Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Оглядач / Інтерв'ю та коментарі

    Віктор Довгань: Україна знаходиться у найактивнішій стадії співпраці з Китаєм у сфері інфраструктури

    2018-05-22

    Заступник міністра інфраструктури з питань євроінтеграції Віктор Довгань в авторській статті “На що витрачаються китайські кредити в інфаструктурі” розкрив питання результатів співпраці України з КНР.

    Останні два роки Україна багато співпрацює з Китаєм у сфері транспорту та інфраструктури. Всі спільні проекти є успішними. Мене часто запитують про результати співпраці з КНР.

    В транспортному коридорі Шовкового шляху Україна є важливою країною. Через це китайські компанії зацікавленні інфраструктурою доріг, портів та аеропортів. Також, змінились умови кредитування. У 2011 році будівництво Повітряного експресу (залізничне сполучення Києва та Міжнародного аеропорту Бориспіль) кредитували під 6,5%. На цей час пільгова кредитна ставка за цим проектом – 2-3%.

    У Китаї добре розвинена інфраструктура. Тому ми отримуємо величезний досвід, працюючи з їх експертами, які розробляють наші проекти. Сьогодні КНР є стратегічним партнером для України. Наша держава зацікавлена у співпраці з нею у всіх сферах розвитку інфраструктури.

    Днопоглиблення. Копанія China Harbour Engineering Company розвиває порти Южний та Чорноморськ

    Компанія China Harbour Engineering Company LTD та Адміністрація морських портів України успішно завершили роботи за проетком збільшення глибин водних підходів та операційної акваторії порту м. Южне. Цей проект забезпечить новостворюваний причал № 25 морського порту Южний водними підходами глибиною до 19 м та операційною акваторією глибиною до 16 м.

    Реалізація проекту щодо днопоглиблення акваторії забеспечить функціонування одного з найбільших терміналів з перевалки зернових вантажів в Україні. Пропускна спроможність терміналу, що перебуває у першій черзі будівництва, становить до 5 млн тонн на рік. Термінал у другій черзі будівництва дозволить збільшити ці об’єми від 2 до 4 млн тонн на рік додатково.

    Також завдяки цьому проекту буде створено понад 350 нових робочих місць. Бюджети всіх рівнів отримають додатково платежів на $16 млн на рік та портових зборів на суму $9,2 млн на рік.

    Тендер на проведення днопоглиблювальних робіт відбувся 20 квітня 2017 року, а загальна вартість реалізації проекту склала 1,064 млрд грн.

    Окрім Южного, на порядку денному проект щодо збільшення глибин водних підходів та операційної акваторії порту Чорноморськ до 16 метрів. Виконання цього проекту забезпечить більш ефективне функціонування одного з найбільших морських портів в Україні.

    Компанія China Harbour Engineering Company LTD та Адміністрація морських портів України уклали контракт на здійснення днопоглиблювальних робіт у порту Чономорськ. Китайські партнери уже мають успішний досвід робіт з днопоглиблення у порту Южний. Тому ми розраховуємо на таке саме високоякісне та швидке виконання проекту у Чорноморську, як і у Южному.

    На відкритих торгах China Harbour Engineering Сompany запропонувала провести днопоглиблення підхідного морського каналу за 87 млн грн, а роботи в операційній акваторії оцінила в 317 млн грн. За результатами торгів це стало найкращою ціновою пропозицією за кожним з лотів.

    Реалізація цього проекту – це ще один крок назустріч подальшого розвитку Шовкового шляху на захід з використанням потужностей морських портів України.

    Кільцева дорога Житомира. Компанія Sinohydro Corporation Ltd.

    Україною, ЄБРР та Європейським інвестиційним банком було укладено контракт з компанією Sinohydro Corporation Ltd на проведення реконструкції кільцевої автомобільної дороги м. Житомира. Довжина дороги становить 22,3 км.

    Проектом передбачено реконструкцію дороги та доведення її до технічної категорії І-б. Після ремонту дорога матиме чотири смуги руху з проїзною частиною 2х7,5м. Також проект передбачає будівництво та відновлення:

    • чотирьох різнорівневих транспортних розв’язок;
    • трьох існуючих шляхопроводів через залізницю;
    • мосту через р. Кам’янка;
    • двох пішохідних мостів.

    На дорозі буде влаштоване освітлення та використані сучасні засоби з організації безпеки руху. Роботи мають розпочатися у травні 2018 року. Вартість проекту – $42,3 млн.

    Другий проект покращення автомобільних доріг та безпеки руху з Xinjiang Communications Construction Group Co.

    10.10.2017 року Україною, Міжнародним банком реконструкції та розвитку було укладено контракт з Xinjiang Communications Construction Group Co., Ltd. За договором компанія повинна виконати ремонтні роботи з покращення безпеки руху на автомобільній дорозі М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка (через м. Вінницю). Також китайські партнери зобов’язались реконструювати та зробити капітальний ремонт автомобільної дороги М-03 Київ – Харків – Довжанський.

    Перший контракт передбачає виконання ремонтних робіт на автомобільній дорозі М-12 від с. Голосків (Хмельницької області) до кордону Хмельницької та Вінницької областей. Строк виконання робіт – 18 місяців. Сума контракту становить $38,5 млн з ПДВ.

    Другий контракт передбачає реконструкцію і капітальний ремонт автомобільної дороги М-03 на лінійних ділянках від м. Лубни до м. Полтава, сума контракту становить $57,3 млн.

    Загалом китайські компанії отримали $140 млн на проекти будівництва доріг, які вони розпочинають в травні 2018 року. Від якості виконання робіт залежить яким чином далі будуть реалізовуватись проекти за участі підрядників з КНР.

    Кременчуцький міст. Компанія China Road and Bridge Corporation

    Проект будівництва мостового переходу через річку Дніпро разом з окружною дорогою міста Кременчук – це найважливіший проект за участі китайських компаній. Сума проекту $340 млн. Зараз розробляється проект кредитного договору з Ексімбанком КНР. Кредит буде наданий за пільговою процентною ставкою 2-3% та відстрочкою сплати на строк будівництва у чотири роки.

    Проект почали у березні 2017 року. В цей рік був підписаний Меморандум про наміри щодо будівництва даного мостового переходу між Укравтодором та компанією China Road and Bridge Corporation (CRBC).

    Китайська сторона розробила попереднє ТЕО будівництва мостового переходу. Міжвідомча урядова комісія затвердила державний інвестиційний проект. Цей задум був визначеним пріоритетним інфраструктурним планом між Україною та КНР.

    Ми сподіваємось підписати кредитний договір та закласти капсулу початку будівництва мосту восени цього року. Виконання цього проекту дасть можливість розвантажити існуючий міст в Кременчузі та є надзвичайно важливим для Полтавської області.

    Висновок

    На деякі проекти потрібно більше часу, на деякі – трохи менше, але всі вони реальні.

    Мінінфрастуктури багато працювало над розбудовою гарних відносин з КНР.

    Було подолано довгий шлях від переговорів та візитів до конкретних дій і підписаних договорів.

    Зараз, на мою думку, Україна знаходиться у найактивнішій стадії співпраці з Китаєм у сфері інфраструктури за останні роки.

    На даному етапі ми співпрацюємо лише на умовах отримання кредитів, але навіть така співпраця дає нам сильний поштовх для розвитку. Проте, прийшов час рухатись вперед. Після кредитів мають піти інвестиції. Коли будуть інвестиції – будуть нові гілки метро, мости та нові інфраструктурні проекти.

    У спільній роботі з Китаєм прихований величезний потенціал для розвитку нашої держави. Тому, зараз всі наші зусилля будуть спрямовані на залучення саме інвестицій. Це і є наш орієнтир на найближчий час.

    “Тянься Лінк”

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *