнилася ситуація з поверненням експортного ПДВ? Чи є заборгованість перед вами?
– За останні п’ять років робота УКРІНФОРМ змінилася в кращу сторону. Ситуація з поверненням ПДВ від експорту спростилася, але в останні місяці відчуваються незначні затримки – служба стала більш ретельно перевіряти контрагентів і постачальників.
– Чи співпрацюєте ви з місцевою владою?
– Компанія має позитивний досвід співпраці з органами влади в регіонах, де розташовані активи компанії. Ми займаємося місцевими соціальними проектами з метою поліпшення умов життя населення, в тому числі працівників і їх сімей.
– Корпорація займається цукром, бавовною, зерном, олійними культурами, кава. Що з цього є в Україні і що планується?
– Корпорація COFCO International в Україні має бізнес-напрямки по зерновим і олійним культурам, переробці насіння соняшнику. Періодично консультуємо наших колег щодо розвитку ринку цукру.
– Чи збираєтеся переробляти ріпак і сою?
– Тільки якщо в цьому буде економічна доцільність і проект буде відповідати термінів окупності, прийнятим в корпорації.
– Скільки і чого ви експортували за минулий маркетинговий рік?
– За минулий календарний рік ми експортували понад 3 млн тонн сільськогосподарської продукції та продуктів переробки. В основному це кукурудза, пшениця, ріпак, соняшникову олію і шрот.
– Які прогнози на цей рік?
– По бюджету на 2019 рік, наші кількісні показники знаходяться приблизно на рівні минулого року.
Найголовніше, щоб погодні умови і інвестиції в виробництво сільськогосподарських культур товаровиробниками дозволили зібрати гідний урожай. Зараз озимі культури виглядає досить добре.
У межах реалізації договору про співпрацю між Державним закладом «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» (м. Одеса) т… читати далі…
5 червня 2025 року посол Ма Шенкунь відвідав Український інститут майбутнього та провів дискусію з директором інституту Амеліном та деякими експертами, обмінявш… читати далі…
29 травня 2025 року дипломати Генерального консульства України в Гуанчжоу здійснили робочий візит до міста Шеньчжень, де відвідали головний офіс «Guangdong Smal… читати далі…
26 травня посол Ма Шенкунь зустрівся із заступником міністра освіти і науки України Вінницьким. Сторони обмінялися думками щодо співпраці Китаю та України в гал… читати далі…
20 травня 2025 року посол Ма Шенкунь зустрівся із заступником міністра закордонних справ України Олександром Міщенком на його прохання. Сторони обмінялися думка… читати далі…
14 травня 2025 року Генеральний консул України в Гуанчжоу Сергій Капузо взяв участь в урочистій церемонії відкриття та роботі панельних дискусій у рамках міжнар… читати далі…
28 квітня 2025 року посол Ма Шенкунь зустрівся з Тарасом Качкою, заступником Міністра економіки та торговельним представником України. Сторони обмінялися широки… читати далі…
22 квітня 2025 року посол Ма Шенкунь зустрівся із заступником керівника Адміністрації Президента України Іриною Верещук. Сторони обмінялися думками щодо китайсь… читати далі…
22 квітня 2025 року Генеральний консул України в Гуанчжоу Сергій Капузо на запрошення Народного уряду міста Гуанчжоу взяв участь в урочистому відкритті Тижня ін… читати далі…
26 березня 2025 року посол Ма Шенкунь зустрівся з губернатором Київської області Миколою Калашником. Сторони обмінялися думками щодо китайсько-українських відно… читати далі…
18 березня 2025 року Генеральний консул України в Гуанчжоу Сергій Капузо прийняв делегацію Guangdong Small Commodity Association на чолі з виконавчим віце-прези… читати далі…
26 травня посол Ма Шенкунь зустрівся із заступником міністра освіти і науки України Вінницьким. Сторони обмінялися думками щодо співпраці Китаю та України в гал… читати далі…
20 травня 2025 року посол Ма Шенкунь зустрівся із заступником міністра закордонних справ України Олександром Міщенком на його прохання. Сторони обмінялися думка… читати далі…
Після святкування Китайського Нового року асоціація успішно здійснила доставку понад 3 тисяч комплектуючих для техніки, які є критично важливими читати далі...
Шановні партнери та друзі! Асоціація “Українсько-Китайського співробітництва” щиро вітає вас з Китайським Новим роком, роком Зеленої Дерев читати далі...
В цілому «харчові продукти» вже є товарами з високою доданою вартістю. «Українські товари та послуги вже відомі на ринку ЄС, однак існує ще безліч н читати далі...
Асоціація «Українсько-Китайського Співробітництва» надає допомогу партнерам в організації покупки та доставки комплектуючих для техніки і облад читати далі...
Шановні партнери! Асоціація «Українсько-китайського співробітництва» з радістю вітає вас з 2025 роком! 2025 рік обіцяє бути роком стабільності та відн читати далі...
Напишіть відгук