Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • ОГЛЯДАЧ / АНАЛІТИКА

    Дешевий прокат з Китаю шкодить українському ринку – директор Metipol

    2021-02-25

    Дешевий і неякісний прокат з полімерним покриттям, який надходить з Китаю в Україну, шкодить національному ринку і порушує інтереси не тільки виробників, але й споживачів. Про це заявив директор Metipol Денис Рисухін в ході щорічної конференції Українського центру сталевого будівництва (УЦСБ), пише SilkBridge.

    “Проблема Китаю не в тому, що це супердешевий метал, а проблема в тому, що він неякісний і сам по собі шкодить бізнесу. Сьогодні людина, яка купила дах з китайського матеріалу, а через 2 роки прийшла за новим дахом, через те що він поржавів, з високою ймовірністю в принципі відмовиться від металу на користь іншого покриття. Тут мова йде не тільки про захист виробника, але і про захист споживача також”, — зазначив директор Metipol.

    Metipol розраховує на введення антидемпінгового мита на імпорт пофарбованого прокату з Китаю у розмірі 25-30%. За інформацією Рисухіна, остаточних результатів розслідування Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі при Мінекономіки (МКМТ) варто очікувати в жовтні-листопаді 2021 року.

    Крім того, у компанії переконані, що введення попередніх заходів захисту в травні поточного року дозволить обмежити імпорт з КНР на час проведення антидемпінгового розслідування.

    “Ще до того, як будуть оголошені остаточні результати розслідування, є можливість введення попередніх мит. Це вкрай рідкісний захід, що до 2019 року не застосовувався в Україні взагалі. Але у 2020 році було 10 ситуацій, коли їх вводили. Шансів не так вже й багато, але якщо вони будуть введені, то це буде вже в травні цього року, і всі без винятку виробники з Китаю будуть обкладені якимось митом”, — повідомив Денис Рисухін.

    Нагадаємо, МКМТ порушила антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну прокату з вуглецевої сталі з покриттям походженням з КНР в грудні 2020 року на підставі скарги ТОВ “Модуль-Україна”, а також звіту та висновків Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України.

    Розглянувши заявку виробника, МКМТ встановила, що у скарзі наведено достатньо обґрунтованих доказів, на підставі яких можна вважати, що імпорт в Україну цього виду прокату з КНР міг здійснюватися за демпінговими цінами, і це могло завдати шкоди національному товаровиробнику.

    Зокрема, згідно з матеріалами скарги, за період дослідження (II півріччя 2017 – I півріччя 2020) обсяги демпінгового імпорту з КНР зростали протягом періоду дослідження в абсолютних показниках, при цьому частка такого імпорту становила більш ніж половину від загального імпорту і споживання.

    Щодо виробництва частка демпінгового імпорту коливалася від 665% до 808%. При цьому ціни демпінгового імпорту були істотно нижче рівня цін і собівартості вітчизняного виробника даної продукції.

    У свою чергу, компанії Metipol і «Модуль-Україна» заявили про плани нарощувати виробництво прокату з полімерним покриттям, щоб забезпечити потреби внутрішнього ринку в разі введення в Україні антидемпінгових мит на пофарбований метал з Китаю.

    Особисто директор Metipol повідомив про плани компанії запустити додаткову лінію з фарбування металу на заводі Heavy Metal в Первомайську Миколаївської області. На сьогодні потужності підприємства складають 72 тис. т пофарбованого металу в рік.

    За даними Дениса Рисухіна, Metipol планує сконцентрувати управління заводом у власних руках. Відновити повноцінну роботу підприємства обіцяють вже навесні поточного року.

    “Між нами і партнером досягнута домовленість про викуп його частки й відновлення роботи під нашим управлінням. Я сподіваюся, що вже в березні ми зможемо повноцінно повернутися на цей ринок як виробник Metipol”, — повідомив Денис Рисухін.

    Крім того, «Модуль-Україна» протягом 2022-2023 рр. планує модернізувати виробничі потужності, що дозволить наростити випуск забарвленого прокату з нинішніх 70 тис. т до 110-120 тис. т, зазначив в ході конференції представник компанії. На підприємстві планують оновити лінію підготовки поверхні оцинкованого прокату, а також збільшити швидкість на лінії фарбування.

    У 2020 році споживання прокату з полімерним покриттям в Україні, за даними УЦСБ, склало 362 тис. т (+ 15% до показників 2019). На внутрішнє виробництво припало 48 тис. т, що у 2,3 раза більше, ніж в минулому році. Імпортні поставки в Україну склали 321 тис. т (+ 9%), причому основний обсяг імпорту прибув з Китаю, на який припадає 46% всього споживання пофарбованого металу в Україні. Експорт склав 7,8 тис. тонн.

    Наразі, розв’язання цього питання ще попереду.

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published.