Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Новини / Загальні новини

    УКРАЇНА І КИТАЙ СПІЛЬНО ПОБУДУЮТЬ У КРИМУ ГЛИБОКОВОДНИЙ ПОРТ

    2013-12-05

    Джерело: УКРІНФОРМ

    Україна і Китай підписали Меморандум про співпрацю у реалізації проекту будівництва глибоководного порту у Криму, а також реконструкцію рибного порту у Севастополі загальною вартістю не менш як 3 млрд доларів.
    Документ підписаний у четвер у Пекіні між компанією BEIJING INTEROCEANIC CANAL INVESTMENT MANAGEMENT CO., LTD. (яка вже інвестує 50 млрд долл у будівництво судноплавного каналу у Нікарагуа) та українською компанією “КИЇВГІДРОІНВЕСТ” – автором і розробником проекту, передає власний кореспондент Укрінформу.

    “Вартість первинного етапу проекту – 3 млрд дол. Він передбачає державно-приватну форму партнерства, з часткою держави – 50%, і стане першим масштабним в Україні проектом, який не вимагає державних гарантій”, – розповів кореспонденту агентства керівник проекту з українського боку Олексій Мазюк.

    За його словами, місцем будівництва нового порту “Крим” було визначено озеро Богайли і прилеглі до нього території, що знаходяться у Сакському районі АР Крим поблизу селища Фрунзе. Олексій Мазюк пояснив, що і акваторія порту, і портова інфраструктура будуть побудовані прямо на суші (величезний сухий док), після чого заповнені морською водою і сполучені з морем шляхом руйнування коси, що відділяє озеро Богайли від морської акваторії. Глибина акваторії порту і причалів становитиме 25 м Для проходу великих суден будується судноплавний канал завдовжки 9 км. Порт загальним вантажообігом від 140 млн т/рік включатиме контейнерний термінал (пропускною спроможністю 4,5 млн TEU), Ро-ро термінал, зерновий (10 млн т на рік), термінал сипких вантажів і термінал генеральних вантажів.

    О. Мазюк звернув увагу на те, що в акваторії Чорного моря немає жодного глибоководного порту (включаючи усі причорноморські держави), здатного виконувати функції ХАБа (перерозподіл вантажів) і обслуговувати найбільші судна, що здійснюють міжконтинентальні перевезення. При цьому жоден з існуючих великих чорноморських портів, включаючи Одесу, Южний, Стамбул, Новоросійськ, неможливо переобладнувати під глибоководний ХАБ, у зв’язку з гігантськими витратами, що оцінюються у десятки мільярдів доларів, які потрібні для проведення днопоглиблювальних робіт і робіт по намиванню кількох тисяч гектарів територій. “Якщо ж порівнювати витрати, то вилучення 1 м3 грунту по “сухому” варіанту коштує один долар, по “мокрому” – 40 доларів (ці компанії Jan De Nul), тобто на суші у 40 разів дешевше. Саме ця обставина робить наш проект реальним”, – наголосив Мазюк.

    Серед переваг цього об’єкту співрозмовник назвав такі: виключно екологічно чисті новітні технології; реалізація супутніх соціальних проектів в інтересах місцевих жителів; обов’язкові компенсаційні екологічні проекти (будівництво пляжів, очисних споруд, виведення Євпаторійського порту за межі міста) тощо.

    “Унікальне географічне і геополітичне положення України диктує необхідність швидкого будівництва порту, що приймає такі вантажі і перерозподіляє їх на Європу, Росію, Прибалтику, Казахстан, Кавказ та інші регіони”, – упевнений О.Мазюк. Він навів світову статистику, згідно з якою у 2011 році “Євразійський потік” (потік вантажів з економік Сходу, що динамічно розвиваються, в першу чергу Китаю) у бік величезного європейського ринку оцінений в 1,1 трлн доларів з щорічним прогнозним зростанням у 10%. Україна знаходиться безпосередньо на шляху цього Євразійського потоку.

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *