Асоціація
Українсько-Китайського
співробітництва
  • Оглядач / Інтерв'ю та коментарі

    Ілля Сагайдак: будівництво Окружної дороги в Києві, подробиці угоди з китайцями

    2017-01-25

    Заступник голови КМДА Ілля Сагайдак в ефірі “ГС” заявив, що добудова Окружної дороги обійдеться Києву в 15 мільярдів гривень, а Дарницький міст хочуть пов’язати з двома магістралями.

    У Києві планують побудувати “під ключ” кільцеву дорогу, магістраль Нивки-Бровари і розв’язку біля станції метро “Шулявська”. Про такі плани китайської компанії CRBC повідомили в столичній мерії.

    Китайці вже порахували, що на все це потрібно півтора мільярда доларів. А в лютому до Києва приїде група фахівців з Піднебесної, щоб почати розробку проектної документації.

    Детальніше про плани співпраці з китайською компанією в ефірі радіостанції Голос Столиці розповів заступник голови Київської міської державної адміністрації Ілля Сагайдак.

    — З китайською компанією CRBC вже є такий-то договір на будівництво згаданих інфраструктурних об’єктів?

    – Справа в тому, що CRBC – одна з найбільших світових компаній, яка побудувала з десяти найбільших у світі мостів п’ять. І ця компанія має можливості залучати дуже вигідне фінансування – на двадцять років під 2% для нашого міста. Ми обговорили наші можливості співпраці, туди входить не тільки Окружна, але ще і різні розв’язки, такі, як Шулявська магістраль, яка повинна вивести трафік через все місто, з’єднавши з Дарницьким мостом і виходячи на Святошино. В даному випадку китайська компанія запропонувала, що за свої кошти виконає техніко-економічне обґрунтування, зробить всі розрахунки, повністю підготує передпроектну документацію, після цього ми будемо приймати рішення. Тобто буде зрозуміло, скільки буде нам коштувати проект і чи можливо взагалі туди залучити інвесторів, тому що також розглядається варіант, що може зайти інтернаціональний інвестор, який візьме в концесію ту ж дорогу, буде ця ділянка самостійно експлуатувати і стягувати за нього плату.

    — Тобто на сьогоднішній день з компанією CRBC йдеться тільки про розробку техніко-економічної документації?

    — На сьогоднішній день йде мова про те, що компанія на себе бере ці зобов’язання – за свої кошти зробити. Після чого робить пропозицію місту виконати всі ці роботи за короткий термін, “під ключ”.

    — Півтора мільярда доларів – називається така сума. Це буде залучатися в якості кредиту з китайської сторони?

    — Півтора мільярда доларів – це їх можливості виділити на місто Київ. Так, позикових, але це не означає, що ми підписуємося під цю суму. Ми говоримо, що ми дійсно розглядаємо всі ці проекти, ми дивимося їх пропозицію, після цього приймаємо рішення. Але я хотів би відзначити, що за час роботи китайської делегації, групи, яка приїхала в місто, ми були приємно здивовані тим, що відразу ж після підписання, буквально на наступний день, група перейшла до роботи, ми побачили відразу ж концептуальні пропозиції по всім розв’язкам, ми побачили, наскільки прогресивна підготовка фахівців. І поки що в Україні я не бачив такого рівня фахівців.

    — Яка загальна вартість проектів?

    — Коли ми говоримо Велика кільцева, потрібно, щоб ми не плутали з тим проектом, який розглядався в міністерстві, це ще одна Окружна навколо Києва. Тому що у нас сьогодні в Києві немає своєї Окружної, вона шматком йде і обривається. Зараз розглядається варіант будівництва від Заболотного, разом з Мостовим переходом, в сторону Бортничів. Є трасування, даний проект ми очікуємо, що це буде коштувати 15 мільярдів гривень. Але це ще не підтверджено детальними розрахунками. Гройсман в травні 2016 року говорив про те, що “тільки об’їзна дорога в Києві буде коштувати близько 200 мільярдів гривень, це зробити зараз неможливо”. – Тут Гройсман говорив про Велику кільцеву, яка буде проходити по області. Такий проект дійсно існував, він дуже дорогий. І ми зараз, як київська влада, говоримо про те, що нам дуже важливо добудувати саме нашу, існуючу міську Кільцеву, щоб вона йшла дійсно по колу, замикалася і виходила через правий берег, виводила весь транзитний транспорт.

    — Якщо зараз вдасться домовитися з китайською компанією, де вони будуть залучати фінансування?

    — Це державна компанія, вона працює з їх держбанком під пільгові ставки кредитування. Зараз ми розглядаємо декілька варіантів. Перший: китайська компанія пропонує під ключ побудувати за певний час певний об’єкт. Після цього під нього вибирається фінансування, яке вони готові забезпечити на початку будівництва власними обіговими коштами. Тобто вони не чекають довгих процедур, вони починають будувати, з містом підписується договір, і після цього банк дофінансує. Фінансові умови даної угоди дуже вигідні, бо вони полягають на тривалий період більше 20 років кредитування, плюс на момент будівництва розв’язки ніякі засоби не стягуються з міста. Другий варіант – із залученням концесійного інвестора. Тобто, якщо ця ділянка дороги буде віддана під інвестора, відповідно, місто взагалі не платить за цю ділянку. Але при цьому інвестор буде стягувати плату.

    — Тобто дорога буде платною?

    – Це один з варіантів. Звичайно, в місті не вистачає коштів, щоб вирішити всі проблеми, і ми розуміємо, що борги накопичилися, вони дуже великі, ви це, напевно, бачите самі на дорогах у вигляді пробок. І багато в чому це через транзитну трафіку. Для того щоб вирішити цю проблему, вона недешева, ми зараз шукаємо різні варіанти. Чому нам дуже комфортно в цій справі? Тому що кошти безпосередньо якщо буде отримувати китайська компанія, то тут немає ніякої корупційної складової. Тобто компанія авторитетна, бере на себе обов’язок за цю ціну побудувати, і нас не хвилюють ніякі інші ризикові чинники.

    — А що стосується Шулявки – не зроблять платною цю розв’язку?

    — Ні звичайно. Ми для цієї розв’язки підключили китайську компанію, щоб бачити їх альтернативні пропозиції, тому що у нас вже існують наші варіанти. Більш того, розроблялося наше ТО, але ми хочемо побачити в роботі професіоналів з Китаю. Якщо вони нам запропонують якісь нові, альтернативні рішення, нам буде цікаво з ними увійти в цей проект.

    — А якщо не буде вирішено не приймати пропозицію, то ніхто нічого нікому не винен?

    — Абсолютно. У меморандумі зазначено, що їм дається можливість зробити нам пропозицію, вони беруть участь своїми коштами, щоб підготувати цю пропозицію. Це дійсно коштує чималих грошей, але китайська сторона готова на це піти, тому що їм цікаво заходити на європейський ринок. Але я також хочу відзначити для тих скептиків, які кажуть, що приїде мільйон китайців: ви повинні розуміти, що це вже давно не той Китай, про який звикли говорити. В даному випадку це інвестиції в Україну. Якщо будуть будуватися такі великі об’єкти, треба буде тут ставити асфальтний завод, інвестувати, і велика кількість співробітників запрошувати на роботу, і будуть працювати суміжні галузі. Це дуже хороший поштовх для нашої економіки.

    — Дорога Нивки-Бровари де може проходити?

    — Це теж дуже цікавий проект, ми довго з ним працюємо. В даному випадку у нас є Дарницький міст не завантажений. Єдиний в місті не завантажений, оскільки у інших всіх 150% завантаження, а він неякісно інтегрований в дорожню інфраструктуру. Є ідея зв’язати цей міст з двома магістралями. Одна по правому березі, яка буде йти в сторону Броварів – абсолютно нова дорога. По суті, буде робитися прокол під столичним шосе, щоб був прямий шлях безпосередньо на міст. Після цього розширення залізничного шосе, потім в районі Кіровоградської буде естакада, яка буде переходити безпосередньо в вулицю Кіровоградську, і там кілька розв’язок, які будуть йти на вулицю Медову, в сторону Жулян, Суздальська. Ця нова магістраль далі перейде через залізничні колії, піде в сторону Лепсе, пройде ще раз залізничні колії і вийде на Головко. Це Святошино в районі Нивок, і будуть два відгалуження – на Туполєва і на Щербакова. Зараз одна з величезних проблем, що місто, по суті, розсічений залізничними коліями, у нас виходить кілька місць, як горлечко, де ми можемо їх переїхати. І ось якраз нові магістралі дозволять зробити додаткові можливості, щоб відводити транзитний трафік в сторону.

    — Реконструкція розв’язки на Шулявці планується? Чи вирішено питання з заводом “Більшовик” щодо знесення будівлі біля мосту?

    — Ми постійно в контакті з керівництвом “Більшовика”. Сьогодні цех не працює, звідти виробництво ливарне шкідливе переміщено, він аварійний. Керівництво не має якихось видів на цей цех і нам із задоволенням дозволить в різних видах зробити там певні маніпуляції, щоб ми отримали додатковий коридор. Єдино, що це також вигідно заводу, тому що зараз дуже великий земельний податок виходить у них. За рахунок цього вони готові позбутися від непотрібної території, щоб ми побудували там важливу для міста розв’язку.

    “РІА Новини України”

    Напишіть відгук

    Your email address will not be published. Required fields are marked *