Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • ОГЛЯДАЧ / АНАЛІТИКА

    Україна може зірвати контракт на поставку в Китай малих десантних кораблів

    2011-05-13

    Джерело: Korrespondent.net

    Українські спецекспортери стурбовані загрозою зриву великого, обсягом понад $ 300 млн, контракту з КНР у військово-технічній сфері (ВТС) і чекають адекватної реакції керівництва країни щодо забезпечення виконання взятих на себе зобов’язань в одній з найважливішої сфер двосторонніх українсько-китайських відносин.

    Як повідомив агентству Інтерфакс-Україна генеральний директор ВАТ Феодосійська суднобудівна компанія Море (ФСК Море, АРК) Віталій Кривенко, реалізація укладеного у 2009 році державною компанією Укрспецекспорт контракту на будівництво і постачання в Китай малих десантних кораблів на повітряній подушці (МДКВП) на потужностях ФСК Море знаходиться під загрозою зриву в зв’язку із застосуванням з 2010 року для підприємств ОПК закону про державні закупівлі.

    “Необхідність передбаченого законом проведення тендерних закупівель для працюючих в жорстких рамках виконання зовнішньоекономічних контрактів підприємств” оборонки “тягне за собою неприпустимий перенесення термінів виконання замовлень, їх зрив”, – зазначив В. Кривенко. При цьому він підкреслив, що укладення контракту з КНР на поставку МДКВП було здійснено на нормативній базі, не передбачала застосування процедури тендерних закупівель для ОПК.

    За словами співрозмовника агентства, подальше застосування закону про тендерні закупівлі в ОПК розглядається сьогодні як системна, що має довгострокові і багатосторонні негативні для галузі та держави наслідки проблема, яка потребує оперативного вирішення.

    При цьому гендиректор компанії акцентував увагу на негативних наслідках застосування закону про держзакупівлі для “оборонки” в перспективі.

    “Кричущим наслідком застосування цього закону є те, що загальнодоступна інформація про тендерні закупівлі в оборонному секторі – це удар по комерційним інтересам, а отже, по конкурентним позиціям наших спецекспортерів на світових ринках. Це, в тому числі, і ризики демпінгових дій з боку іноземних конкурентів, і жорсткіші для України умови укладання експортних контрактів “, – пояснив Кривенко.

    Він зазначив, що пов’язані з дією в ОПК закону про держзакупівлі ризики – це суто українська, внутрішня проблема.

    “Особливу тривогу і подив викликає те, що це суто внутрішня проблема України, оскільки міжнародна практика не передбачає застосування тендерних процедур в” оборонці “. У всьому світі діяльність оборонних підприємств регламентується спеціальними законами”, – сказав співрозмовник агентства.

    Торкаючись поточних ризиків, пов’язаних з виконанням китайського контракту, гендиректор також виділив проблему не відшкодування ПДВ.

    “При заявленій ФСК Море за підсумками 2010 року сумі повернення ПДВ у розмірі 18280 тисяч грн, підтвердженої податковими органами сумі повернення в 6,33 млн грн, підприємство не одержало ні копійки. При цьому контролюючі органи” за завищення бюджетної компенсації “наклали на компанію штраф у розмірі 361,2 тис. грн, хоча, відповідно до Податковим кодексом, штрафи в обсязі більше 1 грн можуть застосовуватися після 30 червня 2011 року “, – уточнив він.

    За словами керівника компанії, ситуація з відшкодуванням ПДВ для виконавця важливого експортного контракту в 2011 році тільки погіршилася: “Уже в червні ФСК Море може припинити закупівлю товарів і послуг в рамках контракту у зв’язку з критичною ситуацією з повернення ПДВ”, – повідомив він.

    Як нагадав Кривенко, переговори з укладення контракту на постачання в КНР МДКВП тривали більше п’яти років. Вони проходили на тлі жорсткої конкурентної боротьби, а виконання контракту гарантовано спеціальним українсько-китайським міжурядовою угодою у сфері ВТС.

    “Упевнений, що керівництво України має в своєму розпорядженні необхідними інструментами для вирішення проблемних питань даного значущого експортного контракту і вони будуть зняті з порядку денного найближчим часом”, – сказав він.

    За даними джерел агентства в ОПК країни, обсяг укладеного в 2009 році контракту на постачання КНР МДКВП оцінюється – близько $ 350 млн. Мова йде про будівництво та постачання чотирьох кораблів, з них два повинні бути побудовані в Україні, два – в КНР за участю українських фахівців .

    МДКВП здатний перевозити 150 тонн вантажу, у тому числі до трьох середніх танків або до 500 військовослужбовців десантних військ. Може пересуватися зі швидкістю більше 60 вузлів (близько 120 км / год) по землі, воді, льоду і долати перешкоди типу “вертикальна стінка” висотою 1,5 м. Десантний корабель оснащений п’ятьма газовими турбінами потужністю 5 л. с. кожна.

    Фонд держмайна України планує на червень проведення конкурсу з продажу 100% акцій ВАТ ФСК Море.

    У держкомпанії Укрспецекспорт, що увійшла в створюється за рішенням уряду держконцерн Укроборонпром, ситуацію з реалізацією контракту з КНР на поставку МДКВП не коментують.

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *