aucc.org.uasitemap
aucc.org.uasitemap
aucc.org.uasitemap
Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • ОГЛЯДАЧ / АНАЛІТИКА

    Важливий крок до китайського ринку

    2018-10-09

    Оргкомітет виставки China International Import Expo (CIIE 2018), яка відбудеться у Шанхаї з 5 по 10 листопада ц.р., оголосив про закриття процесу подання заяв. Всі доступні місця заброньовані. Водночас хости CIIE – в результаті високого попиту – почали приймати заяви про бронювання місць на CIIE 2019. І уже підписано контракти з кількома експонентами. На остаточне вивірення якості підготовки експонентів CIIE 2018 залишається місяць.

    Стрімке зростання економіки Китаю в останнє десятиліття стимулювало і бурхливий розвиток виставково-ярмаркового бізнесу в країні. Сьогодні ця галузь переживає безпрецедентний бум. Тематика виставкових заходів охоплює практично всі промислові галузі від машинобудування, електроніки і металургії до текстилю та одягу, сільського господарства, транспорту,  логістики і туризму.

    Якщо раніше лише деякі китайські ярмарки мали міжнародну спрямованість, то сьогодні виставковий ринок Піднебесної остаточно повернувся обличчям до світу. На початку за підтримки іноземного бізнесу, а потім уже самостійно в країні на регулярній основі стали проводити великі міжнародні ярмарки. Найзначніші виставкові території розташовані в Пекіні, Шанхаї, а також у Гуаньчжоу і Даляні. Щорічно кількість виставок і ярмарків в КНР збільшується приблизно на 20%.

    China International Import Expo (CIIE 2018) більш відома як Canton Fair. Це – найбільша міжнародна виставка імпортних товарів у Китаї, яка буде вперше проведена Міністерством комерції Китаю та Народним урядом міста Шанхай. Виставка була офіційно анонсована Головою КНР Сі Цзіньпіном на Форумі «Одного поясу, одного шляху» в травні 2017 р. та є найбільшим пріоритетним виставково-ярмарковим заходом у сучасному Китаї.

    Виставка організована за підтримки Світової організації торгівлі, Конференції ООН з торгівлі та розвитку. «Нова ера, спільне майбутнє» є гаслом CIIE, а дух і атмосферу виставки визначатимуть принципи ініціативи «Один пояс, один шлях»: широкі консультації, спільні внески та спільні вигоди.

    У наступні п’ять років Китай планує імпортувати продуктів і послуг на суму понад $10 трлн. Серед пріоритетних для імпорту товарів та послуг, з якими Китай запрошує приїхати на виставку: промислове обладнання, побутова техніка, автомобільний транспорт, одяг та споживчі товари, харчова та аграрна продукція, медичне обладнання та продукція, а також послуги у сфері туризму, новітніх технологій, культури та освіти, проектування,  дизайну й аутсорсингу.

    За попередніми даними, CIIE 2018 залучила 2800 компаній з більш, ніж 130 країн та регіонів. Для тих, хто приїде до Китаю вперше, CIIE – це відправна точка для того, щоб дізнатись про ринок, представити свою продукцію, зав’язати корисні контакти та отримати безцінний досвід. Для українських та інших зарубіжних компаній, які вже знаходяться на китайському ринку, CIIE – це чудова можливість розширити коло партнерів, отримати нові замовлення, поглибити ділові зв’язки.

    Не втратити шанс

    Перший віце-прем’єр-міністр – міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів зазначив, що Китай входить до трійки найбільш перспективних ринків для українського експорту. Вже зараз товарообіг з КНР складає майже $8 млрд. на рік, а потенціал торгівлі набагато більший до $10 млрд. щорічно на найближчі 5 років. На переконання С.Кубіва, збільшення експорту наукомісткої, інноваційної української продукції на ринок Піднебесної є важливим завданням для України.

    Україна вперше буде представлена на такій масштабній виставці, яка є платформою для поширення торговельних відносин між Китаєм та світом. Це чудова нагода і, безперечно, шанс для українських підприємців вийти на омріяний через свої розміри китайський ринок.

    В середині вересня ц.р. завершився Національний відбір продуктів і послуг, які Україна представить на Національному стенді. За результатами національного відбору зі 110 українських компаній, які подали заявки на участь, були відібрані продукти і послуги з експортним потенціалом 18-ти компаній. Для порівняння, делегацію німецької промисловості та торгівлі в Шанхаї представлятимуть 170 компаній.

    Офіс з просування експорту, за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи Європейського Союзу EU4Business, розробив концепцію національного стенду. Україна представить продукти та послуги компаній у галузях індустріалізації, креативних індустрій, IT/інновацій, туризму та освіти. Зокрема це: гаджети для запису і перетворення голосових нотаток у текст, інтерактивні столи, пристрої для моніторингу параметрів організму людини і їх передавання на смартфон, інтеграція безпілотних технологій, системи для консультацій лікарів з пацієнтами в режимі відеоконференції, кіно та відео продакшн, інтерактивні екосистеми для дітей.

    Крім того, на виставці у Китаї будуть продемонстровані інтерактивні рюкзаки з LED-екраном, роботизований екзоскелет для реабілітації рухів кінцівок людей, хірургічні атравматичні технології та реабілітаційні інструменти і матеріали, запасні частини, деталі та вузли для модернізації та реконструкції парових турбін та інші цікаві розробки.

    Також на CIIE 2018 Україною будуть представлені кращі зразки товарів малого та середнього бізнесу. Організатори Національного стенду також передбачили спеціальні місця для демонстрації handmade-товарів українських виробників. Частина продуктів та послуг інших компаній-учасників відбору буде представлена у Національному каталозі експортерів, що буде доступний для всіх учасників виставки.

    Чим ще можна зацікавити китайського споживача?

    Аналітики китайського ринку уважно відстежують ситуацію  та місцеві тенденції. Якщо ви хочете «бути в тренді» на сучасному китайському ринку, експерти радять звернути увагу на товари і послуги, пов’язані з екологією, починаючи з IT-продуктів, екодіагностичної апаратури і до інноваційних побутових респіраторів.

    Політика уряду КНР спрямована на пропаганду здорового способу життя, відмову від паління, перегляду кулінарних традицій, надання сільським районам доступу до оздоровчих і медичних послуг, поліпшення якості води, повітря та ґрунту. Основною причиною прийняття перерахованих заходів стало повсюдне поширення серцево-судинних захворювань. Тому високим попитом користуються медичні послуги і якісні фармацевтичні препарати цього напряму.

    Жирність і калорійність національних страв позначаються на здоров’ї. Значна частина китайців страждають від надмірної ваги, а отже популярністю користуються засоби для її зниження. Крім того, понад 13% населення країни – це люди старше 60 років, які мають ті чи інші проблеми зі здоров’ям. Ринок добре сприймає ліки і послуги спрямовані на цю цільову групу.

    Експерти також звертають увагу виробників на дитячі товари і послуги. Рентабельність бізнесу з виробництва іграшок і товарів для дітей в КНР становить 60%. Експорт до Піднебесної якісних і конкурентоспроможних за ціною дитячих товарів може бути вельми прибутковим.

    Це ж стосується і косметики. Націнка на товари індустрії краси в Китаї часом доходить до 90%. Зростання галузі становить 15% на рік. При цьому, галузь посідає п’яте місце в країні за обсягами споживання продуктів і послуг населенням.

    Середньому і малому бізнесу України може бути цікавим те, що чималим попитом користується компактна автономна опалювальна техніка, особливо «розумна». У тренді товари для тварин, аксесуари для волосся, окуляри і оригінальна галантерея. До речі, як відзначають самі китайці, незмінним попитом користуються іноземні кондитерські вироби.

    Показати не лише бізнес, а й всю Україну

    Наразі слід пам’ятати, що активи можуть бути як матеріальними, так і нематеріальними, що обумовлює різноманітність виставкових завдань. Не варто скидати з рахунку іміджеву складову участі у виставкових заходах. Участь України у CIIE 2018 –  це прекрасна можливість заявити про наявність високорозвинених галузей нашої економіки, сучасні виробництва і товари, культуру і таланти України.

    Виставка має бути використана як для просування своєї продукції, нових контрактів та клієнтів, можливості збільшити продажі, для розширення контактної бази, так і для маркетингових досліджень ринку, оцінки або покупки нових технологій і розробок, отримання інсайдерської інформації про проекти конкурентів і потенційних замовників. На CIIE 2018 стануть очевидними процеси, що відбуваються на ринку, види і діапазон змін, а також напрями і темпи майбутнього розвитку.

    Як багатофункціональний захід, виставка дозволяє експоненту одночасно ставити перед собою багато завдань. Проте немала частина компаній, які беруть участь в експозиції не ставлять взагалі ніяких завдань. Фахівці виставкового бізнесу зауважують, що без чітко поставлених цілей і сформульованих завдань неможливо грамотно побудувати виставкову концепцію і скласти план виставки. А без орієнтирів неможливо зробити оцінку досягнень, якщо учасник виставки не потурбувався встановити критерії оцінки успішності виставкової діяльності.

    Національний стенд на виставці такого масштабу – це демонстрація успішності розвитку не лише компанії, а й країни. Наявність нових моделей та технологій і просто якісний стенд з професійним персоналом – це ще один спосіб нагадати потенційним замовникам і клієнтам про свій бренд. Нехай участь у виставці вимагає від експонента істотних витрат, але ці гроші витрачаються на підтримку некомерційної складової бренду і образу країни, на відстоювання раніше завойованих позицій на ринку.

    Важливо враховувати, що на виставці, коли стенди або павільйони конкурентів знаходяться поряд, конкуренція істотно зростає. У боротьбі за кожен контракт виробники пропонують суттєві преференції. Для цього використовується весь арсенал інструментів від зовнішньої реклами до роздачі флаєрів та розвішування вказівників. Все це разом робить договори, укладені на виставці, найбільш привабливими для замовника.

    Критерії оцінки успішності участі у CIIE 2018

    Як доводить практика, всі учасники виставки отримують вигоду – це стосується як експонентів, так і гостей заходу. Можливість ознайомлення з поточним станом справ на китайському ринку, вивчення новинок, порівняння цін і ознайомлення з запропонованим асортиментом робить цю виставку відмінним маркетинговим майданчиком для кожного підприємства і виробника будь якої країни.

    Унікальність участі у CIIE 2018 полягає в тому, що вона дозволяє вести власну гру на не своїй території. Нема потреби розшукувати клієнта за місцями його «дислокації». Ви привозите свою експозицію, а ваші потенційні споживачі самі приходять на виставку і відвідують ваш стенд. Залишається вмовити їх стати вашими клієнтами, в чому і полягає головне завдання. На виставці, відмінною рисою якої є універсальність, кожен обов’язково знайде те, що йому необхідно.

    Добрий результат виставки для експонентів не залежить тільки від кількості відвідувачів: цей показник характеризує успіх організаторів, мірило досягнень яких – величина проданих під експозиції площ. Успіх учасника залежить тільки від нього самого. Потрібно мати заздалегідь якісно сформульовані цілі й під них готувати виставковий персонал. На підставі аналізу багаторічного досвіду, фахівці дійшли висновку, що виставки — це найскладніша форма маркетингу. Добре підготовлений експонент повинен бути озброєний повним арсеналом необхідних інструментів. Чим повніше цей арсенал, тим вище потенціал віддачі.

    Критеріями успіху експонентів, які слід визначати задовго до початку виставки, фахівці вважають досягнення реальних цілей, які призводять  до отримання прибутку: отримання клієнтів, вихід на нові ринки, підтримка ділових відносин з постійними замовниками, просування нової продукції, побудова мережі збуту, договір з дистриб’ютором і реалізація продукту або послуги. Словом, все що визначається конкретними сумами.

    Не менш важливим, на переконання експертів, є досягнення нематеріальних цілей, які призводять до зростання нематеріальних активів: престиж, конкурентна боротьба, просування нового бренду, збільшення впізнаваності вже відомого бренду, довіра до бренду, підтримка або зміна іміджу бренду, робота зі ЗМІ.

    Нарешті, на виставці, як ніде, можна «обкатати» нову ідею або нову продукцію. При цьому не потрібно наймати команду фахівців, щоб спрогнозувати його купівельну спроможність. По викликаному інтересу до зразка, який ще не запущений у виробництво, складеться  уявлення про його ринковий потенціал.

    Якщо вважати Україну брендом, що його потрібно гідно представити на китайському ринку, завдання для нашої делегації буде складним і відповідальним. В тому і полягатиме завдання успішної участі України у China International Import Expo 2018.

    “Тянься Лінк”

    Напишіть відгук

    Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *