Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • ОГЛЯДАЧ / АНАЛІТИКА

    На 3-му Українському форумі Шовкового шляху обговорили динаміку успішного українсько-китайського співробітництва

    2018-11-20

    Третій  Український форум Шовкового шляху відбувся 16 листопада в столиці. За традицією його ініціатором виступає Українська Асоціація Шовкового шляху SilkLink, яка вже третій рік поспіль збирає українських та китайських політиків, бізнесменів, промисловців, експертів з різних галузей на ключовому майданчику українсько-китайського діалогу. Цього разу місцем проведення став НСК «Олімпійський», а учасниками зареєструвалися понад 700 осіб. Одночасно з форумом діяла виставка інноваційних технологій, в якій продемонстровано понад  40 стендів з інноваційними проектами та розробками для потенційних інвесторів.

    Багато з учасників форуму нещодавно повернулися з Першої міжнародної виставки з експортних товарів у Шанхаї – China International Import Expo 2018, де українська делегація з числа урядовців і бізнесменів представляла можливості України, продукцію національних виробників та виступила з новими ідеями щодо співпраці з Китаєм.

    Тож під час основної стратегічної панелі 3-го Українського форуму Шовкового шляху  було важливо проаналізувати нові напрями співпраці, які відкриваються внаслідок останніх перемовин української урядової делегації в Китаї, обговорити динаміку успішного українсько-китайського співробітництва.

    Засновник і виконавчий директор Української Асоціації Шовкового шляху SilkLink Ірина Никорак наголосила про успіх національного українського павільйону в Шанхаї та нагадала, що були також прийняті важливі рішення для подальшого розширення співпраці з КНР – зокрема, планується збільшити товарообіг між двома країнами у три рази від поточного рівня за наступні 5 років, а це означає, що він сягне рекордних 20 млрд. доларів США на рік. Така мета була визначена урядовцями України та Китаю – першим віце-прем’єром Степаном Кубівим і віце-прем’єром китайського уряду Лю Хе під час перемовин цього місяця.

    Привітання від Президента України Петра Порошенка учасникам Українського форуму Шовкового шляху передала представник голови держави в українському парламенті Ірина Луценко. Під час свого виступу вона підкреслила, що українсько-китайське стратегічне партнерство розвивається стрімко особливо після зустрічі президента України та голови КНР Сі Цзіньпіна у Давосі взимку 2017 року. Конкретне втілення зацікавленості України в участі в китайській ініціативі «Один пояс, один шлях» – проведення наприкінці минулого року 3-го засідання Міжурядової комісії зі співробітництва Україна-КНР, яке завершилося підписанням плану дій щодо реалізації ініціативи “Економічний пояс Великого шовкового шляху” і “Морського шовкового шляху”.

    За повідомленням пані Ірини, тепер в нашій державі практично реалізуються 70 спільних проектів з Китаєм.

    Серед пріоритетних галузей співпраці космічна сфера, енергетика, проекти інфраструктури, сільське господарство тощо.

    Як зазначила Ірина Луценко, українська делегація на чолі з першим віце-прем’єром Степаном Кубівим, перебуваючи в Китаї 3-10 листопада ц.р., запропонувала китайській стороні розпочати перемовини щодо умов створення зони вільної торгівлі муж двома країнами. Цей крок безумовно покращить доступ українських товарів на безмежний китайський ринок, а також дасть нові шанси для розвитку української промисловості.

    Радник-посланник Посольства КНР в Україні Чжен Вей нагадала присутнім про сутність ініціативи «Один пояс, один шлях», якій вже виповнилася 5 років. Виголошена головою КНР Сі Цзіньпіном ініціатива вже дає реальні результати для країн, які повноцінно беруть в ній участь.

    Під час форуму відзначалося, що інвестиції Китаю у реалізацію ініціативи «Один пояс, один шлях» вже сягнули 60 млрд. доларів США, а відтак Україна також може розраховувати на приплив китайських інвестицій, якщо  активніше пропонуватиме свої проекти для співпраці.

    Наразі цікавими для Китаю може бути машинобудування, сектори альтернативної енергетики і IT.

    Так, Олександр Данченко – голова комітету Верховної ради з питань інформатизації та зв’язку повідомив, що перебуваючи в Китаї відвідав 5-ту Всесвітню конференцію з питань Інтернету, яка завершилася минулого тижня в м. Учжен. Там він очолював українську  делегацію. За його словами, інформатизація, розвиток мереж зв’язку і рівень цифрової комерції у Китаї вже сягнули такого рівня, що варто говорити про перспективи створення «цифрового Шовкового шляху», який поєднає країни сучасними системами цифрової комунікації. За його словами, Україна може бути важливою ланкою на зв’язку між Китаєм, Центральною Азією та Європою.

    Директор Дипломатичної Україні при МЗС України Сергій Корсуньский закликав до системної роботи з Китаєм у реалізації проектів українсько-китайського співробітництва, особливо на тлі складнощів, які зараз переживають економічні відносини Китаю і Сполучених Штатів. Проте за його переконанням, Китай буде й надалі зміцнювати свої позиції світового лідера і країни, яка буде зацікавлена у розширені співробітництва з країнами-учасниками ініціативи «Один пояс, один шлях».

    До учасників стратегічної панелі звернулася й давній партнер Українського форуму «Шовкового Шляху» – генеральний секретар Альянсу міст Шовкового шляху У Бісю. Зі свого боку вона підсумувала роботу у співпраці з Україною за останній рік, що минув з останнього форуму, а також розказала про нові ініціативи, зокрема про свою подорож декількома містами України на півдні та на заході для налагодження нових контактів у сфері бізнесу, туризму й для культурних обмінів.

    Під час Третього Українського форуму Шовкового Шляху Альянс міст Шовкового шляху розширив географію співпраці з українськими містами, підписавши меморандум про співробітництво з Мелітопольською міською радою.

    А для Української Асоціації Шовкового Шляху форум мав практичні результати у вигляді підписання меморандумів з Українським банком реконструкції та розвитку і китайською компанією TUS Sunenergy Company Limited.

    Коментуючи зазначені домовленостей Ірина Никорак повідомила, що Український банк реконструкції і розвитку, який  був куплений китайським інвестором – Bohai Commodity Exchange Co (товарна біржа з міста Тяньцзінь), досягнуто домовленість про створення українсько-китайської платформи он-лайн торгівлі, що дозволить збільшити кількість українських виробників, які зможуть експортувати свої товари до Китаю.

    «Слід також зазначити, що Bohai Commodity Exchange Co веде перемовини про купівлю частини української товарної біржі»,- додала Ірина Никорак.

    Відносно ж другої угоди, йдеться про зацікавленість китайської компанії Tus Sunergy Company Limited побудувати заводи з переробки сміття в 10 містах України. За словами представниці цієї китайської компанії Енді Лю, компанія готова вкласти в перший завод 140 млн євро, і будівництво триватиме 5 років. В разі реалізації проекту, буде можливість скоротити площу полігонів зі сміттєвими відходами в Україні на 30%. Місцем розташування першого заводу може бути Київщина, проте остаточне рішення ще не прийняте, китайська компанія веде перемовини з органами влади.

    Під час форуму також відбулися панельні дискусії присвячені енергетиці майбутнього, інфраструктурним проектам ініціативи «Один пояс, один шлях», інвестиціям, питанням електронної комерції та платіжних систем.

    До роботи третього Українського форуму Шовкового шляху та виставки інноваційних продуктів, компаній України та Китаю було прикуто увагу вітчизняних журналістів та представників китайських ЗМІ, акредитованих в Україні.

    Віктор Довгань – заступник Міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції у своєму виступі, також закликав до реалістичного підходу роботи з китайськими компаніями. Нагадавши, що хоча китайська сторона і заявила про 7 млрд доларів США можливих інвестицій в Україну в рамках реалізації проектів «Один пояс, один шлях», одначе багато чого залежить від українських компаній. Він також наголосив на необхідності брати до уваги, щоб проекти, які реалізуються в рамках китайської ініціативи також співпадали з прагненням України розширити транспортне сполучення з країнами Європи.

    Голова європейського департаменту China Pacific Construction Group Го Ян, який безпосередньо займається проектом будівництва 4-ї лінії київського метрополітену, представив можливості своєї компанії, яка в ходить до 500 найбільших у світі за рейтингом Fortune. Він також поінформував про роботу, яка здійснюється компанією по залученню кредитних коштів з Китаю для будівництва лінії метро в столиці України.  Нагадаємо, раніше проект оцінили в 2 млрд. доларів США.

    Кирил Астахов – радник генерального директора міжнародного аеропорту «Бориспіль» розповів про плани модернізації головних повітряних воріт країни, зокрема за участю китайських інвесторів. Наразі Бориспіль обслуговує 60 авіакомпаній і вже довів до 30% складову частку транзитних пасажирів у найбільшому в Україні терміналі D. В інвестиційній стратегії аеропорту Бориспіль до 2045 року передбачається суттєво збільшити термінали, адже аеропорт мусить бути здатним приймати до 25 млн. пасажирів на рік. В подальшому концепція передбачає подвоєння цього показника, на тлі того, що Бориспіль має добре географічне розташування на маршрутах між Азією та Європою. Загальна вартість інвестицій для такої перебудови «Борисполя» оцінюється у 3,5 млрд євро. Звичайно, українці розраховують на участь китайських компаній в модернізації терміналів і злітних смуг.

    Директор з розвитку бізнесу відділу Східної Європи та країн СНД компанії CITIC  У Шивень розказав, що його компанія також давно вже працює в Україні. Він сказав, що в порівнянні з іншими країнами пострадянського простору тут проекти здійснювати можна досить швидко і українці проявляють гнучкість у пошуку фінансових рішень для реалізації проектів. Так, зокрема CITIC домовлялася з українським урядом про залучення 15 млрд  доларів США під будівництво соціального житла. За словами У Шивеня, компанія CITIC працює в багатьох галузях, зокрема у будівничій і виробничій, інжиніринговій та фінансовій, проте інфраструктурні проекти для неї були пріоритетом. Так, в Алжирі компанія вже реалізувала великий транспортний проект на суму 7 млрд доларів США. А у Казахстані спеціалістами CITIC Cоnstruction відремонтовано понад 1000 кілометрів доріг державного значення. У компанії також є великий досвід роботи в Центральній Європі, що дозволить більш ефективно і швидко розробляти спільні проекти.

    Віктор Шкарбан – генеральний директор Кюне+Нагель Україна представив можливості цієї – однієї з найбільших і найдавніших логістичних компаній в світі, що була заснована ще у 1890 році. Зі штатом у понад 75 тисяч співробітників і офісами у 120 країнах світу ця компанія здатна запропонувати рішення по перевезенню вантажів з Китаю до України морським, авіаційним чи автомобільним транспортом в такий спосіб, щоб оминути складні ділянки, які все ще існують на сучасному Шовковому шляху. Завдяки ним перевезення буде більш швидким, безпечним і комфортним для партнерів компанії, адже інформаційна система дозволяє відстежувати товар в будь-якій частині світу і чітко розраховувати час прибуття товару. За допомогою сучасних цифрових технологій та інтеграції їх у транспортну систему, компанії зможуть перетворити логістичні перевезення у прибутковий бізнес світового значення, яким можуть скористатися і учасники проекту «Один пояс, один шлях».

    “Тянься Лінк”

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *