Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Новини / Загальні новини

    РОБОТА ЗА КОНТРАКТОМ НА ПОСТАЧАННЯ УКРАЇНОЮ “ЗУБРІВ” КИТАЮ ТРИВАЄ У ШТАТНОМУ РЕЖИМІ – УКРСПЕЦЕКСПОРТ

    2011-09-26

    Джерело: УКРІНФОРМ
    Автор: Ольга Танасійчук

    Росія навряд чи зможе перешкодити виконанню контракту з постачання Україною малих десантних суден на повітряній подушці “Зубр” Китаю, але зробити його економічно менш вигідним цілком здатна. Таку думку висловив у розмові з пекінським кореспондентом УКРІНФОРМу представник держкомпанії “Укрспецекспорт”, яка бере участь у чотирнадцятій Міжнародній виставці AVIATION EXPO/CHINA-2011, що проходить у китайській столиці.

    “Контракт продовжується, його ніхто не скасовував, однак виконання його може бути істотно утруднено”, – відзначив співрозмовник агентства. Він висловив припущення, що російська сторона може “перекрити кисень”, відмовившись постачати “юбку” для судна (гнучка огорожа, що знаходиться між корпусом корабля і поверхнею води), яка виготовляється на даний момент лише у Росії, в Ярославлі. Або так підняти на неї ціну, що це призведе до істотного подорожчання готового виробу.

    “Може повторитися ситуація з поставками кілька років тому 200 танків Іраку, коли після відвантаження 50 машин, російські партнери відмовилися постачати акумулятори і гармати. У результаті нам довелося у терміновому порядку налагоджувати виробництво акумуляторів у Луганську і відновлювати роботу цеху з виробництва танкових гармат, що існував ще за радянських часів у Києві. Ми зазнали величезних витрат, а цехи після виконання замовлення фактично виявилися не потрібними”, – згадує представник компанії-експортера. Поки що ж, підкреслив він, всі роботи на Феодосійській суднобудівній компанії “Море” йдуть за планом, перший “Зубр” має бути готовий, як і передбачається, у 2012 році.

    При цьому він висловив сумнів у тому, що “Рособоронекспорт”, що звинуватив Україну в порушенні прав інтелектуальної власності на “Зубрів”, почне вдаватися до судових заходів при вирішенні цього питання, що передбачають деякі російські ЗМІ.

    Як уже повідомлялося, контракт на $315 млн між “Укрспецекспортом” і Міноборони КНР про постачання МДКВП було підписано два роки тому. Він передбачає будівництво двох кораблів у Феодосії (перший корабель було закладено у ФСК “Море” у вересні 2010 року) і ще двох у Китаї на основі документації, переданої нашою стороною і за участю українських фахівців.

    Росія сама проводила тривалі переговори про постачання “Зубрів” із Китаєм, однак партнери не зійшлися у питанні ціни, до того ж росіяни навідріз відмовилися передавати технології (ЦМКБ “Алмаз”, Санкт-Петербург, РФ), наполягаючи, щоб КНР купував готові кораблі.

    Контракт щодо “Зубрів” є на сьогодні найбільшим для головного українського торговця зброєю. Всього ж “Укрспецекспорт” виконує наразі близько 20 контрактів для китайської сторони, в основному з ремонту авіаційних двигунів і систем. Тривають переговори щодо можливості укладення ще ряду нових контрактів, у тому числі в частині ремонту двигунів для літаків Іл-76 (на озброєнні китайських ВПС нині стоять близько 20 таких машин, планується закупити ще приблизно 25). Наразі ДП “Миколаївський авіаремонтний завод “НАРП” і ДП “Луцький ремонтний завод “Мотор” освоюють ремонт двигунів для цього типу військово-транспортного літака.

    У межах виставки представники “Укрспецекспорту” провели переговори зі своїми партнерами – компаніями, а також агрегатними заводами з Уху, Ченду і Сіаня.

    Усього в експо, що триватиме до 24 вересня, беруть участь понад 200 провідних зарубіжних і китайських виробників із понад 20 країн і регіонів.

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *