Новини / Загальні новини
Крюківський вагонобудівний завод оскаржитиме купівлю поїздів для харківского метро в Китаї
2020-06-05
Крюківський вагонобудівний завод буде оскаржувати рішення тендерного комітету, яке обрало постачальником 40 вагонів метро для метрополітену Харкова китайську компанію CRRC Тangshan. Про це повідомляє Центр транспортних стратегій, який посилається на інформацію прес-служби КВБЗ.
На підприємстві відзначили, що CRRC перемогла на торгах з різницею в ціні, яка склала менше 1%.
“Пропозиція КВБЗ – 44 998 624,00 євро, пропозиція китайців – 43 956 934,60 євро, обидві цифри без ПДВ. Різниця – 1 041 689, 40 євро”, – поінформували на заводі.
На підприємстві також підкреслили, що при закупівлі по імпорту Харкову доведеться заплатити додатково понад 25% від цієї суми податків та зборів (ПДВ, розмитнення) з міського бюджету. На заводі заявляють, що здивовані рішенням тендерного комітету, оскільки в період економічної кризи доцільніше було б розміщувати замовлення у вітчизняних підприємств. До того ж, як зазначили на Крюківському вагонзаводі, “правилами ЄІБ передбачено, що позичальники можуть надавати 15% преференції для місцевого постачальника товарів. Тобто для продукту, виробленого в країні-покупцеві. Для національного виробника, який забезпечує мінімум 30% локалізації”.
У зв’язку з цим КВБЗ вже направив скаргу в штаб-квартиру Європейського інвестиційного банку. Також складена скарга до тендерного комітету з проханням переглянути прийняте рішення.
У заяві, розміщеній на сайті підприємства, повідомляється, що заявки на участь у тендері Харківського метрополітену на закупівлю 8 нових 5-вагонних поїздів метро на 45 млн євро подали ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ)” і китайська компанія CRRC. 27 травня КВБЗ отримав повідомлення про рішення тендерного комітету Харківського метрополітену присудити перемогу в тендері компанії CRRC.
Завод стверджує, що вже через “рік нібито зекономлений під час закупівлі китайських поїздів один мільйон євро” покриється, якщо взяти вітчизняні потяги метро, в результаті більш дешевого технічного обслуговування. За період експлуатації поїздів – 40 років – сукупні експлуатаційні витрати у китайської CRRC сягнуть 53 млн євро, тобто перевищать ціну закупівлі. “У КВБЗ вони складуть 9,8 млн євро. Тобто різниця – 43 млн. Ще 8 нових поїздів можна було б купити. Витрати на утримання рухомого складу КВБЗ набагато нижчі, тому що виробник поруч, нижче вартість праці, є готові технології, є своя сервісна база для обслуговування та ремонту. У підсумку виходить зниження вартості обслуговування у 6,38 рази на 1 км пробігу”, – йдеться у повідомленні.
“ Харків Times“
Напишіть відгук